سرلشکر جعفری در مشهد:

11 عملیات انتحاری در سال جاری در منطقه جنوب شرقی کشور خنثی شده است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: متأسفانه یک عده خودشان را انقلابی می‌دانند و نقل قول‌هایی از امام(ره) بیان می‌کنند اما اگر امام اکنون زنده بود قطعا روحیه استکبارستیزی‌شان بیش از زمان حیات و دهه نخست انقلاب بود.
کد خبر: ۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵ - 20October 2013

11 عملیات انتحاری در سال جاری در منطقه جنوب شرقی کشور خنثی شده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در مراسم یادواره «شهدای وحدت» که در حسینیه امام خمینی (ره) شهر مشهد برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای وحدت بهویژه شهیدان شوشتری و محمدزاده، اظهار کرد: شهید شوشتری در کنار تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان به مسایل اقتصادی، رفاهی و فرهنگی مردم نیز توجه ویژه داشت، زیرا این شهید به خوبی تشخیص داده بود که ریشه همه ناامنیها نیز در این مسایل است.

وی افزود: تنها مسوولیت تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان را به شهید شوشتری دادیم، اما شهید شوشتری علاوه بر آن به همه مسایل معیشتی مردم توجه داشتند.
 
وی عنوان کرد: بنا بر استراتژی سپاه پاسداران برای تامین امنیت در جنوب شرق کشور، مردم خود در ایجاد امنیت استان شریک شدند. این موضوع تحولی به شمار میرفت و در ابتدای آن برخی افراد با این موضوع مخالفت کردند و این نوع استراتژی را به صلاح کشور ندانستند، اما شهید شوشتری توانست با مشارکت مردم امنیت کامل را در جنوب شرق کشور به وجود آورد.
 
جعفری با بیان اینکه شهید شوشتری داوطلبانه مسوولیت تامین امنیت در شرق کشور را پذیرفت، خاطرنشان کرد: شهید شوشتری در سمت جانشین فرماندهی نیروی زمینی بود و ما نباید شوشتری را به عنوان فرمانده سپاه برای تامین امنیت در سیستان انتخاب میکردیم ولی شهید شوشتری خود اصرار داشت که این مسوولیت را انجام دهد و تصمیم گرفته شد که این شهید با حفظ سمت جانشینی نیروی زمینی مسوولیت تامین امنیت در سیستان را بپذیرد.
وی با اشاره به اینکه منطقه جنوب شرق و کردستان به دلیل ویژگیهای جغرافیایی، از جمله مناطق مساعد برای ایجاد ناامنی توسط دشمنان است، تصریح کرد: دشمنان از ابتدای انقلاب چشم طمع به این مناطق داشتند و به دنبال درگیری و ایجاد ناامنی در این منطقه بودند.
 
فرمانده سپاه پاسداران ادامه داد: سال 86 و 87 دشمنان سرمایهگذاری بیشتری برای ایجاد ناامنی انجام دادند و ناامنی تشدید شد و این برای ایران اسلامی قابل تحمل نبود. هر روز خبر حادثه و ناامنی از منطقه گزارش میشد.
 
جعفری با اشاره به ورود سپاه به موضوع، اظهار کرد: این بار سپاه به دنبال برخورد مقطعی با ناامنی نبود، بلکه میخواست مساله ناامنی را به صورت ریشهای حل کند و امنیت پایدار در منطقه به وجود آورد. در نتیجه، به دنبال فرماندهی لایق، شجاع و مردمی میگشتیم که بتواند این ماموریت خطیر را به درستی انجام دهد، زیرا بنا به توصیه شورای عالی امنیت ملی، مسوولیت امنیت جنوب شرق به سپاه پاسداران واگذار شده بود.
 
جعفری اظهار کرد: جای تاسف است که بعضیها قدر نعمت اقتدار ملی را نمیدانند، شاید فراموش کردهاند که پاسخگوی همه جنایات از جمله همه فتنهها، جنگها، ناامنیها، تحریمها و تورمها باید آمریکا باشد. یک عده که خودشان را انقلابی میدانند و خود را نزدیک به مسوولان نظام میشمارند، نقل قولهایی بیاساس از امام خمینی (ره) عنوان میکنند از امامی که آمریکا را «شیطان بزرگ» میدانست. اگر امام خمینی (ره) زنده بود، قطعا بیشتر از دوران حیاتش روحیه ضداستکباری علیه آمریکا داشت.
 
وی با اشاره به اینکه امروز شاهد امنیت بینظیر در منطقه هستیم، تصریح کرد: این تدبیر و تفکر شهید شوشتری حاصل اخلاص و تقوای رزمندگان، مدیران و فرماندهان است که خالصانه برای خداوند و اسلام مجاهدت کردند.
فرمانده سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر لیاقت شهادت را نداریم لااقل باید با شهدا رفاقت داشته باشیم. خوشبختانه روحیه استقامت در برابر ظلم در ایران اسلامی و اکثریت مردم عطا شده است. امروز ایران اسلامی امنترین کشور جهان است.
 
وی با اشاره به خنثیسازی 11 عملیات انتحاری منحرفان و تکفیریها در منطقه جنوب شرق کشور، خاطر نشان کرد: اگر این گروههای منافق میتوانستند این عملیاتها را انجام دهند، مسلمانان زیادی در کشور به خاکوخون کشیده میشدند، به طور یقین اگر همین گروههای منحرف و معاند اراده کنند که این عملیاتها را در کشور آمریکا انجام دهند میتوانند در قلب این کشور موفق به انجام آن شوند، اما در ایران اسلامی میخواهند که این عملیاتها را به اجرا درآورند، اما توان آن را ندارند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار