در نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل اعلام شد

درخواست 8245 نفر از اساتید کشور برای تشکیل دادگاه کیفری بین‌المللی علیه رژیم سعودی

در پی جنایات وحشیانه آل سعود و دولت‌های متجاوز نسبت به مردم یمن، هشت هزار و 245 استاد دانشگاه‌های کشور از استان‌ها و شهرهای مختلف طی نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل خواستار توفق فوری و بدون شرط حملات تجاوزکارانه به یمن شدند.
کد خبر: ۴۶۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳ - 20May 2015

درخواست 8245 نفر از اساتید کشور برای تشکیل دادگاه کیفری بین‌المللی علیه رژیم سعودی

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس و به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور؛ اساتید دانشگاههای ایران طی نامهای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر ضرورت شناسایی حمله به یمن به عنوان«جنایت تجاوز»خواستار تشکیل یک دادگاه ویژه بین المللی برای تعقیب و محاکمه مرتکبین جنایات تجاوز، جنایت جنگی، علیه بشریت و جنایت نسل کشی در تجاوز به یمن شدند.

بر اساس این گزارش، هشت هزار و 245 استاد دانشگاههای کشور از استانها و شهرهای مختلف طی نامهای خطاب به «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل خواستار توفق فوری و بدون شرط حملات تجاوزکارانه به یمن شدند.

در این نامه اساتید دانشگاههای ایران ضمن تأکید بر ضرورت شناسایی حمله به یمن بهعنوان «جنایت تجاوز» خواستار تشکیل یک دادگاه ویژه بینالمللی برای تعقیب و محاکمه مرتکبین جنایات تجاوز، جنایت جنگی، علیه بشریت و جنایت نسلکشی در تجاوز به یمن شدند.

متن کامل نامه به شرح ذیل آمده است:

دبیرکل محترم سازمان ملل

با سلام و تحیات؛

همانطور که استحضار دارید رژیم آل سعود و همپیمانان این رژیم بر خلاف مقررات و موازین بینالمللی و بدون مجوز شورای امنیت، کشور مستقل یمن که مردم آن پس از سالها دولتهای دستنشانده در پی استقرار نظام مبتنی بر آرای عمومی که از اولین حق بشری محسوب میگردد، بودند را مورد تهاجم قرار دادند که در تطبیق با منشور سازمان ملل و دیوان کیفری بینالمللی جنایت «تجاوز» ارتکاب یافته است.

همچنین کشور های متجاوز بر خلاف تمامی اصول و مقررات حقوق بشردوستانه و حقوق بشر بینالملل در این تجاوز به انهدام تأسیسات غیرنظامی نظیر مدارس و مراکز آموزش عمومی، زیرساختهای بهداشتی و بیمارستان ها، بازار و منازل غیرنظامی پرداخته و تعداد زیادی از غیرنظامیان را کشته و مجروح نمودهاند.

متأسفانه در سایه بی تحرکی محسوس و انفعال سازمان ملل، این رژیم گستاخی را به حدی رسانده که حتی مانع از ارسال کمکهای بشردوستانه، مواد غذایی و تجهیزات درمانی به یمن برای تأمین احتیاجات ضروری و امدادرسانی به مجروحان میگردد. براین اساس اساتید دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران از جنابعالی بهعنوان دبیرکل سازمان ملل که در حفظ صلح و امنیت بین المللی و تلاش لازم برای برخورد بایسته و قانونی با متجاوزان به حقوق ملت ها وظیفه قانونی دارید درخواست میگردد:

 1- بهعنوان دبیرکل سازمان ملل، بلادرنگ از رژیم آل سعود درخواست توقف فوری و بدون شرط حملات تجاوزکارانه کنید.

2 ـ بر ضرورت امدادرسانی فوری به مردم یمن و درخواست از همه سازمان های تخصصی بینالمللی برای ارسال کمک های فوری تأکید داشته باشید.

3- حمله به کشور مستقل یمن از سوی رژیم سعودی و همپیمانان آن را بهعنوان جنایت «تجاوز» شناسایی و اعلام شود.

4- از جامعه بینالمللی درخواست کنید تا دولت های متجاوز به یمن را تحریم تسلیحاتی کنند.

5- با عنایت به اینکه در تهاجم به یمن تاکنون همه جنایات بینالمللی تحت صلاحیت دیوان کیفری بینالمللی یعنی جنایت «جنگی»، «علیه بشریت»، «تجاوز» و «نسلکشی» ارتکاب یافته است؛ سران دولتهای متجاوز، فرماندهان، سربازان و همه کسانی که در این تجاوز، قوانین و مقررات بینالمللی را نقض کردهاند جهت تعقیب، محاکمه و مجازات بر اساس مقررات بینالمللی به دیوان کیفری بینالمللی ارجاع و یا برای اجرای عدالت در باره ناقضین حقوق بینالملل در این تجاوز آشکار به تشکیل یک دادگاه کیفری بینالمللی ویژه یمن همانند دادگاه کیفری بینالمللی برای یوگسلاوی سابق اقدام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار