سرهنگ حسن نیا خبر داد:

اجرای بیش از 385 عنوان برنامه به مناسبت سوم خرداد در استان گلستان

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان در نشست خبری صبح امروز از اجرای بیش از 385 عنوان برنامه متنوع فرهنگی و ورزشی به مناسبت سالروز فتح خرمشهر در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ - 18May 2015

اجرای بیش از 385 عنوان برنامه به مناسبت سوم خرداد در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، نشست خبری ستاد گرامیداشت سوم خرداد استان گلستان در محل اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گلستان پیش از ظهر امروز دوشنبه 28 اردیبهشت ماه برگزار شد.

سرهنگ "عباس حسن نیا" دبیر ستاد گرامیداشت سوم خرداد استان گلستان در این نشست با اشاره به 34 روز مقاومت دشوار و جانانه مردم خرمشهر در برابر تجاوز ارتش عراق، به تشریح آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس پرداخت و افزود: یکی از بزرگترین محاسن این عملیات، وحدت و همدلی بین مردم و نیروهای مسلح ایران بود.

وی اظهار داشت: اشغال خرمشهر و نگه داشتن آن برای عراق یک برگ برنده محسوب می شد و آزادسازی این شهر برای ایران یک سنبل ارزشمند بشمار می آمد که با پایان یافتن عملیات بیت المقدس این امر میسر شد و جنگ ایران و عراق وارد مرحله ی جدیدی شد به گونه ای که ایران در جبهه قدرت قرار گرفت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان گلستان با اشاره به رشادتها و ایثارگری های رزمندگان در آزادسازی خرمشهر افزود: هر زمانی که در جبهه ها همدلی و همزبانی جاری بود، پیروزی نیز حاصل شد و این ویژگی الگوی بسیار مناسبی برای نسل امروزی بشمار می آید.

در ادامه حسن نیا به تشریح برنامه های متنوع حماسه سوم خرداد در استان گلستان پرداخت و تصریح کرد: این برنامه ها از روز پنج شنبه 31 اردیبهشت ماه آغاز و تا چهارم خرداد ماه ادامه خواهد داشت و بیش از 385 عنوان برنامه متنوع فرهنگی ورزشی در این ایام اجرا خواهد شد.

 وی افزود: از جمله برنامه های شاخص این ستاد می توان به غبارروبی گلزار شهدا در سطح استان، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در تیپ مردم پایه سپاه نینوا، برگزاری مسابقات ورزشی، یادواره شهدا و همایش حماسه سازان سوم خرداد اشاره کرد که این همایش در چهارم خرداد ماه در کانون فرهنگی طه شهرستان گرگان برگزار خواهد شد و از دو عنوان کتاب (پایگاه گلیا ، از شمال تا فاو) در این همایش رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار