سردار روشن خبر داد

روایت سالهای خدمت خلبانان نیروی هوایی در "شهروند آسمان"/ "ژاژیله" نماد سخت‌کوشی و مجاهدت‌های رزمندگان ایرانی است

سردار روشن گفت: به زودی دو جلد کتاب دفاع مقدس "شهروند آسمان" و "ژاژیله" با همکاری باغ موزه دفاع مقدس منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۴۸۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ - 14June 2015

روایت سالهای خدمت خلبانان نیروی هوایی در

سردار عبدالله روشن رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، از انتشار دو جلد کتاب دفاع مقدس "شهروند آسمان" و "ژاژیله" خبر داد و اظهار کرد: کتاب شهروند آسمان مجموعه خاطرات امیر خلبان محمود انصاری است که به کوشش فاطمه دهقان نیری و با حمایت و نظارت سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تهران در یازده فصل و در 535 صفحه گردآوری  و تدوین شده است.

وی افزود: این کتاب سعی دارد تصویری از زمینه های رشد و روند فعالیتهایی که یک خلبان در طول سالهای خدمت به کشورش پشت سر گذاشته و همچنین تصویری هرچند کوچک اما حقیقی از رشادتها و جانفشانیهای تیزپروازان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس را در ذهن خواننده ترسیم کند.

سردار روشن تصریح کرد: کتاب ژاژیله عنوان کتاب دیگری است که دربردارنده مجموعه خاطرات سرهنگ داودطایفه خانی است که کار مصاحبه و تدوین آن توسط حسین خدادای و نازنین کاظمبی در 17 فصل و 358 صفحه صورت گرفته است.

رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران ادامه داد: این کتاب شامل خاطرات شخصی است که از دوران نوجوانی درس و تحصیل را رها کرده و با شروع جنگ به جبهه شتافته و تا پایان جنگ به نبرد علیه نیروهای بعثی ادامه می دهد.

وی با اشاره به نام کتاب، خاطر نشان کرد: عنوان کتاب برگرفته از نام منطقهای صعب العبور و کوهستانی در شمال غرب کشور و نزدیکی مرزهای عراق "ژاژیله" است که به نوعی نماد سخت کوشی و مجاهدتهای رزمندگان ایرانی در این منطقه بویژه در سرمای استخوان سوز زمستان است.

یادآور می شود این دو جلد کتاب بزودی با تیراژ 2000 جلد و با مشارکت باغ موزه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ مقاومت منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار