آئین گرامیداشت شهید مدافع حرم، سردار جانباز حسین بادپا در کرمان برگزار شد

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: اگر حیات و زندگی شهیدان نبود، امروز اثری از انقلاب، نظام جمهوری اسلامی، گسترش فرهنگ انقلاب و تقویت جبهه مقاومت نبود و در جهان با همه دشمنی‌های استکبار، قدرت شیعه مطرح نبود.
کد خبر: ۴۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱ - 21May 2015

آئین گرامیداشت شهید مدافع حرم، سردار جانباز حسین بادپا در کرمان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، حجت الاسلام علی شیرازی عصر چهارشنبه در آئین گرامیداشت شهید مدافع حرم، سردار جانباز حاج حسین بادپا در حسینیه ثارالله کرمان افزود: امروز همه جمع شدهایم از مقام شامخ شهدا و این شهید بزرگوار تجلیل کنیم.

وی افزود:  خداوند به شهدا در مقطع جنگ احد الهام کرد آیا میخواهید شما را به پاس ارزشی که دارید، خدمتی که کردید، شجاعتی که به خرج دادید و در میدان جهاد، صبر و استقامت کردید به دنیا برگردانیم؟

حجت الاسلام شیرازی افزود: شهدا که مقام شهید را ملاحظه کرده و وضعیت دنیا را هم میدانستند؛ گفتند به دنیا برنمیگردیم؛ الهام شد اگر خواستهای دارید برآورده شود؛ درخواست شهیدان از خدا این بود که دل خانواده ما را آرام و وضعیت ما را برای آنها روشن کن که ما در چه جایی هستیم و چگونه زندگی میکنیم تا آنها نگران وضعیت ما نباشند.

وی بیان داشت: خداوند جبرئیل را فرستاد برای پیامبر وحی آورد و آیه” ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله…” نازل و تسکین دل خاندان معظم شهدای احد و خانواده همه شهدا شد؛ شهدا حیات دارند؛ رزق دارند؛ نزد پروردگار بزرگ روزی میخورند.

حجت الاسلام شیرازی اظهار کرد: ما با داشتن پشتوانه حدیثی و روایی اما به دلیل مادی بودن فکر؛ حقیقتی را هم که میخواهیم درک کنیم با همین حیات دنیایی و رزق و روزی دنیایی مقایسه میکنیم؛ اینکه حیات زندگی شهید چیست؟ فکر بشر حقیقت حیات شهید را نمیتواند به طور کامل تبیین کند؛ فقط نمائی از این حیات را تبیین میکنیم.

وی به فرمایش معروف امام راحل در خصوص شهدا، اشاره کرد و گفت: نگاه به وجه الهی و قهقهه مستانه چیست؟ شهید بر همه زندگی ما و سرنوشت ما احاطه دارد؛ اگر حیات شهدا و زندگی شهیدان و رزق و روزی شهدا نبود، امروز اثری از انقلاب، نظام جمهوری اسلامی، گسترش فرهنگ انقلاب و تقویت جبهه مقاومت در جهان امروز نبود و در جهان با همه دشمنیهای استکبار، قدرت شیعه مطرح نبود.

مسول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: از ظهور انقلاب، دشمنی با اسلام و انقلاب و خط اولیای الهی و تشیع و فکر شیعه در جهان گسترش پیدا کرد؛ ایران هراسی و تبلیغ علیه ایران برای اینکه ایران را از الگو بودن در جهان بیندازند؛ همه این تلاشها و جنگها در منطقه برای شکستن قدرت اسلام بود؛ همه این تلاشها برای این است که الگو بودن ایران را تضعیف کنند و جلوی توسعه حرکت انقلاب اسلامی ایران و صدور آن به جهان را بگیرند.

وی با بیان اینکه انواع جنگهای فرهنگی و روانی به راه انداختند اما نتوانستند موفق شوند؛ افزود: همه این عظمتی که امروز جمهوری اسلامی و اسلام در جهان دارد نشان از حیات شهداست؛ این عظمت، نشانه رزق و روزی شهداست؛ اینکه امروز میبینیم بیش از ۳۶ سال از تولد جمهوری اسلامی میگذرد و همان روحیه دوران جنگ امروز در بین ملت ایران وجود دارد و عشق به شهادت و تلاش برای شهید شدن؛ همان بی صبری برای شهادت را به آغوش کشیدن در ایران حتی در جوامع اسلامی دیگر مثل عراق و سوریه و…وجود دارد.

حجت الاسلام شیرازی تصریح کرد: اینکه شهید بادپا با تمام وجود تلاش میکرد شهید شود از کجا ناشی می شود؟ آن هم در شرایطی که دشمن همه امکانات خود را علیه فرهنگ اسلامی و انسانی وارد عرصه کرده است اما نتوانسته عشق به شهادت را بگیرد.

وی گفت: این شهید شبانه روز لحظه شماری میکرد در راه اسلام شهید شود؛ خصوصاً بعد از شهادت شهید جمالی این عشق افزایش پیدا کرد؛ چند ماه قبل مجروح شد و مجروحیت او سخت بود؛ یک جمله به من گفت” نمیدانی تیری که خوردم چقدر شیرین بود” در حالی که تیر درد و رنج دارد.

این مسئول در نیروی قدس سپاه افزود: او میداند این مسیری که میرود در این مسیر ریاست، مال دنیایی، قدرت و… تقسیم نمیکنند؛ انتهایش مرگ سرخ و جدا شدن از دنیا و خانواده است؛ گفت؛ “آنقدر این مسیر را ادامه میدهم تا شهید شوم” میرفت کنار قبر شهید میرحسینی در زاهدان( قائم مقام لشکر ۴۱ ثارالله)که اخلاص این شهید کم نظیربود؛ التماس میکرد و شهادت میخواست و در کنار قبر حضرت زینب(سلام الله علیها) این درخواست را ابراز میکرد.

وی با بیان اینکه این شهید با التماس به این درجه رسید و نماز اول وقت او ترک نمیشد؛ ایمان به خدا، اعتقاد به خط عاشورا و امام عاشورا و ارادت به امام و عشق به ولایت حضرت امام خامنهای عزیز از این شخصیت شهید ساخت.

حجت السلام شیرازی گفت: خانواده شهدا هم وقتی این عشق را در جامعه و فرزندان خود میبینند افتخار میکنند که فرزند آنها در راه اسلام و قرآن و انقلاب و ارزشها و ولایت کشته میشود و برای آنها تفاوتی نمیکند که جنازه، پاره پاره بیاید یا اصلاً نیاید.

وی گفت: سه هفته پیش مراسم گرامیداشت سردار شهید کجباف در اهواز بود که پیکر او هم مثل شهید بادپا مفقود است؛ درخواست همسر شهید کجباف از همه مسئولین این بود که گفت: میخواهم یک ریال برای تحویل جنازه همسرم به دشمن ندهید، یک دلار از بیت المال راضی نیستیم بدهید برای اینکه جنازه کجباف را بگیرید، راضی به هیچ معاوضهای نیستیم و برای آزادسازی جنازه همسرم دست به عملیاتی نزنید که کسی در این مسیر آسیب ببیند، بگذارید جنازه کجباف نیاید، من آماده ام به همراه فرزندانم سلاح به دست بگیریم و با داعش بجنگیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه محور همه این شرارتها آمریکا و اسرائیل است؛ افزود: دشمنان اسلام و راه شهدا و دشمنان شهدایی مثل شهید بادپا بدانند ملت ایران با همین روحیه ایستاده است؛ دشمنان ما بدانند و توجه کنند و حواسشان را جمع کنند که اگر این ملت آزموده را یکبار دیگر بیازمایند این بار متفاوت است و اگر بخواهند بر سر ما آتش بریزند، امروز دنیای اسلام در کنار ایران اسلامی ایستاده و ملتهای مسلمان دنیا، همه دنیا را برای آمریکاییها آتشباران خواهند کرد.

وی ادامه داد: با همه ادعایی که دشمنان ابله و جاهل دارند؛ هنوز ملت ایران و شیعه و مسلمانان جهان و قدرت ولایت را نشناختهاند؛ اگر آنان گزینههای روی میز دارند؛ ملت ایران تنها یک گزینه دارد و آن تبعیت از ولی فقیه است؛ هر فرمانی که امام ما بدهد در هرکجا که لازم باشد همه نیروهای مسلح ما ارتشی و بسیجی و زن و مرد در میدان ایستاده و درسی به دشمن ملت ایران در همان روزهای آغازین جنگ خواهند داد که برای همیشه برای او عبرت باشد.

حجت الاسلام شیرازی با تأکید بر اینکه دشمنان تصور نکنند این انقلاب را میتوانند، شکست دهند؛ ملتهای جهان بیدار و هوشیار هستند و ایران اسلامی با همه کشورها متفاوت است و زیر پرچم ولایت حرکت میکند؛ خاطرنشان کرد: ملت ایران با تحریم از پای در نمیآید و وابسته به قدرت لایزال الهی و متکی به خداست و خداوند از این ملت و رهبریت جامعه حمایت میکند؛ شهدا از این حرکت حمایت میکنند.

وی اظهار داشت: شعار نمیدهیم دشمنان میدانند ملت ایران اهل عمل است؛ اهل مسامحه و شوخی نیست؛ میتوانید در میدان بیائید و ببینید آماده دفاع از اسلام و انقلاب و جبهه مقاومت هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار