رئیس سازمان بسیج دانشجویی:

تیم هسته ای با توجه به اندازه و جایگاه مردم ایران عمل کند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: موضوع هسته ای جزء حقوق مبنایی و اصلی مردم است و توصیه ما به آقای ظریف این است که ایشان مردم را محرم خود بدانند.
کد خبر: ۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵ - 19October 2013

تیم هسته ای با توجه به اندازه و جایگاه مردم ایران عمل کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس دکتر محمد ودود حیدری رئیس جدید سازمان بسیج دانشجویی کشور در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه که در لانه جاسوسی جهت اعلام رویکرد برنامه های جدید و آتی این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت: باتوجه به سابقه خودم در فضای رسانه، امیدوارم این تعامل دو طرفه باشد و از این فرصت ایجاد شده، استفاده مطلوب را ببریم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با ناصحیح و کاریکاتوری خواندن برخی اقدامات در فضای دانشجویی، گفت: اصحاب رسانه وظیفه انعکاس صحیح و منصفانه وقایع انجام شده در دانشگاه را دارند.

حیدری با بیان اینکه بسیج دانشجویی جزء آخرین مولودهای رهبر کبیرانقلاب اسلامی است و اهمیت این سازمان در پیام جداگانه حضرت امام (ره) جهت تشکیل سازمان بسیج دانشجویی و حوزوی مشخص می شود، تصریح کرد: وظیفه اصلی بسیج دانشجویی پیگیری مباحث نرم در فضای دانشگاه ها می باشد. نگاه بسیج دانشجویی به مردم منبعث شده از دیدگاه امام که همانا مردم ولی نعمت ما هستند می باشد، مردمی که هنوز هم در جهت اعتلای آرمان های نظام و انقلاب قرار دارند.

وی با بیان اینکه وظیفه بسیج دانشجویی پیگیری مطالبات مردم است، افزود: بسیج دانشجویی ظرفیت هایی برای بسترسازی حکومت جهانی دارد و همواره به دنبال تحقق فرمایش حضرت امام مبنی بر انسان سازی در دانشگاه است.

ودود حیدری ضمن بیان عقب ماندگی علمی کشور در دو سده گذشته و پیشرفت غرب در همین زمان، افزود: باید در چندسال آینده این عقب ماندگی را جبران کنیم و امیدوارم بسیج دانشجویی در این عرصه وظیفه خود را به خوبی انجام دهد. این مجموعه محل پمپاژ مدیران توانمند به پیکره نظام و اثرگذار در کشور می باشد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با برشماری اولویت های پنج گانه این سازمان برای ماه ها و سال های آینده، ابراز داشت: اولین مورد مربوط به پیگری مطالبات مقام معظم رهبری است. از آنجایی که این مطالبات را صادقانه ترین و دلسوزانه ترین مطالبات درجهت منافع مردم می دانیم لذا بر ما می باشد که آنها را پیگیری کنیم. مباحث علمی، سبک زندگی، رفع حوائج و نیازهای مردم و مباحث بین المللی از جمله این مطالبات می باشد.

وی دومین مورد را نقش آفرینی فرهنگی و سیاسی در سطح دانشگاه ها دانست و گفت: در این نقش آفرینی هیچ نگاهی به جریانات خاص اعم از چپ و راست نداریم و نگاهمان تنها به مقام معظم رهبری و خط ولایت است.

حیدری نقش آفرینی علمی، مطالبه گری تخصصی و کمک به رشد دانشگاه ها تا رسیدن به مرز دانش را سومین اولویت خود برشمرد و بیان کرد: بنده مخالف این هستم که برونداد بسیج دانشجویی صرفاً سیاسی باشد و حتماً به موضوعات علمی نیز توجه خاصی خواهد شد. ما به عنوان یک تشکل دانشجویی حتماً رشد علمی دانشگاه ها را رصد و به اندازه توان خود به این مهم کمک خواهیم نمود.

حیدری اشاعه روحیه جهادی، خدمت رسانی به مردم و مقاومت را چهارمین اولویت بسیج دانشجویی کشور دانست و ادامه داد: امروز حدود 1800 گروه جهادی در کشور تشکیل شده که نگاهشان خدمت به مردم در زمینه های مختلف است. این گروه ها بدون دریافت هیچ هزینه ای، در مناطق محروم کشور مشغول خدمت رسانی هستند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور پنجمین اولویت این سازمان را ارتقای سطح معرفتی دانشجویان براساس معارف و آموزه های اسلامی و انقلابی عنوان داشت و افزود: امیدواریم در این زمینه نیز نقشی را برای زمینه سازی ظهور حضرت حجت(عج) انجام دهیم.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای اخیر گفت: موضوع هسته ای جزء حقوق مبنایی و اصلی مردم است و توصیه ما به آقای ظریف این است که ایشان مردم را محرم خود بدانند؛ چرا که در مذاکرات و صحبت های ایشان مطالب نامفهومی وجود دارد. امروز در حالی که قدرت برتر منطقه ای هستیم، زمان کوتاه آمدن و امتیاز دادن در مذاکرات هسته ای نیست و تیم هسته ای باید به اندازه و جایگاه مردم ایران عمل کند.

عضو شورای عالی سازمان بسیج رسانه کشور با بیان نزدیکی 13آبان، به فعالیت های دشمنان نظام جمهوری اسلامی علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دشمن به دنبال از بین بردن ایدئولوژی ها در خصوص استکبار زدایی است. جمهوری اسلامی به عنوان تنها منادی مبارزه با استکبار جهانی، در طول حیات خود این مهم را دنبال کرده و انقلاب اسلامی امید ملت های مستضعف دنیاست.

وی خاطرنشان کرد: این اولین مرتبه ای نیست که با دشمنان خود مذاکره می کنیم و در دوران دفاع مقدس نیز در حین جنگ تحمیلی با صدام نیز مذاکراتی داشتیم.

معاون سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، تفرقه اندازی میان مردم و "مصریزیسه کردن" ایران را نوع دیگری از فعالیت های دشمن علیه انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: دشمن به دنبال همان کاری است که در مصر کرد و مردم را مقابل مردم قرار داد، می باشد ولی ما به لطف خدا، این دوره را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

مسئول بسیج دانشجویی کشور در نشست خبری که در لانه جاسوسی برگزار م یشد در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد صحبت های اخیر هاشمی رفسنجانی در مورد نظر امام در رابطه با آمریکا گفت: ما هرچه داریم از امام است و مجموعه بیانات و خط مشی های ایشان همان چیزی است که ایشان در طی فرمایشات رسمی خود داشتند. هنوز حدود دو دهه از درگذشت امام گذشته که ما شاهد انحرافاتی از سخنان ایشان هستیم.

وی ادامه داد: بعضی برای توجیه اقدامات امروزین خود، تفسیراتی می کنند و برای توجیه اقداماتشان، مطالبی را منتسب به امام می نمایند. ما از حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی به عنوان بزرگ بیت امام توقع داریم که بیت ایشان را متناسب با آنچه مردم از بیت امام انتظار دارند ایجاد کند و نه بالعکس.

حیدری با بیان اولویت حفظ جایگاه و خط امام نسبت به بیت امام افزود: امیدواریم با حضور حجت الاسلام سیدحسن خمینی شاهد بیان حقایق از سوی امام باشیم. وقایع گذشته برخی مبهمات تاریخی اسلام را حل نمود و ما می بینیم در این مدت از درگذشت امام که چه انحرافاتی نسبت به سخنان ایشان ایجاد شده است.

دبیر کل جمعیت ادوار جنبشی دانشجویی کشور با بیان اینکه اگر بیت امام واکنش نشان ندهد، موجب عرض اندام فرزندان معنوی حضرت امام خواهد شد، تصریح کرد: عرض اندام فرزندان امام روح الله به معنای تبیین مباحثی است که اینان از حضرت امام می فهمند و تا زمانی که زبان راهگشای منطقی وجود دارد نیازی به عرض اندام فیزیکی نیست و دوره زد و خورد فیزیکی به پایان رسیده است.

رئیس بسیج دانشجویی کشور همچنین در مورد برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها، گفت: بسیج دانشجویی هیچ واهمه ای از طرح مباحث و موضوعات مختلف در سطح دانشگاه ها ندارد. تمام نظام های دموکراتیک دنیا نیز مجموعه ای از خط قرمزها برای خود دارند؛ اما در نظام ما، مقام معظم رهبری هیچ خط قرمزی برای طرح این مسایل ندارند و پیگیری بحث کرسی های آزاداندیشی، خود یکی از دلایل آزادی بیان در نظام جمهوری اسلامی است.

ودود حیدری در همین رابطه ادامه داد: صرف اینکه مدیران دانشگاه ها نگاهی محافظه کارانه داشته باشند و به دلیل جلوگیری از واردشدن صدمه ای به پست مدیریتی سعی کنند فضای دانشگاه را آرام نگه دارند، کار صحیح و درستی نیست؛ چرا که فضای دانشجویی فضایی پرجنب و جوش و فعال می باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار