چاپ کتاب "21" همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر سوره ماه /حضور پررنگ هنرمندان و مدیران برای تماشای آثار جشنواره

نمایش"92 درصد زندگی" روایت‌گر زندگی شهید محمد‌حسن نظر‎نژاد (بابا نظر) از سرداران و شهدای دفاع مقدس است
کد خبر: ۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۷ - 20October 2013

چاپ کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، جشنواره تئاتر "سوره ماه" برآمده از نهادی انقلابی همچون حوزه هنری است. حوزه هنری با تلاش و کوششی که در راستای حفظ و ارتقاء ارزش های انقلاب داشته همواره از تمامی رشتههای هنری به نحو احسن استفاده کرده است. یکی از مقوله های بسیار مهم و تاثیر گذار عرصه فرهنگ و هنر تئاتر است که تاکنون به خوبی توانسته رسالت خود را به خوبی انجام دهد.

از برگزاری جشنواره تئاتر "ماه" نه دوره می گذرد و از برگزاری جشنواره تئاتر "سوره" دوازده دوره. با تدبیر مسئولان و برای ایجاد پیوستگی و ثبت و صیانت از سوابق دوستان هنرمندی که 12 دوره در جشنواره تئاتر"سوره" شرکت کرده بودند و نه دوره در جشنواره تئاتر "ماه"  تصمیم برآن شد که این دو جشنواره با هم تلفیق و امسال  بیست و دومین جشنواره تئاتر "سوره ماه" برگزار شود.

همزمان با برگزاری بیست و دومین جشنواره تئاتر "سوره ماه" کتابی با نام "21" چاپ خواهد شد که در آن سوابق همه گروههای شرکت کننده در طول بیست و یک دوره جشنواره تئاتر" سوره" و جشنواره تئاتر "ماه" گردآوری شده است. این کتاب مرجع مناسبی برای آگاهی از فعالیتهای تئاتری حوزه هنری تا به این لحظه است.

امروز شنبه 27 مهر ماه همزمان با ششمین روز از بیست و دومین جشنواره سراسری تئاتر "سوره ماه" چهار نمایش در بخش مسابقه به روی صحنه میروند.

تالار اندیشه میزبان نمایش "کاریزما" نوشته کرامت یزدانی و به کارگردانی حامد مهریزیزاده از استان یزد خواهد بود؛ این اثر نمایشی ساعت 19:30 به مدت 65 دقیقه در بخش مسابقه جشنواره به روی صحنه میرود.

"کاریزما" به داستان "عروسی قنات" اشاره دارد که رسم کهنی است که در اقلیمهای کویری و سرزمینهایی که در آن قنات وجود دارد اجرا میشده است و به گفته کارگردان دغدغه "کاریزما" نمایش و احیای آئین فراموش شده "عروسی قنات" است.

"92 درصد زندگی" عنوان اثر نمایشی به نویسندگی و کارگردانی عباس جانفدا از خراسان رضوی است که در ششمین روز از جشنواره ساعت 15:30 به مدت 60 دقیقه در بخش مسابقه در تالار سوره اجرا میشود.

این نمایش روایتگر زندگی شهید محمدحسن نظرنژاد (بابا نظر) از سرداران و شهدای دفاع مقدس است و محمد تقینژاد، احمد صابونچی، زهره مرادی، محمد جهان پا، مجتبی احمدی، فرشید شریفی، شیده یزدانی و یاشار یزدانی در این نمایش ایفای نقش میکنند.

تماشاخانه ماه نیز در دو نوبت 15 و 17 میزبان اثر نمایشی از تهران با عنوان "بیضایی" نوشته و کار محمد مساوات خواهد شد این اثر نمایشی به مدت 45 دقیقه در بخش فعالان تئاتری است که در جشنواره به رقابت با سایر نمایش ها خواهد پرداخت. داستان این نمایش اشاره به داستان سهرابکشی و توجه به دو اسطوره (رستم و سهراب) و تهمینه دارد که آن را در قالبی معاصر مطرح میکند.

نمایش "عالیه" به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا سواعدی از خوزستان در تماشاخانه مهر به روی صحنه میرود؛ این نمایش در دو نوبت 16:30 و 18:30 به مدت 50 دقیقه در بخش مسابقه جشنواره اجرا میشود. نمایش "عالیه" یک نمایش بومی است که موقعیت زنان را در سالهای دور در منطقه خوزستان و عشایر به تصویر میکشد.

یادآور میشود، بیست و دومین جشنواره تئاتر «سوره ماه» به دبیری هنری رحمت امینی در حوزه هنری در حال برگزاری است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار