در مراسم رونمایی از دو اثر عاشورایی حسن روح‌الامینی مطرح شد

هنر انقلاب مظلوم‌ترین بخش فرهنگ و هنر مملکت است/ امثال روح‌الامینی کار سرباز‌هایی مثل حسن باقری را برعهده دارند

در مراسم رونمایی از دو اثر عاشورایی حسن روح‌الامینی موضوعاتی مانند مظلومیت هنر انقلاب و نیاز به افرادی مانند روح‌الامینی در جنگ نرم مطرح شد.
کد خبر: ۴۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱ - 24May 2015

هنر انقلاب مظلوم‌ترین بخش فرهنگ و هنر مملکت است/ امثال روح‌الامینی کار سرباز‌هایی مثل حسن باقری را برعهده دارند

به گزارش دفاع پرس، چهارمین عصر هنر انقلاب ویژه رونمایی از دو اثر عاشورایی حسن روحالامینی در سازمان هنری رسانهای اوج برگزار شد.

در این برنامه حبیبالله صادقی استاد دانشگاه، حسن روحالامینی را ادامه دهنده نسل دوران دفاع مقدس دانست و گفت: این ساختمان که اکنون در آن هستید در روزهای دفاع مقدس ستاد مرکزی اندیشههای سپاه پاسداران بود. در آن زمان در کنار اهالی هنر و انقلاب بودیم و افرادی مانند حسن روحالامینی ادامه دهنده آن افراد هستند.

وی روحالامینی را چهره با صلابت و توانمند دانست و گفت: روحالامینی از ایدهآلهایی است که من از اول انقلاب به دنبالش بودم، وی انسان ویژه، با صلابت و توانمندی است که امروز میخواهیم به او به عنوان یکی از فرزندان نازنین انقلاب خوشآمد بگوییم.

صادقی با اشاره به روایت هنرمندان قرون 17 و 18 از حضرت مسیح گفت: هنرمندانی در قرون 18 و 17 پیامبر آسمانی حضرت مسیح را از دوره رنسانس تا کلاسیک روایت کردند، اما انقلاب ما با ابهت و عظمت و فرماندهی دلیری به نام امام خمینی(ره) حیرت جهانیان را بر میانگیزد و در آن زمان جریانهایی با این عظمت همراهی نداشتند و یا سکوت کردند و یا معاند شدند از این رو در شعر و ادبیات و نقاشی روایتهای متفاوتی بیان شد. تا اینکه بچههای انقلاب آمدند و این دوران را روایت کردند.

 

 

 

وی با اشاره به ضرورت حمایت از هنر انقلاب اسلامی گفت: امروز کسانی هستند که موزههای بزرگ جنگ در کشورهای مختلف از جمله روسیه را میسازند. موزه لنینگراد یک شهر جنگی بینظیر است که ساخته شده اما در کشور ما اگر قرار باشد موزه دفاع مقدس، انقلاب و یا هنرهای شیعی ساخته شود معلوم نیست که به همت کدام نهاد و یا فرد باید ساخته شود.

این استاد دانشگاه افرادی مانند حسن روحالامینی را سرمایههای انقلاب دانست و گفت: من به مسئولان نظام میگویم که زمان زیادی باقی نمانده و در حال دیر شدن است، در جنگ نرمی که دشمن با ما آغاز کرده به سربازهایی مانند حسن باقری نیازمندیم که امروز در چهره حسن روحالامینی دیده میشود و ادامه دهنده آنها هستند. امروز با برگزاری این همایشها، سفارش آثار، نقد و تحلیل و انتشار آنها میتوان گفت که از خمودگی خارج شدیم، اما همه منتظر هستند تا دستی از آستین بیرون بیاید و کاری بکند.

وی درخصوص دلایل موفقیت روحالامینی گفت: حسن  با روحیه قوی و توانمندیهایی که دارد عاشقانه شیوههای اهل بیت(ع) را روایت میکند و به سر و سینه میزند به همین دلیل چنین آثار زیبایی از وی بیرون میآید.

در ادامه اسدی عضو هیأت علمی دانشگاه شاهد با اشاره به تبلور تلاش بچههای دوران انقلاب و دفاع مقدس در نسل حاضر گفت: امروز شاهد این هستیم که نتیجه کارهای بچههای دوران انقلاب در نسل حاضر متبلور است اما این کار نیازمند حمایت است و متأسفانه این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه جنگ نرم دشمن نیازمند نیروهای مخصوص است، گفت: فعالیتهای عرصه فرهنگ و هنر در دراز مدت به بار مینشیند، دشمن این را فهمیده و کارش را از طریق جنگ نرم بسیار عالی انجام میدهد، حال آیا ما فرمانده لشگر، تیپ، گردان، گروهان و نیروی پیاده فرهنگی و هنری داریم.

اسدی هنر انقلاب را مظلومترین بخش فرهنگ و هنر مملکت دانست و گفت: مظلومترین بخش فرهنگ و هنر کشور هنر انقلاب است که حمایتهای لازم از آن انجام نشده و اکنون که ما در برابر سیاستهای شرق و غرب موضع گرفتیم شاید تنها 50 هنرمند این جبهه را در طی 36 سال نگه داشتهاند و امروز نسل ما پیر شده و باید تجارب به نسلی جدید منتقل شود که نمونه این نسل حسن روحالامینی است.

وی با اشاره به جوانانی که در سالهای انقلاب این وظیفه را بر دوش میکشیدند، گفت: نسل روحالامینی در خانوادهای معتقد و مذهبی تربیت شده اما نسل ما را کسی تربیت نکرده بود و هنگام انقلاب عدهای گوشهنشین شدند، عدهای کار را رها کردند و رفتند و عدهای هم منتظر بودند تا چه اتفاقی رخ میدهد. اما این وظیفه بر دوش تعداد کمی جوان افتاد و جریان هنری انقلاب که هنرمندان چپ بودند باور نمیکردند که حدود 30 جوان چگونه این کار را جمع کنند.

اسدی هنرمندان امروز را یک فرمانده لشگر توصیف کرد و گفت: در عرصه فرهنگ و هنر هرکدام از بچههای ما یک فرمانده لشگر هستند اما به تجهیزات لجستیکی نیاز دارند، حسن روحالامینی یکی از این افراد است و باید گفت خوشابحالش که برای سید الشهدا کار میکند و خوشا بحال بزرگان که رهرویی مانند حسن روحالامینی دارند.

در ادامه این برنامه حسن روحالامینی طی سخنانی گفت: فرزندی که در خانواده بزرگ میشود خصلتهای مختلف را از اعضای این خانواده دریافت میکند، ما در دانشگاه شاهد از مجموع خصوصیات اساتید بهره بردیم و هنگامی که آثاری خلق میکنیم و به دنبال این هستیم که این آثار خوب از آب در بیاید برای این است که از شما اساتید یاد گرفتیم.

 در پایان این مراسم از دو اثر عاشورایی حسن روحالامینی رونمایی شد.

 

منبع:فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار