به همت سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس

آماده سازی جلد پنجم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس

جلد پنجم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس به همت سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس و با مدیریت دکتر مهدی حامد سقاییان آماده و منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ - 30May 2015

آماده سازی جلد پنجم فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، تاکنون چهار جلد از فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس با بیش از چهارهزار صفحه اسناد و مدارک به چاپ رسیده است.

در جلد نخست به آثار چاپی از جمله کتاب ها و نمایشنامه ها پرداخته شد. جلد دوم به فعالیت های آموزشی و پژوهشی و معرفی جشنواره های تئاتر دفاع مقدس اختصاص داشت. در جلد سوم اجراهای صحنه ای در تهران و شهرستان معرفی شدند و چهارمین جلد در بردارنده زندگینامه هنرمندان، معرفی نمایشنامه های رادیویی و تلویزیونی و بخش های عکس و پوستر بود.

پنجمین جلد فرهنگ جامع تئاتر دفاع مقدس با مدیریت دکتر مهدی حامد سقائیان به انجام خواهد رسید. جمع آوری اسناد و مدارک مکتوب و مستند پیرامون تئاتردفاع مقدس از ابتدای سال 1388 تا پایان سال 1394 شامل: شناسه نمایشنامه های چاپ شده و کتاب شناخت؛ معرفی اجراها و نمایش های صحنه ای ، رادیویی و تلویزیونی، شناسه نقدها، مقالات و پایان نامه ها و کارهای پژوهشی، معرفی جشنواره های مرتبط و معرفی فعالان و هنرمندان تئاتر دفاع مقدس به همراه عکس ها و پوسترهایی از نمایش های اجرا شده در حیطه زمانی پیش گفته را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

مدخل ها و محتویات فصلهای جلد پنجم بدین شرح خواهد بود؛ گاه شمار و تاریخچه دوره شش ساله، کتاب شناخت و نمایشنامه شناخت، مقاله شناخت، بخش آموزش، پژوهش شامل: سمینارهای پژوهشی و پایان نامه ها، معرفی جشنواره  های برگزاری شده، معرفی اجراهای صحنه ای درسالن های اصلی و رسمی در تهران از جمله مجموعه تئاتر شهر، تالار وحدت، تالار مولوی، تالار هنر، تالار سنگلج و تماشاخانه ایرانشهر، نمایشنامه های رادیویی، نمایش های تلویزیونی، پوستر، عکس، نمایه ها و فهرست اعلام.    

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار