رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق:

ایستادگی عراق در مقابل تروریستها تأمین کننده امنیت منطقه است/ از بین بردن ارکان وحدت عراق یکی از اهداف غرب است

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست‌وزیر عراق، با اشاره به ظرفیت بزرگ نیروهای داوطلب مردمی، برای آینده و پیشرفت عراق تأکید کردند: ایستادگی ملت و دولت عراق در مقابل تروریست‌ها، تأمین کننده امنیت کشورهای منطقه است.
کد خبر: ۴۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸ - 18June 2015

ایستادگی عراق در مقابل تروریستها تأمین کننده امنیت منطقه است/ از بین بردن ارکان وحدت عراق یکی از اهداف غرب است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر روز چهارشنبه در دیدار حیدر العبادی نخستوزیر عراق و هیأت همراه، هوشیاری برای حفظ وحدت سیاسی و ملی عراق را بسیار ضروری دانستند و با اشاره به عزم و همت و شجاعت جوانان عراقی در نبرد با تروریستها تأکید کردند: ظرفیت بزرگ نیروهای داوطلب مردمی، برای آینده و پیشرفت عراق در عرصههای مختلف بسیار کارآمد و تاثیرگذار خواهد بود.

ایشان با تأکید بر اینکه ایستادگی ملت و دولت عراق در مقابل تروریستها، تأمینکننده امنیت کشورهای منطقه است، افزودند: یکی از صفات مهم مردم عراق که در نبرد با تروریست، بیش از پیش آشکار شد، شجاعت و عزم و قدرت نیروهای داوطلب مردمی و عشایر غیور در مواجهه با دشمن است.

رهبر انقلاب اسلامی وجود تروریستها در عراق را یک اتفاق گذرا دانستند و خاطرنشان کردند: سرمایه عظیم نیروهای داوطلب مردمی، منبعی قابل اتکاء در عرصههای مختلف و فراتر از میدان جنگ است.

حضرت آیتالله خامنهای گفتند: تجارب مردم عراق در گذشته از استعمار انگلیس و در حال حاضر از توسعهطلبی امریکاییها نشان میدهد که بدخواهان ملت عراق هیچگاه خواستار ظهور نیروی عظیم مردمی در صحنه نیستند؛ لذا باید از این سرمایهی مردمی حراست کرد.

ایشان از بین بردن ارکان وحدت ملی و سیاسی عراق را یکی از اهداف دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی کشورهای غربی در عراق برشمردند و تأکید کردند: باید هوشیارانه و با دقت در مقابل این توطئه و تفرقهافکنی ایستاد و نگذاشت وحدت شیعه و سنی و کرد و عرب در عراق خدشهدار شود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: جمهوری اسلامی ایران از اتحاد گروههای مبارز و انقلابی عراق حمایت میکند؛ و لازم است که مردم و مسئولان عراقی  هوشیارانه مراقب اختلافافکنی بیگانگان باشند.

حضرت آیتالله خامنهای با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت و پیشرفت عراق را امنیت و پیشرفت خود میداند، خاطرنشان کردند: امریکاییها به دنبال آن هستند تا از یک طرف ثروت عراق را همانگونه که در برخی کشورهای عربی منطقه انجام میدهند، به یغما ببرند، و از طرف دیگر مثل گذشته خواستههای خود را تحمیل کنند؛ ولی نباید اجازه داد که چنین هدفی محقق شود.

امام خامنهای با تاکید بر حمایت همهجانبه ایران از دولت قانونی عراق  گفتند: دولت جمهوری اسلامی ایران کماکان به حمایتهای خود از دولت و مردم عراق ادامه میدهد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، میهماننوازی و کَرَم در استقبال از زائران اربعین حسینی را یکی دیگر از صفات ممتاز مردم عراق دانستند و افزودند: این رفتار عاشقانه معنوی در دنیای امروز مادی بسیار مهم و قابل توجه است، و هنوز به درستی عمق این فضیلت مردم عراق شناخته نشده است.

در این دیدار که جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، حیدر العبادی نخست وزیر عراق با اظهار خرسندی فراوان از این دیدار، تداوم حمایت های همهجانبه ایران از عراق و همکاری صمیمانه دولت جمهوری اسلامی ایران را نشانه عمق روابط دو کشور دانست و گفت: دشمنان عراق تمام توان خود را برای ایجاد اختلاف قومی و مذهبی متمرکز کردهاند؛ اما مردم و دولت عراق مصمم به مقابله با این توطئه و حفظ وحدت ملی هستند.

وی با تأکید بر اینکه تروریستهای تکفیری در عراق و سوریه هیچ تفاوتی میان شیعه و سنی قائل نیستند، خاطرنشان کرد: ایستادگی دولت و ملت عراق اکنون سدی محکم در مقابل گسترش داعش در کشورهای منطقه بوجود آورده است؛ اما مقابله جدی با این تروریستها نیازمند اتحاد کشورهای منطقه است.

حیدرالعبادی همچنین از حمایتها و کمکهای جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق در مقابله با تروریستها قدردانی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار