مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد:

2900 برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهردر یزد برگزار می‌شود

نشست خبری تشریح ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت سی و سومین سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور محمد رجبی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۶ - 19May 2015

2900 برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهردر یزد برگزار می‌شود

به گزارش دفاع پرس از یزد، صبح امروز نشست خبری دبیر برنامههای سوم خرداد با حضور خبرگزاریها و مطبوعات استان یزد در سال اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشرارزشهای دفاع مقدس یزد برگزار شد.

سرهنگ محمد رجبی دبیر برنامههای سوم خرداد ضمن اشاره به برنامه های خرداد ماه سال جاری خاطرنشان کرد: ستاد مناسبت های دفاع مقدس که از جمله سوم خرداد آزاد سازی خرمشهر، آزاد سازی سوسنگرد و هفته دفاع مقدس دبیری این برنامه ها بر عهده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یزد می باشد.

وی افزود: با توجه به ازدحام برنامه ها در این روزها نیاز است یک مجموعه تمام گزارش دستگاه ها و ارگان های نظامی و انتظامی را ارائه دهد که این مسئولیت بر عهده این مجموعه می باشد.

رجبی با بیان اینکه خبرنگاران در دوران دفاع مقدس  نقش رزمندگان آنطور که بود نشان دادند گفت: ما در حال حاضر در جنگ فرهنگی هستیم و خبرنگاران میتوانند نقش مهم و تاثیرگذاری در انتقال و ترویچ مناسبت های دفاع مقدس داشته باشند و واقعیت را خوب انعکاس بدهند.

دبیر برنامههای سوم خرداد گفت: اگر روحیه مقاومت در بین احاد مردم  تضعیف شود مانند بعضی از کشورهای همسایه آسیب پذیر خواهیم شد و خبرنگاران و مطبوعات باید از تحریف روحیه مقاومت جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین عملیات های دفاع مقدس عملیات بیت المقدس است بیان کرد: در دوران جنگ کسی فکر میکنید ما بتوانیم در جنگ هشت سال موفق باشیم همه فکر میکردن ما در این جنگ شکست خورده هستیم.

وی تاکید کرد: الفت و برادری بین یگانهای ارتش، سپاه و بسیج که زیر مجوعه قرارگاه کربلا صورت گرفت عملیات بیت المقدس برنامه ریزی شد و خرمشهری که حدود 20 ماه در اختیار رژیم بعث بود توسط یاران عاشورایی امام خمینی(ره) آزاد شد.

رجبی گفت: 2900 برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهردر یزد برگزار می شود که 2200برنامه های عمومی است  که در شهرستان یزد صورت میگیرد و 700 برنامه به صورت اختصاصی در سطح استان با همت تمام نهادها و ارگان های انتظامی و نظامی انجام می شود.

وی بیان کرد: اولین برنامه ویژه آزاد سازی خرمشهر غبار روبی و عطر افشانی مشهد آیت الله صدوقی(ره) و شهدای هشت سال دفاع مقدس در مرکز شهرستانها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران، سپاه الغدیر و همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یزد در پنج شنبه 31 اردیبهشت94 برگزار می شود.

وی اظهار داشت: چاپ کتاب ماموریت شن ها به تیراژ 8000 ،کتاب باغ دعا و دوربین بابا با موضوع کودک و همچنین چاب نشریه تخصصی دفاع مقدس به اسم الغدیریان و تهیه مجموعه های نمایشگاهی،چاب مجدد خاطرات سردار شهید شاخص توسط این اداره صورت می گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در این نشست با تشریح روند پیشرفت مرکز فرهنگی دفاع مقدس (باغموزه) یزد گفت:مرکز اسناد تحقیقات و مرکز اداری مرکز فرهنگی دفاع مقدس در چند ماه دیگر به اتمام و قابل بهره بردای می باشد و کلیه فضا های مرکز فرهنگی در یک سال نیم آینده به اتمام می رسد.

وی به طرح السابقون اشاره کرد گفت: طرح جامع و کاملی در خصوص جمع آوری خاطرات رزمندگان، ایثارگران، جانبازان و خانوادههای معظم شهدا تنظیم شده که امید است مطبوعات و رسانه ها در این مسیر کمک رسان این اداره باشند.

رجبی با بیان اینکه ما تجربه خوبی در هشت سال دفاع مقدس کسب کرده ایم و وظیفه داریم که آن را به نسلهای آینده انتقال دهیم، گفت: وقتی به برخی مسائل منطقه و جهان نگاه میکنیم، می بینیم رفتارها آنها برگرفته از تجربه غنی فرهنگ دفاع مقدس بوده که باعث بقای آنهاست.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس کمتر کسی به دنبال ثبت حوادث آن دوران بود، گفت: امروز ما وظیفه داریم آن حوادث را از زبان رزمندگان بشنویم و آن را ثبت و به رشته تحریر در آوریم.

اانتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار