رئیس مجلس شورای اسلامی:

دوران امپراطوری‌گری در دنیا به سر آمده است/ کشورهای مسلمان گرفتار مکر کشورهای بزرگ شده‌اند

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه قدرت ایران برای عزت و آبروی مسلمان است نه برای ایجاد تفرقه و تجاوز، گفت:‌ ایران امپراطوری را مخل فکر اسلامی می‌داند و دوران امپراطوری‌گری در دنیای امروز به سر آمده است.
کد خبر: ۴۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ - 23May 2015

دوران امپراطوری‌گری در دنیا به سر آمده است/ کشورهای مسلمان گرفتار مکر کشورهای بزرگ شده‌اند

به گزارش گروه اخبار داخلی " دفاع پرس "، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در اختتامیه مسابقات بینالمللی قرآن کریم که در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار داشت: راه سعادت تمسّک به قرآن کریم است، قرآن روشنترین راه به سوی سعادت را نشان میدهد، هر کس بر اساس قرآن قضاوت و حکومت کند، براساس عدل حکومت کرده است.

وی افزود: شرایط امروز امت اسلام دچار تاریکیهای متنوعی شده است، از اختلافات بین امت اسلامی گرفته تا جریانات تکفیری که دستشان به خون مسلمانان آغشته است، تا مکر و حیلهگری قدرتهای بزرگ که به دنبال استثمار و استعمار هستند و این استعمار خاتمه نیافته بلکه شیوههایشان عوض شده است، شاید تا امروز ما دچار مکر قدرتهای بزرگ نبودیم ولی شاهدید که در دنیا اسلام چگونه این همکاریها به سویی سوق داده میشوند که بیشترین اختلاف بین امتهای اسلامی به وجود آید.

رئیس مجلس با بیان اینکه قدرتهای بزرگ منابع امت اسلام را میگیرند و یک مشت سلاح دستچندم به آنها میدهند و آنها را به جان مسلمانان میاندازند، تصریح کرد: دلنگرانی بین کشورهای اسلامی ایجاد میکنند، آیا این اندازه امت اسلامی است که تمسک به قرآن میکنند ولی حادثه شنیعی مانند یمن در این دوران به وجود میآید؟ و یک کشور اسلامی عده زیادی از مسلمانان را میکشد و مجروح میکند و آنان را از زندگی متعارف دور میسازد.

وی افزود: به چه دلیل میگویند ما نگرانی امنیتی داریم؟ اگر کسی نگرانی امنیتی برای خودش دارد، باید کشور دیگری را نابود کند؟ چرا نگران یک کشور اسلامی هستید؟ مگر اسلام نگفته که همه مسلمانان برادر یکدیگرند؟ چرا از برادر مسلمانتان نگرانید و او را مخلّ امنیتتان میدانید و بعد با سلاح قدرتهای بزرگ به جان مسلمانان میافتید؟ چرا نسبت به ایران نگرانی دارید، میگویند ما از ایران نگرانیم!

لاریجانی با بیان اینکه آیا در طول گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی موردی بوده است که ایران به یک کشور اسلامی تجاوز کرده باشد؟ اگر ایران از یک قدرتی برخوردار است، این قدرت برای دفاع از امت اسلامی است نه در مقابل آنها؛ در این چند دهه آیا این ایران نبود که از مقاومت لبنان و فلسطین و حماس در حوادثی که رژیم صهیونیستی برای مردم غزه به وجود آورد،دفاع کرد؟ آیا زمانی که تروریستهای وحشی به جان مردم عراق افتادند و دولت عراق از ایران کمک خواست، جمهوری اسلامی ایران به دولت عراق کمک نکرد؟

لاریجانی تأکید کرد: قدرت ایران برای عزت و آبروی مسلمانان است و نه برای ایجاد تفرقه و تجاوز، من متأسفم که گاهی در ادبیات کشورهای اسلامی و برخی از سیاستمدارانشان میگویند ایران به دنبال امپراطوری است و امپراطوری ایرانی به وجود آورده است!

وی با بیان اینکه ما امپراطوری را مخل فکر اسلامی میدانیم، ما انقلاب کردیم که این سلطهها از بین برود، عهد امپراطوریگری در دنیای امروز به سر آمده است، اگر کسی هم در منطقه چنین افکاری در سرش دارد، اشتباه میکند، مسلمانان بیدار شدند که بر سرنوشتشان، خودشان حاکم شوند نه اینکه از یک سلطهای خارج شوند و تحت سلطه دیگری قرار بگیرند، چه اگر کشورهای بزرگ تصور میکنند امروز میتوانند سلطهگری داشته باشند اشتباه میکنند و چه اگر کشوری در منطقه وجود دارد که چنین تصوری میکند، در اشتباه است، نظر جمهوری اسلامی ایران چنین است که مبادا با یک سری توهمات اشتباه دیگران از شما سوء استفاده کنند، اختلافات امروز دچار چنین مکری شده است.

لاریجانی ادامه داد: قدرتهای بزرگ در کمپدیوید و جاهای دیگر جلسه میگذارند تا بین امت اسلام اختلاف ایجاد کند. این بلوغ باید در رهبران کشوران اسلامی وجود داشته باشد که حقایق را درک کنند، وقتی ما مورد تجاوز قرار گرفتیم، بسیاری از کشورها دست داشتند و این از چشم ما دور نیست ولی ما تلافی نکردیم، وقتی که صدام به کویت حمله کرد، ما صدام را محکوم کردیم ولی میدانستیم چه کشورهایی پشت این موضوع هستند. ما در جنگ تحمیلی مورد تجاوز قرار گرفتیم اما گذشت کردیم.

وی تأکید کرد: امروز انتظار نداریم برخی کشورها در این تار و پود پیلهای که قدرتهای بزرگ برای اختلافافکنی بین امت اسلامی برنامهریزی کردهاند قرا گیرند؛ گرفتاری دیگری که وجود دارد این است که یک جریانی در کشورهای اسلامی به وجود آمده که من آن را از درون تفکر اسلامی نمیبینم، بلکه این جریان بیرونی است و آن حرکت را ایجاد کرده، این حرکت ایجاد درگیری مسلحانه بین امت اسلامی است؛ همه فرق اسلامی به نوعی تکفیر میکنند، جریان وهابیّت امروز در دنیای اسلام راه اشتباهی میرود و فرق اسلامی را تکفیر میکند، از شمال آفریقا تا خاورمیانه و آسیا تنوع در تفکر اسلامی داریم مانند حنفی، مالکی، شافعی و شیعه که همه آنها فرق اسلامی هستند، خداوند میفرماید اگر کسی اهانتی به برادر مسلمانش انجام دهد، آشکارا به جنگ من (خدا) آمده است. درحالی که امروز میبینیم عربستان جان مردم یمن را میگیرد.

رئیس مجلس در ادامه سخنانش تأکید کرد: آیا حوادث افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه و یمن که رخ میدهد، تیغ کشیدن روی دوستدار خدا نیست؟ آیا این جنگ با خدا نیست؟ مشکل ما امروز این است که خدعه و مکر کشورهای بزرگ این مشکلات را به وجود آورد و از طرفی کژاندیشی در داخل امت اسلامی ایجاد شد، این همان زمانی است که باید به قرآن کریم پناه برد و از کلام الهی استفاده کرد، راه پیش روی ما این است که همه به سوی قرآن پناه بیاوریم.

لاریجانی بر همین اساس تأکید کرد: قدرتهای بزرگ با هر کشوری یک نوع خدعه میکنند، سالهاست آمریکا و کشورهای بزرگ نسبت به ایران جفا و ظلم میکنند، بعد از انقلاب اسلامی ملت بزرگ اسلام یک حکومت دیکتاتوری را کنار گذاشت، اما شما (قدرتهای بزرگ) که طرفدار دموکراسی هستید باید جشن میگرفتید، چرا عصبانی شدید؟ چرا ایران را تحریم کردید؟ و از سال اول پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را تحریم کردید و بعد هم به بهانه مسئله هستهای تحریمها را گسترش دادید.

رئیس مجلس در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: ما به چه زبانی باید بگوییم که در انرژی هستهای به دنبال نوعی فناوری صلحآمیز هستیم؟ رهبر معظم انقلاب فتوا دادند که تولید سلاح کشتار جمعی حرام است، ما دیگر بالاتر از این (فتوا) چیزی در مقام تقنین نداریم؛ اما کأنه گوششان نمیشنود و هر روز مسئله جدیدی را ایجاد میکنند.

وی تأکید کرد: قدرتهای بزرگ گفتند میخواهیم مذاکره کنیم، دولت جدید در ایران مذاکرات را جدی گرفت و سامان یافت و پیگیری شد و در اصول توافقاتی صورت گرفت اما باز هم بهانهگیریهایشان را رها نمیکنند و موقع نگارش توافق نهایی به دنبال خدعه دیگری هستند و زیادهخواهی میکنند، چرا باید در مسئله هستهای درباره جمهوری اسلامی ایران خارج از نظامات بینالمللی جعل جدید صورت گیرد، این سخن رهبر انقلاب در روزهای اخیر همین مطلب را بیان میکند مگر شرایط نظارت بینالمللی برای همه کشورها نیست؟ شما تلاش میکنید برای ایران نظامات جدید بتراشید، ولی کسی آن را نمیپذیرد و شما حق ندارید به بهانه اینکه ما میخواهیم دقت نظر داشته باشیم، شما بیایید اسرار ایران را جستجو کنید و یک سری نظارتهای ورای نظامات بینالمللی از خودتان جعل کنید، به همین دلیل کسی به شما اجازه نمیدهد و این هم یک خدعه جدید است و باید متوجه شوید که ایران از راه استقامت و ایستادگی در مسیر منافع ملی خودش ضرری نکرده است لذا آن را ادامه میدهد.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: ما در این راه ایستادگی خواهیم کرد و تصور نکنید از طریق مذاکره بناست، یک سری نظامات جدید برای نظارتهای بینالمللی وضع کنید، ما با انواع خدعهها و مکرها مواجهیم و یک روشنبنی در پناه قرآن نیاز داریم، باید بدانیم دو فرقه در امت اسلام اگر دچار اعوجاج شوند نگرانی برای امت اسلامی وجود دارد، یکی رهبران دینی و دیگری رهبران سیاسی.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها