باران چشمه خبر داد:

ریاست ایران بر تربیت بدنی قاره آسیا

رئیس تربیت بدنی ستاد کل نیروهای مسلح از ریاست ایران بر تربیت بدنی قاره آسیا خبر داد و گفت: بعد از 64 سال عضویت در سیزم و با وجود کارشکنی عربستان، ایران رئیس تربیت بدنی قاره آسیا و عضو هیئت رئیسه سیزم شد.
کد خبر: ۴۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ - 31May 2015

ریاست ایران بر تربیت بدنی قاره آسیا

به گزارش گروه اجتماعی " دفاع پرس "، سردار مهرعلی باران چشمه در سیزدهمین همایش سراسری مدیران تربیت بدنی نیروهای مسلح با اشاره به دو سال تلاش و تهیه و ابلاغ سند راهبردی تربیت بدنی نیروهای مسلح، اظهارداشت: این سند یک پروژه علمی است که تحت عنوان سند راهبردی تهیه شده و با نظر خواهی از روسای فدراسیون ها و مسئولان سازمان های تربیت بدنی نیروهای مسلح تهیه و به نتیجه رسیده است.
 
وی ادامه داد: هدف از تهیه این سند ایجاد یکپارچگی در سطح تربیت بدنی نیروهای مسلح است و این سند سی ام تیرماه سال گذشته توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شد.
 
به گفته باران چشمه نبود راهبرد و سیاست و نبود برنامه های عملیاتی در بحث تربیت بدنی باعث شده که این سند را تهیه شود.
 
رئیس تربیت بدنی نیروهای مسلح همراستایی با آرمان های ایران اسلامی و پایمردی بر ارزشها و جوانمردی و پیگیر از دستاوردهای علمی را ارزشهای محوری این سند دانست و گفت: مبانی ورزشی ما بر اساس قانون، ارزشهای دینی، ماموریت سازمانی و عقل و تدبیر است.
 
این مقام ارشد نظامی تربیت و تعلیم، پویایی، جامع و کامل بودن، قابل اجرا و درک بودن، متناسب با ماموریت های سازمانی، هماهنگی در اجرا، قابل تغییر و انعطاف بودن، سازگاری با دوره های تعیین شده، خودکفایی و ضرورت را از اصول تربیت بدنی دانست.
 
باران چشمه به چهار هدف کلان در سند راهبردی تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: توسعه علمی و عملی تربیت بدنی برای رسیدن به آمادگی روحی و روانی و جسمی، تقویت ورزش همگانی، تقویت ورزش قهرمانی و رسیدن به سکوهای داخلی و خارجی و توسعه ورزش مردمی و بسیج  از جمله این اهداف است.
 
وی به سیاست ها و راهبردها برای اهداف کلان سند راهبردی تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: تقویت ارزشها و فرهنگ اصیل اسلامی، استاندارد سازی و بروزرسانی آزمون آمادگی جسمانی، تقویت ساختار و سازمان، آموزش و تقویت ورزشهای کاربردی در مراکز آموزش، ازجمله سیاست ها در سند راهبردی در تربیت بدنی است؛ که از 23 اسفند سال گذشته سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح به عنوان سازمان مستقل معرفی شد.
 
باران چشمه با بیان اینکه در سال 93 ، 45 پروژه تحقیقاتی در خصوص تربیت بدنی در سطح نیروهای مسلح انجام شده است از تهیه نظام نامه اخلاقی برای مدیران تربیت بدنی نیروهای مسلح خبر داد و گفت: خوشبختانه شرایط نیروهای مسلح در بحث ورزش نسبت به سایر سازمان ها بهتر است اما مطلوب ما نیست.
 
وی نهادینه کردن ورزش همگانی و صبحگاهی، مدیریت کیفیت در ورزش نیروهای مسلح، استاندارد سازی اماکن ورزشی و بهبود آیین نامه ها و استفاده از ورزشکاران پایور در ورزش های داخلی و قهرمانی را مورد تاکید قرار داد.
 
باران چشمه در ادامه به عضویت ایران در سیزم اشاره کرد و گفت: ایران از سال 1331 عضو سیزم است و از سال 1334 در مسابقات شرکت کرده اما در مدت 64 سال کرسی سیزم را نداشته و تا به حال مسئول ورزش قاره آسیا نبوده است اما سال گذشته برای به دست آوردن ریاست ورزش قاره آسیا بین ما و عربستان رقابت وجود داشت که در نهایت کارشکنی کشورهای عربی و عربستان و با رای 92 کشور در مجمع عمومی سیزم ایران پس از 64 سال رئیس ورزش قاره آسیا و عضو هیئت رئیسه سیزم شد که این مهم به دلیل حضور خوب ما در مسابقات نظامیان جهان (سیزم) بوده است.
 
وی ادامه داد: این ریاست ، افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران و کمک بزرگی برای تربیت بدنی نیروهای مسلح است.
 
باران چشمه با تاکید بر اینکه با سند راهبردی تربیت بدنی نیروهای مسلح، تکلیف ورزش نیروهای مسلح روشن شده است گفت: مدال آوری در رقابت های داخلی و خارجی و تدوین برنامه ها برای استعداد یابی، ساماندهی باشگاه های حرفه ای نیروهای مسلح، تعامل با دستگاه های برون سازمانی، حضور حداکثری بسیجیان در ورزش همگانی و استفاده خانواده کارکنان از امکانات ورزشی از برنامه های مورد تاکید ماست؛ خوشبختانه در حال حاضر نیروهای مسلح جایگاه خوبی در جامعه ورزشی کشور پیدا کرده اند.
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار