نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دولت مطاع است

روحانی: توافقی را امضا نمی‌کنیم که به کسی اجازه دسترسی به اسرار علمی و نظامی کشور را بدهد

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای دولت مطاع است، تاکید کرد: هرگز توافقی را امضا نمی‌کنیم که به کسی اجازه دسترسی به اسرار علمی و نظامی کشور را بدهد.
کد خبر: ۴۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ - 21May 2015

روحانی: توافقی را امضا نمی‌کنیم که به کسی اجازه دسترسی به اسرار علمی و نظامی کشور را بدهد

به گزارش گروه اخبار داخلی " دفاع پرس "، حجتالاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی در بخش ابتدایی سخنان خود ضمن تبریک روز پاسدار، به نقش و جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حراست از انقلاب و دستاوردهای آن و مقابله با تجاوز دشمن بعثی اشاره کرد و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها نهاد بزرگ نظامی است که تجهیزاتش با غنیمت گرفتن از دشمن تأمین شده است.

وی افزود: رزمندگان ما با فداکاری در نبرد، ملزومات مورد نیاز خود را غنیمت گرفتند و به سلاح سازمانی خود تبدیل ساختند.

رئیسجمهور به همدلی و همزبانی ارتش، سپاه، بسیج و نیروهای دیگر انتظامی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ملت ایران هرگز افتخارات دوران دفاع مقدس را فراموش نکرده و از سپاه و ارتش، بهدلیل فداکاری دیروز و آمادگی امروز، همواره قدردانی میکند.

حجتالاسلام روحانی همچنین ضمن تبریک و تهنیت ورود به ماه مبارک شعبان که ماه پیامبرعظیمالشأن اسلام(ص) و اعیاد شعبانیه است، به عشق مردم ایران به سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و افزود: افتخار ما این است که شیعه و پیرو اباعبدالله (ع) باشیم؛ فرهنگ حسینی و عاشورا و راه و سیره امام حسین(ع) در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس راه سعادت را به ما نشان داد و امروز نیز راهنمای ماست.

رئیسجمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه ملت ایران وقتی اسم آذربایجان را میبرد، احساس غرور و افتخار میکند و این استان استعداد بسیار زیادی برای توسعه دارد، خاطرنشان کرد: استقبال باشکوه مردم از خادمان خود، بیانگر عشق آنان به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: مبالغه نیست که آذربایجان سر ایران است، اما این سر سودای ایران دارد و امروز هم به عظمت کل ایران میاندیشد.

حجتالاسلام روحانی تاکید کرد: در نگاه ملت آذربایجان عشق به اسلام و ایران موج میزند و اگر به ما نیز محبت دارند، به این دلیل است که ما را خادم دین و ایران میدانند؛ محبت آنها نشانه ایمان و اعتقادشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: ما شرمنده محبت آذربایجان عزیز هستیم و امیدواریم بتوانیم در این سفر با تصمیمات اتخاذ شده گامهایی هر چند کوچک برای این مردم پیشتاز که همواره در صف مقدم بودهاند؛ برداریم. از مردم شهرستانهای استان بهدلیل عدم فرصت کافی برای دیدار و حضور از نزدیک آنها عذرخواهی میکنم هر چند گزارش سایر همکارانم که به این شهرها سفر کردند را به دقت مطالعه کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ میکنیم.

رئیسجمهور در ادامه به جایگاه آیتالله مجتهد شبستری در منطقه آذربایجان و نقش پدری وی برای مردم استان به همه جناحها و گویشهای مختلف اشاره کرد و افزود: آنچه همه ما میخواهیم رضای خدا و عزت ایران و اسلام است؛ من با همه مشکلات دولت، کشور و منطقه، به آینده ایران، آذربایجان و تبریز عزیز بسیار امیدوارم.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنانش به مذاکرات هستهای ایران و 1+5 اشاره کرد و گفت: به ملت ایران قول میدهم هرکس که امروز شاهد این مذاکرات است و فردا به آن مراجعه میکند، نسبت به مباحث مطرح شده در حوزههای فنی، حقوقی و قضایی احساس غرور و افتخار کند و به دیپلماتها و کسانی که به نمایندگی از ملت ایران بر سر میز مذاکره نشسته و حرف میزنند، فخر ورزد.

حجتالاسلام روحانی با اشاره به مباحث مربوط به پذیرش پروتکل الحاقی در مذاکرات هستهای، اظهار داشت: مدیریت اجرای پروتکل الحاقی با ما و بر مبنای رعایت خطوط قرمز است. امروز 124 کشور دنیا این پروتکل را امضا کردهاند چراکه پروتکلها شامل مقررات بینالمللی هستند.

وی با اشاره به پذیرش پروتکلهایی نظیر پروتکل EKO یا پروتکلهای بانکی، ادامه داد: نمیتوان در عرصه بینالمللی گفت که این مقررات ربطی به ما ندارد و ما میخواهیم در هوانوردی از مقررات مربوط به خطوط هوایی یا ساخت تجهیزات هواپیما اجتناب کنیم و یا مقررات بانکی را زیر پا بگذاریم چراکه اگر این کار را انجام دهیم، دیگر هیچ هواپیمایی از خارج به فضای ایران نیامده و به هواپیماهای ایران نیز اجازه فرود نمیدهند و در مبادلات پولی نیز با هیچ کشوری معامله نخواهیم کرد چراکه حساب ارزی برای جابهجایی پول و اعتبار وجود ندارد.

رئیسجمهور خاطرنشان کرد: همه کشورهایی که به مقررات بینالمللی میپیوندند، عاقلانه تصمیم گرفته و بهدنبال حفظ منافع کشور خود هستند و این مقررات را در چارچوب میپذیرند، چراکه به واقع هیچکس نمیخواهد امنیت کشورش را به خطر بیندازد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای پروتکل الحاقی از سوی کشورمان در سالهای گذشته، گفت: باید در حفظ اسرار نظامی کشورمان دقت کنیم و دسترسی بازرسان آژانس براساس پروتکل باید مدیریتشده باشد.

حجتالاسلام روحانی با تأکید بر اینکه آنچه رهبر معظم انقلاب روز چهارشنبه فرمودند برای دولت و همه مطاع است، تصریح کرد: اصول و خط قرمزهای نظام را باید مدنظر قرار دهیم. مذاکرات ما در چارچوب خطوط قرمز است؛ هرگز توافقی را امضا نمیکنیم که به کسی اجازه دسترسی به اسرار علمی و نظامی کشور را بدهد،

وی تاکید کرد: مسائلی نظیر تداوم غنیسازی در کشور از جمله این چارچوبها است چراکه اگر ما نمیخواستیم غنیسازی کنیم، پرونده در مدت کوتاهی مختومه میشد، نظیر اتفاقی که برای کره جنوبی روی داد و ظرف سه ماه پرونده هستهای این کشور بسته شد.

رئیسجمهور ادامه داد: ما میخواهیم فناوری در زمینه غنیسازی و تحقیق و توسعه را ادامه دهیم و این خط قرمز ماست، البته مذاکرهکنندگان ما نیز به خوبی با این خطوط آشنا و آگاه هستند و دولت در این زمینه تخصصهای لازم را در اختیار دارد.

حجتالاسلام روحانی با بیان اینکه در روابط با دنیا باید اصول خود اعم از اصول دینی، انقلابی و ملی را حفظ کنیم، گفت: سیاست ما انتخاب راهی است که کوتاهترین و کمهزینهترین راه برای ملت باشد. تدبیر معنایش این است که نه تنها امروز و فردا بلکه به روزهای بعد و آینده فرزندانمان نیز بیندیشیم، اگر نتوانیم در عرصههای مختلف با کشورهای دیگر رقابت کنیم، آن گاه جواب نسل فردا را چگونه میدهیم.

وی خاطرنشان کرد: به حول و قوه الهی، با حمایت و پشتیبانی مردم و ارشادات مقام معظم رهبری از پیچهای مختلف در زمینه هستهای عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها