حسین الله‌کرم:

ارائه الگوی موفق مقاومت اصلی‌ترین حرکت امام(ره) بود

رئیس شورای هماهنگی انصار حزب‌الله گفت: با وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) ایشان معادله استکبار را به سخره گرفت و در چهارچوب آن‌ها حرکت نکرد و الگوی موفقی از مقاومت در کشورهای جهان اسلام ارائه داد.
کد خبر: ۴۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ - 17May 2015

ارائه الگوی موفق مقاومت اصلی‌ترین حرکت امام(ره) بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، مراسم بزرگداشت شهدای جهان اسلام و پاسداشت شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) ویژه مجاهدین افغان با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد اسکندری مشهد برگزار شد.

در این مراسم حسین اللهکرم رئیس شورای هماهنگی انصار حزبالله با گرامیداشت یاد شهدای جهان اسلام اعم از شهدای اهل سنت و شهدای شیعه، و همچنین 250 شهید تیپ فاطمیون در سوریه و 2 هزار مجاهد افغانی که در دفاع مقدس به شهادت رسیدند، گفت: برخی شهدای جهان اسلام را با شهیدان سید قطب، عزالدین قسام و سید مجتبی نواب صفوی مطرح میکنند، که عزالدین جنبشی را علیه رژیم صهیونیستی سازماندهی کرد که اسرائیل از شدت دشمنی، قبر وی را در حیفا تخریب کرده است.

فعال سیاسی در مورد نقش تیپ فاطمیون ابراز داشت: تیپ فاطمیون که متشکل از مجاهدین افغانی است در جنگ سوریه با حرکت زیرکانه و هوشمندانهای برای پیوستگی جغرافیای اسلامی و تشکیل امت اسلامی در حال تلاش و کوششاند.

وی با بیان اینکه مبارزان جهان اسلام اعم از شیعه و سنی و بهخصوص مجاهدین افغان، مدیریت مرگ خود را شهادت قراردادند؛ به بررسی دلایل این موضوع پرداخت و افزود: سه دلیل باعث شد که مبارزان جهان اسلام مدیریت مرگ خود را شهادت قرار دهند که عبارتاند از تحقق امت اسلامی و پرهیز از ملتگرایی، یکی کردن جغرافیای اسلام و جلوگیری از تجزیه آن، حفظ اماکن متبرکه و مساجد و هر مکانی که نقش هدایت انسانها را به سمت خدا داشت. مجاهدین جهان اسلام در این راه با عدالت علوی و شهادتطلبی حسینی و انتظار مهدوی حرکت خود را آغاز کردند، و هیچچیز نمیتواند مانع مبارزه آنها شود.

رئیس شورای هماهنگی انصار حزبالله به بررسی دو عنصر ایجابی برای حرکت مجاهدین جهان اسلام پرداخت و یادآور شد: دو عنصر ایجابی باعث حرکت مجاهدین جهان اسلام شد؛ یکی روز نکبت بود که منجر به تشکیل رژیم صهیونیستی شد، و دیگری ایجاد تضاد دارالتوحید به دارالکفر بود. و در این راستا دشمنان اقدامات متعددی انجام دادند که مهمترین آن تغییر نمادهای مسلمین بوده است، که هنوز هم ادامه دارد.

اللهکرم با اشاره به نقش امام راحل در تغییر معادلات دشمنان خاطرنشان کرد: با وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) ایشان معادله استکبار را به سخره گرفت، و در چهارچوب آنها حرکت نکرد، و الگوی موفقی از مقاومت در کشورهای جهان اسلام ارائه داد. حضرت امام(ره) تئوری تضاد دارالتوحید به دارالکفر را به تضاد دار الاسلام به دارالظلم تبدیل کرد، که اصلیترین حرکت امام(ره) بود. امام راحل با تئوری که ارائه دادند ترکیب و نوع مبارزه را تغییر داده، و آن را بهصورت الگوی موفق مقاومت مطرح کردند؛ که این نوع مبارزه در دفاع مقدس شکل گرفت و حضرت امام(ره) آن را گسترش داد.

وی اظهار داشت: شهدای جهان اسلام از هر ملیتی که بودند همه از طبقه محروم و مستضعف بودند که برای حفظ وحدت جهان اسلام حرکت امام خمینی را ادامه دادند. الگوی موفق مقاومت در حزبالله لبنان، سازمان بدر در عراق، تیپ فاطمیون در افغانستان، مقاومت اسلامی در بحرین، انصارالله در یمن نتیجه بسیج نیروهای مردمی و ماحصل تفکر و اندیشه حضرت روحالله بوده است که این سازماندهی با تغییر فاز نوع مبارزه از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی صورت گرفت، و مجاهدین این خط را ادامه دادند و به موفقیتهای بزرگی دست پیدا کردند. اگر ما صبر و مقاومت را بهعنوان حرکت اساسی داشته باشیم انشاءالله شاهد از بین رفتن رژیم صهیونیستی خواهیم بود.

رئیس شورای هماهنگی انصار حزبالله گفت: غرب به دنبال ناتوانی منابع، به دنبال ترک جهان اسلام است و قصد آن را دارد که جریان تکفیری را جایگزین خود کند. ترکیه حامی النصره و داعش است. این کشور با برنامهریزیهای خود میخواهد النصره را به سمت سوریه، و داعش را به سمت عراق گسیل دارد، که با این اقدام که از سوی ترکیه و اردن و عربستان شکلگرفته است میخواهد حلقههای مقاومت را قطع کند.

اللهکرم با تشریح بخشی از تحولات منطقه و بهخصوص در یمن اظهار داشت: حرکت یمن برخلاف تصور دشمنان به یاری حزبالله آمد. هدف اولیه عربستان در تجاوز خود به یمن در دو سه هفته ابتدایی، دفاع از سه هزار نیرو و جاسوسان خود در عدن بود. اگر امروز آتشبس را عنوان کردند به دنبال این هستند که با برقراری آتشبس طرفین جنگ در هرکجا هستند بمانند، و با این کار تکفیریها در نقاطی که هستند متوقف میشوند و جلو پیشروی انصار الله در یمن گرفته میشود. آنها متوجه شدند که با جنگ نمیتوانند با انصارالله مقابله کنند، لذا با طرح آتشبس میخواهند مبارزه انصارالله با تکفیریها را پایان دهند.

وی افزود: آنها تبلیغات گستردهای کردند که دو کشور ترکیه و اردن میخواهند مسئله سوریه را حلوفصل کنند و قطر و عمارات وضع انصارالله را به سرانجام برسانند، تا از این طریق بر جمهوری اسلامی فشار بیاورند، و ایران اسلامی نیز یمن را تحتفشار قرار دهد تا از مواضع خود عقبنشینی کند، و از این طریق مقاومت در یمن و همچنین سوریه و عراق شکسته شده، و نیروهای مردمی از مواضع خود عقبنشینی کنند؛ اما قیام مردمی صورت گرفته و این خواستههای دشمنان، در حد یک رؤیا برای آنهاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها