عملیات های انتحاری عراق 12 کشته بر جای گذاشت

با وقوع چند عملیات انتحاری علیه اماکن و نیروهای دولتی در بخش های مختلف عراق حداقل 12 تن کشته شدند.
کد خبر: ۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳ - 20October 2013

عملیات های انتحاری عراق 12 کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "المنار"، مقامات امنیتی عراق اعلام کردند متعاقب موجی از انفجارها و حملات انتحاری هماهنگ در مناطق شمالی عراق علیه مراکز و نیروهای دولتی از صبح امروز (یکشنبه) حداقل 12 تن کشته و تعداد زیاد دیگری نیز زخمی شده اند.

در این حملات که در شهرهای "راوا" و "سامرا" در شمال بغداد روی داده اند، بمب گذاران با اجرای عملیات انتحاری ایستگاه های بازرسی پلیس و محل تجمع آنها و همچنین یک ساختمان دولتی را هدف قرار داده اند.

در شرایطی که تاکنون بخش عمده ای از عملیات ها و حملات علیه نیروهای دولتی عراق را گروه های وابسته به القاعده اجرا کرده اند ولی هنوز هیچ گروهی مسئولیت حملات امروز را بر عهده نگرفته است. این در حالی است که بخش اصلی انفجارها و حملات در این دو شهر در ماه های گذشته توسط گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" که از گروه های سنی تندرو و نزدیک به القاعده محسوب می شود، اجرا شده است.

گفتنی است به دلیل تشدید خشونت های فرقه ای در عراق در سال جاری میلادی و دخالت برخی کشورهای منطقه در حمایت از گروه های تندرو سنی، حدود 7 هزار تن از اوایل سال جاری میلادی در پی خشونت های عراق و انفجارهای این کشور جان خود را از دست داده اند و هزاران تن دیگر نیز زخمی و مجروح شده اند.

نظر شما
پربیننده ها