سید محمد علی آل‌هاشم:

حراست از مزرهای اعتقادی، از جمله اقدامات عقیدتی سیاسی در دوران دفاع مقدس بود

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حراست از مزرهای اعتقادی و عقیدتی از جمله اقدامات سازمان عقیدتی سیاسی آجا در دوران دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱ - 19October 2013

حراست از مزرهای اعتقادی، از جمله اقدامات عقیدتی سیاسی در دوران دفاع مقدس بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام والمسلمین سید محمد علی آلهاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز طی سخنانی در جمع خانواده ها و کارکنان عقیدتی سیاسی مرکز آموزش 04بیرجند با اشاره به فرمان حکیمانه حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) مبنی بر تشکیل این سازمان اظهار داشت: آینده نگری امام راحل در شکل گرفتن این نهاد، موجب ارتقاء روحیه معنوی در بین کارکنان ارتش و خانواده های آنان درطول دوران دفاع مقدس و سال های پس از آن شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به ویژه روسای پیشین این سازمان تصریح کرد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و در رأس آن روحانیت، نقش بسزایی در ارتقاء بینش سیاسی و عقیدتی کارکنان آجا ایفا نمود و در این راه شهدای گرانقدری نیز تقدیم انقلاب کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به تشریح فعالیت های این سازمان به ویژه نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان کرد: در این سال ها کمتر به نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس اشاره شده و هنوز هم پس از سپری شدن سال های زیادی از پایان جنگ تحمیلی بسیاری از مردم با نقش روحانیت در آن دوران آشنایی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم سپس به نقش حضرت امام(ره) به عنوان یک روحانی و یک فرمانده در آن دوران سخت اشاره و تصریح کرد: همانطور که می دانید نقش رهبری از مهمترین عوامل پیروزی در یک نبرد است و اگر رهبری بی نظیر و بی بدیل حضرت امام خمینی (ره) نبود، به طور قطع و یقین این پیروزی نصیب ما نمی شدو از طرف دیگرامروز نیز با باز شدن جبهه دیگری به نام جنگ نرم در صحنه های مختلف شاهد مدیریت مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب در مواجه با این تهدید هستیم.

وی با اشاره به چند برابر شدن برنامه های اجرا شده توسط این سازمان در چند سال اخیر،گفت: این اقدامات  از آن جهت حائز اهمیت است که دشمنان این کشور از طریق مدگرایی، ترویج  اختلافات مذهبی بین شیعه و اهل سنت، گسترش فساد و بی بند و باری در میان جوانان و خانواده ها از طریق ماهواره، تلاش می کنند جوانان را از اعتقادات دینی و میهنی تهی کنند و این همه، اثرات اقدامات فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش را افزون می کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با اشاره به اینکه غایت اهداف ما در این سازمان باید نهادینه کردن روحیه بندگی در بین کارکنان این مجموعه باشد، افزود:کارکنان این سازمان باید مظهر تقوا و دینداری باشند.

گفتنی است رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سفر خود به استان خراسان شمالی ضمن حضور و بازدید از مرکز آموزش 04 امام رضا واقع در بیرجند و گفتگو با سربازان آن مرکز از پدافند هوایی منطقه شرق نیز بازدید نمود.

نظر شما
پربیننده ها