ولایتی در گفت‌وگو با شبکه خبری C5N آرژانتین:

اتهامات علیه ایران درباره آمیا دروغ است/آرژانتین ابزار دست صهیونیست‌ها نشود

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اتهامات علیه ایران در پرونده آمیا نادرست و دروغ است، به آرژانتین توصیه کرد که ابزار دست صهیونیست‌ها نشود چرا که دشمنی صهیونیست‌ها علیه ایران روشن و واضح است.
کد خبر: ۴۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ - 19May 2015

اتهامات علیه ایران درباره آمیا دروغ است/آرژانتین ابزار دست صهیونیست‌ها نشود

به گزارش گروه اخبار داخلی " دفاع پرس "، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتوگو با شبکه تحلیلی- خبری C5N آرژانتین در خصوص پرونده آمیا گفت: به اعتقاد ما این اتهام نادرست و دروغ است و ما به آرژانتین توصیه می کنیم که ابزار دست صهیونیستها نشوند چرا که دشمنی صهیونیستها علیه ایران موضوعی روشن و واضح است.

ولایتی در مورد تمایل ایران برای حل موضوع آمیا و حضور نمایندگان ایران برای حل مسئله در آرژانتین نیز با طرح این پرسش که آیا مقامات آرژانتینی حاضرند به دلیل نقص توافق فروش اورانیوم غنی شده در ایران محاکمه شوند؟ گفت: آرژانتین یک کشور مستقل است که میتواند امنیت داخلی خود را تضمین کند، ما هرگونه دخالت ایران در بمبگذاری آمیا را تکذیب میکنم.

گفتنی است بعد از حادثه آمیا لابی صهیونیستی در آرژانتین برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران و برخی مقامات کشورمان را به دست داشتن در این حادثه متهم کردند؛ اتهاماتی که هیچگونه سند و مدرکی نداشت و در هیچ کدام از مجامع قضایی و دادگاههای بینالمللی به اثبات نرسید، اما لابی صهیونیستی موفق شد با این اتهامات از یک سو روابط ایران و آرژانتین را تحت الشعاع قرار داده و از طرف دیگر افکار عمومی آرژانتین را علیه ایران بسیج کند.

در سالهای اخیر و با روی کار آمدن «کریستینا فرناندز» به عنوان رئیس جمهور آرژانتین گامهایی برای رفع این اتهامات و روشن کردن افکار عمومی در آرژانتین و حوزه آمریکای لاتین برداشته شد و در همین راستا دو نفر از خبرنگاران شبکه تحلیلی- خبری C5N آرژانتین به منظور ارائه چهره واقعی از ایران و انعکاس واقعیتهایی از توافق هستهای ایران با غرب و سایر مسائل سیاست خارجی کشورمان به ایران سفر کردند.

این خبرنگاران در این سفر با استفاده از این فرصت و برای تنویر افکار عمومی جامعه آرژانتین در خصوص پرونده آمیا و جنجال آفرینی علیه ایران با تنی چند از شخصیتهای برجسته کشورمان از جمله «علی اکبر ولایتی» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام والمسلمین «محسن ربانی» رایزن اسبق کشورمان در آرژانتین گفتوگویی انجام دادند.

آنها همچنین با تعدادی از خانوادههای شهدای هستهای و خانوادههای قربانیان ترور نیز گفتوگویی داشتهاند.

حاصل  ماموریت خبرنگاران آرژانتینی در قالب مستندی چند قسمتی از این شبکه خبری در حال پخش میباشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها