معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور خبر داد:

تهیه اطلس امنیتی انتخابات در آینده نزدیک

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه اطلس امنیتی انتخابات کشور در حال تهیه است گفت: از هم‌اکنون با هر چالش انتخاباتی برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴ - 02June 2015

تهیه اطلس امنیتی انتخابات در آینده نزدیک

به گزارش گروه اخبار داخلی " دفاع پرس "، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور امروز (سهشنبه) در نشست خبری با اشاره به تمهیدات امنیتی اندیشیده شده برای برگزاری سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: مسئولیت کمیته امنیتی و ترافیکی سالگرد ارتحال امام(ره) برعهده معاونت امنیتی است و جلسات لازم در این زمینه برگزار و تصمیمات لازم گرفته شده است.
 
وی افزود: تدابیر اطلاعاتی و امنیتی حتی در مرزها صورت گرفته و علاوه بر آن نیز با توجه به اینکه ما جشنهای نیمه شعبان را در پیش رو داریم، ممکن است در محورهای مواصلاتی قم و تهران وضعیت ترافیکی داشته باشیم که در این زمینه پیشبینیهای لازم صورت گرفته است.
 
به گفته معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور، قرارگاههای سپاه، ناجا و وزارت اطلاعات در محل برگزاری مراسم ارتحال امام دایر شدهاند و در حال دایر شدن نیز هستند. پوششهای هوایی و بالگردی نیز از آسمان حرم در روز برگزاری مراسم صورت خواهد گرفت. همچنین به شوراهای تامین استان و شهرستانها ابلاغ شده است تا همکاریهای لازم را با نیروهای سپاه که مسئولیت کلی امنیت مراسم را برعهده دارند، داشته باشند.
 
ذوالفقاری از مردم و کسانی که قصد حضور در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) را دارند خواست از سفرهای غیرضروری در محور تهران - قم خودداری کنند و همچنین در پایان مراسم بزرگداشت عجلهای برای خروج از حرم نداشته باشند.
 
وی گفت: ستاد گم شدگان در حرم امام خمینی آخرین ستادی است که در مراسم برچیده میشود و افراد گم شده میتوانند خود را به این ستاد برسانند.
 
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و با بیان این مطلب که ستاد امنیت انتخابات در وزارت کشور با حضور نمایندگان دستگاههای مرتبط از جمله ستاد کل، سپاه، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، ارتش و صدا و سیما تشکیل شده است، تصریح کرد: بهزودی ستاد امنیت انتخابات استانها و شهرستانها با محوریت استانداران تشکیل میشود.
 
ذوالفقاری افزود: امسال سعی کردهایم ستاد انتخابات را زودهنگام تشکیل دهیم تا به دلایل مختلفی از هم اکنون با هر چالش امنیتی برخوردار شود تا امنیت صددرصدی در موقع انتخابات برقرار باشد.
 
وی با اشاره به تشکیل کمیته امنیتی و اطلاعرسانی انتخابات از استقرار 60 هزار صندوق رای در محلهای اخذ رای خبر داد و اظهار داشت: 300 هزار نفر نیرو نیز برای انتخابات به کار گرفته خواهد شد. همچنین در نقاط مرزی و سایر نقاط نیز نیروهای خود را در موعد انتخابات افزایش خواهیم داد.
 
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور از رصد فضای مجازی توسط وزارت اطلاعات، سپاه، ناجا و وزارت کشور در جهت تامین امنیت انتخابات خبر داد و گفت: قرارگاه سایبری موارد مختلف خروجیهای مجازی را بررسی و نتایج آن را اعلام میکند.
 
ذوالفقاری فضای مجازی را از فرصتهای بدخواهان برای برهم زدن امنیت دانست و افزود: در همین قضیه مهاباد 56 درصد از کاربرانی که مردم را برای حضور در محل تحریک میکردند توسط یک کشور صورت میگرفت.
 
وی در ادامه از تهیه اطلس امنیتی انتخابات خبرداد و افزود: براین اساس نقاط آسیبپذیر و یا اشکالاتی که در برخی رفتارها مشاهده شود توسط این اطلس مدیریت خواهد شد که از دلایل تشکیل ستاد امنیت نیز پیشبینی و پیشگیری از عوامل ضدامنیتی است.
 
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور برخورد سریع، قانونی و بدون تبعیض را از راهبردهای تامین امنیت در انتخابات دانست و افزود: در ابلاغیهای که به فرمانداران داشتیم تاکید کردیم که بدون ملاحظه با هر متخلفی برخورد شود.
 
ذوالفقاری در بخش دیگر از سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص تهدیدات داعش علیه ایران گفت: داعش و یا هر گروهک تروریستی مشابه داعش نمیتواند به صورت سازمان یافته و مکانیزمی علیه کشور تهدید ایجاد کند و نمیتواند در بیرون از مرزها برای ما مشکلی را به وجود آورد. آن چیز که به صورت کلی در مورد داعش میتوان گفت این است که آنها بیشتر درون جمعیت را برای خود یک فرصت میدانند.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برگزاری تجمع در مشهد علیه تیم هستهای آن هم با مجوز استانداری مشهد و اینکه وزیر کشور اعلام کرده بود که ما با برگزاری هرگونه تجمع، له یا علیه تیم هستهای مخالف هستیم، اظهار داشت: تجمع مشهد با عنوان اعتراض به زیادهخواهیهای 1+5 شکل گرفت نه اعتراض به تیم هستهای کشورمان.
 
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور افزود: اساسا تجمعی در فضای داخل خیابان علیه تیم هستهای کشورمان یا در جهت تضعیف آنان تاکنون نداشتهایم. آنچه هم که در مشهد برگزار شد در راستای اعتراض به زیادهخواهیهای آمریکا بود.
 
ذوالفقاری در ادامه در انتقاد از ایجاد فضای دو قطبی هستهای در کشور در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پیگیری حادثه شیراز توسط وزارت کشور، گفت: همانگونه که اعلام شد 8 نفر از کسانی که در این حادثه حضور داشتند شناسایی و بازداشت شدهاند. 3 نفر هم از کسانی که در حوزه برگزاری مراسم بودند مورد سوال واقع شدند.
 
خبرنگاری از معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور سوال کرد که بسیاری از منتقدان میگویند که وزارت کشور در برخورد با کسانی که امنیت برگزاری مراسم سخنرانیها را بر هم میزنند از موضع ضعف وارد میشود و اخیرا نیز سخنرانی دو تن از نمایندگان مجلس در کرج لغو شد؛ وزارت کشور چه برنامه مدونی برای پیشگیری از اینگونه حوادث در آستانه انتخابات را دارد، اظهار داشت: لغو سخنرانی کرج به دلیل امنیتی نبوده است اینکه روزنامهها لغو سخنرانی دو تن از نمایندگان مجلس را تیتر خود کردند درست نبود.
 
ذوالفقاری اضافه کرد: علت لغو سخنرانی دو تن از نمایندگان مجلس در کرج همزمانی آن مراسم با یک مراسم دیگر که قرار بود در همان سالن با فاصله کمتر از یک ساعت برگزار شود بود و ربطی به دلایل امنیتی نداشت.
 
وی گفت: وقتی مراسمی در داخل دانشگاه برگزار میشود تامین امنیت آن مراسم به متولیان آن دانشگاه است اما اگر این موضوع به خیابان بکشد بر عهده شورای تامین خواهد بود. وزارت کشور به صورت کلی مخالف لغو سخنرانیهاست مگر آنکه شرایط حاد امنیتی باشد اما معتقدیم که دستورالعمل اجرایی در این زمینه باید به صورت شفاف در هیئت وزیران مورد بررسی قرار گیرد تا هم شورای تامین و هم مراکز دعوت شده چارچوب خود را بدانند.
 
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره آخرین وضعیت شناسایی عاملان حادثه اسیدپاشی اصفهان نیز گفت: دستگاههای مختلفی  در این زمینه تلاشهای زیادی انجام دادند و افراد مشکوک زیادی مورد کنترل قرار گرفتند ولی هنوز دلایل محکمهپسندی برای رسیدن فرد یا عامل مشکوک به دست نیامده است.
 
ذوالفقاری با بیان اینکه ما به دوستانمان پیشنهاد کردهایم طرح تلاش مجدد برای شناسایی عاملان حادثه اسیدپاشی اصفهان را تهیه کنند، گفت: اخیرا نیز سارقی که در 4 مورد باچاقو به خانمها در اصفهان حمله کرده بودند بازداشت شد و مشخص شد که علت آن اقدامش عقدههای شخصی بوده است.
 
انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها