آیت الله امامی کاشانی:

مسئله هسته ای مطرح نیست آنها با اسلام مشکل دارند/ ریشه سلفی های افراطی در عربستان است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت باید در عمل ثابت شود، تصریح کرد ولایت از جانب خداوند به اوصیاء و اولیاء داده می شود.
کد خبر: ۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۸ - 18October 2013

مسئله هسته ای مطرح نیست آنها با اسلام مشکل دارند/ ریشه سلفی های افراطی در عربستان است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله «محمد امامی کاشانی» در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در قبال مذاکرات هسته ای، اشاره کرد و افزود: این که می گویند امنیت رژیم صهیونیستی باید تامین شود، دروغی بیش نیست.


وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه، مخل امنیت نبوده و نخواهد بود، با یادآوری فتوای مقام معظم رهبری درباره حرمت استفاده از سلاح های هسته ای، ادامه داد: این فتوا، یک فتوای سیاسی نبوده است بلکه دینی است و ریشه آن اسلام است.


امام جمعه موقت تهران با بیان این که این فتوا برگرفته از سیره پیامبر است، اضافه کرد: صهیونیست ها نمی خواهند اسلام به درستی معرفی شود و می خواهند مسلمانان را متوحش معرفی کنند در حالی که با جنایاتی که مرتکب شده اند ثابت کرده اند که توحش مربوط به خود آنان است.


وی با تاکید بر این که دنیای استکبار و صهیونیست ها با اساس اسلام دشمنی دارند نه مساله هسته ای، تصریح کرد تمامی دست اندرکاران و رسانه ها با تبیین این مساله، دروغ بودن ادعاهای صهیونیست ها و حامیانشان را برملا سازند.


آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به جریان سلفی گری هم پرداخت و با یادآوری پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج، گفت: همان گونه که در این پیام آمده است، دنیای اسلام با پدیده ای به نام سلفی گری روبرو شده که دشمن از گذشته تا کنون آن را برنامه ریزی کرده است.


وی با بیان تاریخچه ای از سلفی گری که مربوطه به قرن دوم بوده و در قرن اخیر شدت یافته است، اظهار کرد: این که می گویند ما باید به سیره پیامبر و اصحاب بر گردیم حرفی درست است اما آیا جنایاتی که مرتکب شده اند با سیره پیامبر(ص) تطابق دارد؟


خطیب جمعه تهران با بیان این که سلفی گری در قرن هفتم هجری قمری به مصر رفت اما به دلیل فضل و کمال مردم آن جا نتوانست رشد پیدا کند، گفت: این جریان به عربستان رفت و در زمان عبد الوهاب، مساله تکفیر شروع شد و شاهدیم که تندترین سلفی گری در عربستان است.


وی با تاکید بر این که این گروه به دروغ ادعای تبعیت از سیره پیامبر(ص) را دارند تا اعمال و افکار غلطشان را بر مرکب دین سوار کنند، عنوان کرد: در وهله اول به سراغ شیعیان آمدند و شیعیان را تکفیر کردند و به دنبال تفرقه هستند.


امامی کاشانی با ذکر تاریخی از سیره پیامبر در قبال مردم، زنان و کودکان مشرکان، افزود: علمای جهان اسلام تبیین کنند که آیا پیامبر(ص) اجازه تجاوز، قتل و کشتار غیر نظامیان را صادر می کرد؟ برخورد پیامبر در حادثه بنی نضیر، بنی قریظه و فتح مکه چگونه بود؟


وی، ادامه داد: کجا پیامبر(ص) افراد را می کشت ؟ این چه راهی است که به عنوان تکفیر، جنایت می کنید؟ زن و مرد و طفل را می درید و تکه ای از جگرشان را به دندان می کشید؟


امام جمعه موقت تهران علاج مشکلات کنونی جهان اسلام را وحدت و دشمن شناسی دانست و تصریح کرد دشمن شناسی باید تبیین شود، اسلام و سیره پیامبر(ص) باید تبیین شود.


وی بار دیگر تاکید کرد: علمای اهل سنت و شیعه و همه مسلمانان، تاریخ را تبیین کنند تا معلوم شود که این گروه تکفیری معلوم شود نه تابع دین اسلام هستند و نه تابع پیامبر(ص) و اصحاب راستینش.


امامی کاشانی خاطر نشان کرد: یک حرکت سیاسی پشت سر یک جمعیت احمق قرار گرفته است که به عنوان جریان سلفی مطرح می شوند.


وی از همه فرق مذهبی خواست که با تبعیت از ولایت فقیه و مراجع تقلید به مقدسات یکدیگر اهانت نکنند چرا که یک اصل مهم برای انسجام امت اسلامی است.

 ولایت از جانب خداوند به انبیاء و اوصیاء داده می شود


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ولایت باید در عمل ثابت شود، تصریح کرد ولایت از جانب خداوند به اوصیاء و اولیاء داده می شود.


آیت الله «محمد امامی کاشانی» در خطبه نخست نماز جمعه این هفته تهران بااشاره به در پیش بودن عید سعید غدیرخم افزود: ولایت از آن خداست و این یعنی مالکیت تدبیر و در دست داشتن نظام آفرینش از آن خداوند متعال است و ولایت از جانب خداوند به انیباء و اوصیاء داده می شود و همان ولایت همه اوامر الهی است.


امامی کاشانی با اشاره به اینکه ولایت مراتب و مراحلی دارد، افزود: باطن ولایت همان ارتباط باطنی با پیامبر اکرم (ص) و ائمه (ع) است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار