کتاب "زین الدین به روایت همسر" به پله یازدهم رسید

کتاب "نیمه پنهان ماه، زین‌الدین به روایت همسر" اثر بابک واعظی به چاپ یازدهم رسید.
کد خبر: ۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸ - 20October 2013

کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب "نیمه پنهان ماه، زینالدین به روایت همسر" اثر بابک واعظی به چاپ یازدهم رسید. این اثر برای نخستین بار در سال 1382 چاپ شد. تاکنون 42900 نسخه از این کتاب به فروش رسیده است.

 گفتنی است، مهدی زینالدین 18 مهر ماه سال 1338 متولد شد و در 30 خرداد سال 1361 با منیره ارمغان ازدواج کرد و در 27 آبان سال 1363 به شهادت رسید.

ماجرای این کتاب دوران سه سال زندگی مشترک آنها را در سالهای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به نقل از منیره ارمغان دربرمیگیرد. نویسنده در آغاز کتاب برداشت خود از زندگی مشترک آنها  را اینگونه بازگو میکند "زندگی با مهدی برای او یک خواب بود؛ خوابی کوتاه و شیرین. در بعد از ظهر بلند تابستان جنگ. فقط خاطرههایش، آن چیزیهایی که آدمها بعدا یادش میافتند و حسرتش را میخورند باقی مانده بود. شاید هم همهی این مدت خواب او را میدیده. از آن خوابهایی که وقتی آدم میبیند توی خواب هم میخندد. خوابی غیر منتظره. خواب زندگی با یک فرشته"

نویسنده در کتاب "زین الدین به روایت همسر" روند زندگی کوتاه اما پر خاطره منیره ارمغان را به تصویر میکشد. چنانچه در صفحه 21 کتاب آمده است: "بعضی وقتها  چند هفته ازش خبری نمیشد. میرفت شناسایی. معمولا قبلش تلفن میزد و میگفت که فعلا نمیتواند بیاید یا شاید نتواند تماس بگیرد. همین که نفسش میآمد برای من بس بود. همین که بفهمم یک جایی روی زمین زنده است و دارد نفس میکشد. گاهی برایم چیزهایی مینوشت. مثلا  این که «تنهایی موهبتی الهی است.» با ماژیک درشت مینوشت و میزد به دیوار اتاق و در این باره با هم حرف میزدیم"

کتاب "زینالدین به روایت همسر شهید" در قطع پالتویی و 55 صفحه با شمارگان  3300 نسخه از سوی انتشارات روایت فتح منتشر خواهد شد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار