با پیگیری اداره کل حفظ آثار قم و مسئولان محلی

بنای یادبود شهدای گمنام شهر دستجرد احداث می‌شود

بنای یادبود دو شهید گمنام شهر دستجرد با پیگیری اداره کل حفظ آثار استان قم و مسئولان محلی در بلندترین نقطه این شهر احداث می‌شود.
کد خبر: ۴۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ - 16June 2015

بنای یادبود شهدای گمنام شهر دستجرد احداث می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در جلسه ای که در راستای پیگری احداث یادمان دو شهید گمنام شهر دستجرد در محل شهرداری این شهر برگزار شد، احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم، طی سخنانی با بیان اینکه حفظ یاد و خاطره و تکریم کشته شدگان جنگ ها، سنتی است که در اغلب کشورها بدان پای بند هستند، گفت: ما بر اساس اعتقادات خود و تاکیدات مقام عظمای ولایت، بیش از پیش مسئولیت داریم راه و نام شهدا و آثار پرافتخار آنان را حفظ کرده و در جامعه نشر دهیم و بر این مسئولیت نیز  افتخار می کنیم.

وی با بیان اینکه مزار شهدا زیارتگاه عاشقان و دلدادگان مکتب عاشوراست، تاکید کرد: همه مردم منطقه شهدای گمنام را متعلق به خود می دانند و هر قدمی که برای تکریم شهدا و انتقال پیام متعالی آنان برداشته می شود، انشاء الله به عنوان باقیات الصالحات محسوب می گردد.

حسینی ساخت یادمانی شایسته و در عین حال ساده و زیبا را برای مزار شهدای گمنام شهر دستجرد مورد توجه قرار داد و افزود: طرح های متنوعی برای ساخت یادمان ها در سراسر کشور از سوی مهندسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تهیه شده که می توان یکی از آن ها را تا پایان سال برای این منطقه اجرا کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم همچنین پیشنهاد کرد: با توجه به ویژگی گردشگری منطقه دستجرد، هیئت امناء مزار شهدای گمنام با حضور مسئولان محلی ذیربط تشکیل و با استفاده از ظرفیت های استانی نسبت به توسعه و ساخت مجموعه ای زیارتی، معنوی و گردشگری با محوریت قبور مطهر شهدای گمنام اقدام گردد.

مهدی ابوالحسنی رئیس شورای اسلامی استان قم و رئیس شورای اسلامی شهر دستجرد نیز در این جلسه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته از زمان خاکسپاری شهدا در دیماه سال 92 تاکنون ارائه کرد.

وی با بیان اینکه با تدفین شهدای گمنام، شهر دستجرد حال و هوای دیگری به خود گرفت، خاطرنشان ساخت: بخصوص به برکت حضور قبور مطهر شهدا در بلند ترین نقطه شهر، این منطقه به عنوان پارک نام آوران تغییر نام یافت و مردم ولایتمدار شهر دستجرد خواستار ساماندهی هر چه سریعتر قبور مطهر شهدا، ساخت المان و همچنین مجموعه ای فرهنگی، معنوی با محوریت شهدای گمنام هستند.

مجید مختاری شهردار دستجرد نیز در این جلسه بیان کرد: علیرغم مشکلات اقتصادی و ناکافی بودن منابع داخلی شهر دستجرد، شهرداری تمام توان خود را به کار بست تا با استفاده از ظرفیت های موجود، اقداماتی نظیر ایجاد مسیر دسترسی، تسطیح محل و کاشت درخت، فضا برای حضور زائران شهدای گمنام و برگزاری مراسمات، انجام شود.

گزارش گردش کار و ساخت اردوگاه شهید میثمی ویژه سپاه و بسیج، ثبت خاطرات پیشکسوتان انقلاب و دفاع مقدس، تقدیر از شهرداری و شورای اسلامی شهر در نامگذاری کوچه ها و معابر دستجرد به نام شهدا، تاثیر ساخت مصلی و مجموعه فرهنگی شهدای گمنام در ارتقاء  فرهنگ دینی و جهادی مردم منطقه و همچنین نصب پرچم بلند جمهوری اسلامی در محل یادمان شهدای گمنام موضوعاتی بود که با حضور دیگر اعضاء جلسه از جمله رضا عموزاده معاون مهندسی سپاه امام علی بن ابی طالب(ع)، اعضای شورای اسلامی شهر و نمایندگان امام جمعه و بخشداری دستجرد مطرح شد.

در پایان، شرکت کنندگان در جلسه، نسبت به مزار شهدای گمنام ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها