مدیر حوزه های علمیه:

نقش ممتاز روحانیت در دفاع مقدس باید به خوبی تبیین شود

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: نقش ممتاز و بسیار شاخص روحانیت و حوزه های علمیه در سال های دفاع مقدس باید به خوبی برای مردم و نسل جوان تبیین شود.
کد خبر: ۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳ - 17October 2013

نقش ممتاز روحانیت در دفاع مقدس باید به خوبی تبیین شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، صبح امروز طی سخنانی در دیدار رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس ضمن تبریک دهه ولایت و اعیاد قربان و غدیر ابراز داشت: در هر جلسه و محفلی که یاد و خاطره دفاع مقدس و شهدای والامقام برده می شود، آن جلسه توام با نور و معنویت شده و رنگ عبادت به خود می گیرد.

وی همچنین ضمن تقدیر از پیگیری دلسوزانه مسئولان این پژوهشگاه و نیز حجت الاسلام ملک دار، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه در رابطه با انعقاد تفاهم نامه همکاری گفت: نسل جدید حوزه های علمیه که به اقتضای سن خود دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند، باید به خوبی با حال وهوا و دستاوردهای دفاع مقدس آشنا شوند و این گونه تفاهم نامه ها، بستر این کار را فراهم می سازد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اضافه کرد: ما به شدت نیازمند فضای عطرآگین سال های دفاع مقدس هستیم و باید آن فضا را در قالبی تاثیرگذار برای نسل جوان خصوصاً طلاب جوان حوزه ترسیم کرده و ارزش ها و دستاوردهای آن دوران باشکوه را به آنان منتقل کنیم.

وی با اشاره به ارتباط و تعامل بسیار خوب حوزه های علمیه و مجموعه های مرتبط با دفاع مقدس بیان داشت: حتی بدون انعقاد تفاهم نامه کتبی نیز یک نوع تفاهم نامه قلبی و ذهنی میان عزیزان روحانی و دست اندرکاران دفاع مقدس و رزمندگان وجود دارد.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین ضمن اشاره به نقش آفرینی خاص روحانیت در دفاع مقدس گفت: حضور روحانیت در عرصه های مختلف دفاع مقدس از شخص حضرت امام (ره) به عنوان رهبر معنوی و فرمانده کل قوا گرفته تا طلاب رزمنده و مبلغ، یک حضور مستمر و بسیار ممتاز می باشد.

وی افزود: تعداد شهدای روحانیت که به اذعان همه مسئولان به نسبت جمعیت حوزویان آن سال ها، بیش از سایر اقشار و اصناف است ، نشان دهنده پیشتازی روحانیت در عرصه جهاد و ایثار و شهادت می باشد.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: این در حالی است که با برگزاری برخی یادواره های شهدا مشخص می شود که تعداد شهدای روحانی در جنگ تحمیلی حتی بیشتر از این رقم های اعلام شده است.

وی گفت: به تعبیر زیبای یکی از دوستان در حالی که جنگ تحمیلی حدود 2 هزار روز طول کشید در این مدت هزار طلبه و روحانی به شهادت رسیدند که این آمار فوق العاده و مایه افتخار ماست.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روحانیت و مراجع تقلید در طول تاریخ همواره پیشگام مبارزه با استعمار و بیگانگان بوده اند، ابراز داشت: باید این نقش ممتاز و جایگاه ویژه به خوبی برای همه مردم تبیین شود.

وی در خاتمه با اشاره به این که بی شک ارواح طیبه شهدا مددکار ما در این عرصه خواهد بود ،ابراز امیدواری کرد : سال آینده شاهد نتایج و دستاوردهای خوبی به برکت برقراری این تفاهم نامه باشیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار