ولایتی در دیدار میشل عون

نقش موثر دو کشور برای مبارزه با افراط گرایی و جریانات تکفیری

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با تاثیرگذار خواندن روابط دو کشور در مسایل مهم منطقه‌ای گفت: دو کشور نقش موثری برای مبارزه با افراط گرایی و جریانات تکفیری دارند.
کد خبر: ۴۶۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ - 19May 2015

نقش موثر دو کشور برای مبارزه با افراط گرایی و جریانات تکفیری

به گزارش گروه اخبار داخلی " دفاع پرس "، علیاکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بینالملل با میشل عون نخست وزیر اسبق و کاندیدای ریاست جمهوری لبنان که به عنوان یکی از شخصیتهای مطرح برای احراز پست ریاست جمهوری در این کشور دیدار و گفتوگو کرد.

ولایتی روز دوشنبه که به منظور شرکت در گردهمایی علمای جهان اسلام برای فلسطین به دعوت مجمع جهانی بازگشت به فلسطین به آن کشور سفر کرده بود در این دیدار به بررسی روابط ایران و لبنان اشاره و تصریح کرد: روابط دو کشور در مسایل مهم منطقهای تاثیرگذار بوده و باید برای گسترش این روابط تلاش و برنامهریزی کرد و امیدواریم با انتخاب رئیسجمهور لبنان این روند توسعه و گسترش بیشتری پیدا کند نقش دو کشور برای مبارزه با افراط گرایی و جریانات تکفیری که دامن منطقه را گرفته بسیار مهم تلقی میشود.

ولایتی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه شخصیتهای تاثیرگذار در این کشور تصریح کرد: همانگونه که لبنان در بسیاری از اتفاقات منطقهای به پیروزی دست یافته حتما با تدابیر شخصیتهای برجسته داخلی میتواند برخی از مشکلات داخلی را حل و فصل کند و مهمترین سرمایه ارزشمند در اختیار این کشور دارا بودن نیروی انسانی و شخصیتهای فرهیخته است که در فرهنگ و سیاست درست جهان عرب نیز نقشآفرینی کردهاند.

میشل عون نیز ضمن خوشآمدگویی تصریح کرد: امیدواریم منطقه هر چه زودتر از شر این جریانات تکفیری به ویژه در سوریه خلاص گردد و حتما دو کشور ایران و لبنان میتوانند در این زمینه نقش جدی و تاثیر گذاری را ایفا کنند و در مورد مسائل داخلی لبنان هم باتحولات مثبت و ارزنده ای را شاهد خواهیم بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در این سفر یک روزه علاوه بر سخنرانی در مراسم اختتامیه گردهمایی علمای جهان اسلام برای فلسطین، با مقامات عالی این کشور از جمله سید حسن نصرالله  دبیر کل حزب الله ، نبیه بری رییس مجلس ، تمام سلام نخست وزیر لبنان و تعداد دیگری از شخصیتها ملاقات کرد.

ولایتی در ادامه این دیدار با شبکه otv لبنان مصاحبه و به سوالات پاسخ داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها