گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن/

هلاکت 2 نظامی سعودی در حمله ارتش یمن به «نجران»/ انبارهای مواد غذایی در یمن خالی شده است

ارتش یمن پایگاه نظامی «ثعبان» وابسته به آل سعود را در منطقه «بربر» واقع در شهر «نجران» عربستان هدف حملات خمپاره ای قرار داد که این حمله منجر به هلاکت 2 نظامی سعودی شد.
کد خبر: ۴۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ - 23May 2015

هلاکت 2 نظامی سعودی در حمله ارتش یمن به «نجران»/ انبارهای مواد غذایی در یمن خالی شده است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عربستان سعودی سهشنبهشب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطعیت» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد. اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

بنابراعلام منابع خبری، شمار مجروحان این تجاوز نیز به بیش از 8 هزار نفر رسیده است که 2 هزار و 800 نفر از آنها به رسیدگی فوری نیاز دارند، اما به دلیل نبود دارو و برق این امکان وجود ندارد.

از سوی دیگر در این مدت 560 محل مسکونی هدف حملات هوایی و موشکی قرار گرفته و 932 مرکزغیرنظامی، خدماتی، موسسه عمومی و خصوصی، 54 بیمارستان و درمانگاه، 26 مسجد و 168 مرکز آموزشی نیز بمباران شده است.

آخرین تحولات یمن:

** شبکه المیادین خبر داد که ارتش یمن پایگاه نظامی «ثعبان» وابسته به آل سعود را در منطقه «بربر» واقع در شهر «نجران» عربستان هدف حملات خمپاره ای قرار داد که منجر به هلاکت 2 نظامی سعودی شد.

** پایگاه خبری العهد لبنان گزارش داد که جنگنده های متجاوز عربستان سعودی در ادامه جنایات خود در یمن پایگاه دفاع ساحلی در استان الحدیده این کشور را در شش نوبت بمباران کردند. در همین راستا منطقه «مران» در استان صعده نیز هدف حملات موشکی عربستان سعودی قرار گرفت.

** شبکه المسیره نوشت که ارتش و نیروهای مردمی یمن در پاسخ به حملات رژیم آل سعود بیش از60 موشک زمین به زمین به مواضع نظامی عربستان درمناطق مرزی شلیک کردند. دراین حملات شماری از نظامیان سعودی زخمی و دهها تن هم فراری شدند.

** ارتش سایبری یمن هم با هک 3 هزار رایانه سعودی به هزاران سند محرمانه در وزارت کشور و وزارت خارجه عربستان دسترسی پیدا کرد.

** جنبش «انصار الله» 15 عضو دستگاه اطلاعات عربستان سعودی را در بندر «الحدیده»، یمن دستگیر کرد.

** به گزارش پایگاه خبری سبأ نت، کانلایف، مدیر کمیته پزشکی بین المللی در یمن طی اظهاراتی مطبوعاتی گفت که از 26 میلیون نفر جمعت یمن 12 میلیون نفر نیاز به کمک های غذایی دارند که هر روز به شمار نیازمندان افزوده می شود و همچنین انبارهای مواد غذایی خالی شده است و در حال حاضر چیزی در عدن وجود ندارد، قیمت گندم چهار برابر شده است و مردم دیگر قدرت خرید ندارند.

** علی بحرینی سفیر ایران در جیبوتی و اتیوپی پس از استقبال از کشتی امدادرسان ایران شاهد که از 21 اردیبهشت ماه سفر خود را برای کمک به مردم یمن آغاز کرده بود، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این اولین محموله ایرانی است که برای کمک به یمن وارد جیبوتی شده است. علاوه بر این تا ساعتی دیگر اولین هواپیمای حامل کمک های ایران نیز در جیبوتی می نشیند.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار