مذاکرات هسته ای به روایت سهیل کریمی

هدف این بود که حقانیت مردم ایران در بحث انرژی هسته ای را نشان دهم و همین طور حقانیت موضع گیری ایران در مقابل پنج کشور را
کد خبر: ۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷ - 15June 2013

مذاکرات هسته ای به روایت سهیل کریمی

سهیل کریمی درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: گزارشهایی که با موضوع مذاکرات هسته ای به طور مستمر ازتلویزیون  پخش می شد و همین طور توجه ویژه رهبر انقلاب و مردم عزیز به این موضوع مهم، برای من انگیزه ایجاد کرد تا در مورد این مساله فیلم مستند بسازم.

تهیه کننده و کارگردان مستند "شعبده شیطان " اظهار داشت: نام این فیلم مستند "پنج بعلاوه یک کوچکتر از یک" است که می خواستم با این نام بگویم که هر پنج کشور مذاکره کننده با ایران کوچکتر از کشور ایران هستند. این مستند ابتدا قرار بود در یک تایم 120 دقیقه ای به سرانجام برسد اما طبق توافقاتی که با سیما فیلم داشتیم قرارشد که این مستند در قالب پنج قسمت سی دقیقه ای ارائه شود.

تهیه کننده و کارگردان مستند" نبرد بی پایان " افزود: برای تهیه  این مستند به آلماتی و مسکو رفتیم و به طور مفصل با خبرنگارهای اروپایی که در آنجا حضور داشتند صحبت کردیم. برای آنکه بارعلمی فیلم بالا رود و گزارش ما از بحث انرژی هسته ای کامل و جامع شود  با بسیاری از دیپلماتها و سیاست مدارها که در اجلاس حضور داشتند صحبت کردیم و از ایشان فیلم تهیه کردیم.

تهیه کننده و کارگردان مستند "خدا درمدیترانه " تصریح کرد: هدف من در تهیه و تولید این مستند این بود که حقانیت مردم ایران در بحث انرژی هسته ای را نشان دهم و همین طور حقانیت موضع گیری ایران در مقابل پنج کشور را. همین طورمی خواستم بگویم که ما حق داریم که انرژی هسته ای صلح آمیز داشته باشیم و از آن در جهت اهداف صلح آمیز استفاده کنیم.

تهیه کننده و کارگردان مستند"سرآمدان" تاکید کرد: آن چیزی که بیش ازهمه مد نظرمن بود این بود که واقعیت های پشت پرده مذاکرات هسته ای را به مردم عزیزمان نشان دهم. به عنوان مثال ما درهشت سال جنگ تحمیلی همیشه اخبار اتفاقات جبهه ها را از تلویزیون می شنیدیم اما از آن چیزی که در پشت پرده این اخبار اتفاق می افتاد هیچ نمی دانستیم. کار ما در مستند "پنج بعلاوه یک کوچکتر از یک" هم همانند کاری است که دوستان روایت فتح در زمان جنگ می کردند، تصمیم ما بر این بوده که اتفاقات و رویدادهایی که در پس پرده مذاکرات 1+5 می افتد را به مردم نشان دهیم.

نظر شما
پربیننده ها