رئیس کل دادگستری فارس:

با حرمت شکنان در ماه مبارک رمضان برخورد قانونی خواهد شد

رئیس کل دادگستری فارس گفت: با حرمت شکنان در این ماه مبارک و افرادی که در ملاعام مبادرت به روزه‌خواری کنند، براساس قوانین برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۴۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ - 08June 2015

با حرمت شکنان در ماه مبارک رمضان برخورد قانونی خواهد شد

به گزارش دفاع پرس از شیراز، علی القاصی مهر در نشست بررسی راهکارهای پیشگیری و مقابله با افراد روزه خوار در ملاء عام در اماکن عمومی اظهار داشت: لازم است امسال با برنامه ریزی بهتر و دقیق تر با همکاری مسئولان فرهنگی ضمن حاکم ساختن فضای معنوی در شهر شیراز و استان فرهنگی فارس ناهنجاری های احتمالی کنترل و مدیریت و زمینه پیشگیری از آن فراهم شود.

وی با تصریح بر این که دستگاه قضایی تأکیدی بر برخورد قهری ندارد افزود: در راستای برخورد با افراد متجری، شعب ویژه رسیدگی به جرائم روزه خواری در ماه مبارک رمضان در دادسرا و دادگاه شیراز و سراسر استان تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: متأسفانه با وجود پیشینه مذهبی و فرهنگی در استان و بخصوص شهر شیراز، شاهد برخی نابهنجاریها و بی نظمیهای اجتماعی هستیم که این امر موجب نارضایتی و گله مندی مردم و متدینین را فراهم کرده است.

رئیس شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است پیشگیری و مقابله با بی نظمیها و ناهنجاریهای اجتماعی نیازمند هماهنگی و راهبری دستگاههای فرهنگی و امنیتی است و با اجرای برنامههای هماهنگ میتوان بخش زیادی از این ناهنجاری ها که تنها منحصر به شهر شیراز شده است را کنترل کرد.

القاصی مهر با اشاره به دیوارنویسیها در شهر گفت: منازل مبله و معضل باغ شهرها و برخی بدپوششیها و سگ گردانیها فقط در شهر شیراز دیده میشود که در این راستا همه ما بر انجام اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی تأکید داریم اما دستگاه قضایی و انتظامی وظیفه ذاتی خود یعنی اعمال قانون و برخورد قاطع با این بی نظمی ها را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش دفاع پرس، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس، 113 برنامه عملیاتی را تدوین کرده که با همکاری 13 سازمان از ابتدای ماه مبارک رمضان در فارس اجرایی میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار