سرلشکر رضایی:

اجازه نخواهیم داد تهدیدها به کشور نزدیک شود/ هر متجاوزی را به دوره ماقبل صنعتی بازمی‌گردانیم

فرمانده اسبق سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز منافع ملی ایران در چارچوب جغرافیای کشور محصور نمی‌شود، گفت: اگر کسی بخواهد امنیت ما را به هم بزند، او را به دوره ماقبل صنعتی برمی‌گردانیم.
کد خبر: ۴۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷ - 26May 2015

اجازه نخواهیم داد تهدیدها به کشور نزدیک شود/ هر متجاوزی را به دوره ماقبل صنعتی بازمی‌گردانیم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سرلشکر پاسدار "محسن رضایی" فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، در بیست و چهارمین مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت اظهار داشت: امروز روز قدرت نمایی ملت ایران در کنار مقام معظم رهبری است و باید به استکبار اثبات کنیم که در صورت حمله به ایران دوباره اشتباه خواهد کرد.

فرمانده اسبق کل سپاه افزود: ما پیشکسوتان جهاد و شهادت امروز بیشتر در معرض توجه هستیم و باید متحد، همدل و همزبان باشیم. نیروهای مسلح ایران اجازه نخواهند داد، تهدیدها به کشور ما نزدیک شود.

وی با بیان اینکه ما دوست نداریم عربستان به دوره ماقبل صنعتی برگردد، اضافه کرد: امروز منافع ملی ایران در چارچوب جغرافیای کشور محصور نمیشود. نباید امنیت و صلح منطقه به هم بخورد. اگر کسی بخواهد امنیت ما را به هم بزند، ما او را به دوره ماقبل صنعتی برمیگردانیم. ما امنیتمان را به طور جدی پیگیری میکنیم.

سرلشکر رضایی خاطرنشان کرد: ما پیشکسوتان باید خود را برای آزمونی دیگر آماده کنیم، و این آزمون، آزمونی بزرگتر از آزادی خرمشهر و دفاع مقدس است.

فرمانده اسبق کل سپاه تصریح کرد: آزادسازی منطقه میتواند تاریخ جهان را تغییر دهد؛ لذا باید آماده باشیم و کشور ما نیاز به آزادسازی انرژی معنوی و فکری دارد، و این کار باید در نسل جوان صورت گیرد.

وی در ادامه به دلیل بازگشت خود به سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: من به خانواده خودم آمدم؛ چرا که پیشکسوتان امروز وظیفه سنگینی را برعهده دارند. نگاه همه به ماست و این را بیان میکنند که آیا دشمن تکفیری به مرزهای ایران خواهد رسید یا خیر، و اینکه سرنوشت این درگیریها چه خواهد شد؟ امروز روزی است که باید حضور یافته و صفا، صمیمیت و برادری را در کشور تقویت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: از میانمار گرفته و مرز مالزی تا افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، غزه، بحرین و یمن شاهد هستیم که ناپاکیها و نسل کشیها اوج گرفته است و در این بین نیز فقط مسلمانها کشته میشوند. خواب و خیال غرب برای مسلمانان کشتار زنان و کودکان است تا نسل مسلمانان از بین برود. این غرب همان کسانیاند که مدعی دموکراسی، آزادی و حقوق بشر هستند اما شاهدیم که با ارسال اسلحه و مهمات اکنون از تروریستها حمایت میکنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: فاسدترین، تروریستترین و بدترین گروهها از سوی غرب حمایت میشوند و غرب نیز با آنها ارتباط بسیاری دارد. اگر پیش از این ما چنین ادعایی میکردیم شاید کسی باور نمیکرد، اما اکنون با اوجگیریهای فعالیت داعش در منطقه شاهدیم که چگونه غرب و اسرائیل از آنها حمایت میکنند. نمونهای از جنایت داعش این است که خلبان مسلمان اردنی را به شکل وحشتناکی در قفس میسوزانند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: این گروهها میخواهند به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نزدیک شوند. اکنون پرسش این است که ما به عنوان پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در این شرایط چه کاری می توانیم انجام بدهیم؟ من به خودم و برادرانم که در دوران جنگ تحمیلی حضور داشتند میخواهم این حرف را بزنم که گفتن خاطرات آن دوران خوب است، اما امروز که شرایط حساسی حاکم است وقتی شرایط را ارزیابی میکنیم متوجه می شویم که این مسائل و بروز چنین جنایتهایی که توسط داعش و حامیانش انجام میشود با تشکیل جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب و سردادن پیام عدالت و آزادی و جاری شدن حکومتی مبتنی بر مردم سالاری آغاز شده است.

وی ادامه داد: در حقیقت آزادی خرمشهر یک آزمون بزرگ بود که دشمنان ما برای ما درست کرده بودند. در جنگ آزمون این بود که آیا ایران میتواند پس از آن بار دیگر سرپا بایستد و استقلال و آزادی خود را حفظ کند؟ و دولت تشکیل بدهد؟ که اینچنین شد و در ایران یک حکومت مستقل شکل گرفت که پس از جنگ نیز توانست سرپا بایستد و از دستاوردهای انقلاب خود دفاع کند.

سرلشکر رضایی با اشاره به اینکه پس از آزادی خرمشهر دو هزار کیلومتر دشمنان خود را به عقب راندیم گفت: از بعد از آزادی خرمشهر تاکنون تهدیدها را از کشور دور نگه داشتهایم.

وی بیان داشت: اولویتهای ما در کشور ابتدا حفظ منافع ملی، سپس ارزشهای انقلاب و زندگی مردم است. ما نیاز به یک جریان زلال و صاف داریم که پشت سر رهبری حرکت کند. در این شرایط حساس باید به گونهای رفتار کنیم تا میلیونها نفر بتوانند جانشان را فدای اسلام و قرآن کنند. چه کسی بهتر از شما سوم خردادیها میتواند چنین کاری انجام بدهد؟ شما فراجناحی و فراحکومتی هستید و از ویژگیهایتان شهادت طلبی، حفظ امت و امامت، پشتیبانی از ولایت فقیه و برادری است.

رضایی ادامه داد: ما توانستیم در جنگ به بزرگترین تهدید 300 ساله گذشته کشورمان پاسخ بدهیم. اکنون نیز نیاز داریم تا به خودمان بیاییم و همان حماسهها را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها