حجت‌الاسلام سعیدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران:

ملتی به اوج عظمت می‌رسد که به الزامات پایداری انقلاب توجه کند/تاکید رهبری بر مصرف کالای داخلی شبه حکم ‌حکومتی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: نمی‌خواهم بگویم که فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر استفاده از تولیدات داخل حکم حکومتی است، اما ادعا می‌کنم این فرمان یک دستور شبه حکم حکومتی است.
کد خبر: ۴۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ - 19June 2015

ملتی به اوج عظمت می‌رسد که به الزامات پایداری انقلاب توجه کند/تاکید رهبری بر مصرف کالای داخلی شبه حکم ‌حکومتی است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجتالاسلام والسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امروز در سخنانی پیش از خطبههای نماز جمعه تهران به موضوع الزامات پیشتازی امت و انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: برای اینکه امتی در همه عرصهها به عنوان قهرمان و پیشتاز بدرخشد الزاماتی باید مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از امتها توانستهاند در مراحلی به درخشش برسند و قلههای رفیعی را طی کنند، اما مشاهده کردهایم که همین امت در ادامه دچار مشکل شدهاند و توقف کردهاند. حال ما باید ببینیم امت و ملتی که میخواهد در همه عرصهها پیشتاز شود باید چه الزاماتی را باید مدنظر قرار دهد.

وی به ذکر مثالی در این زمینه پرداخت و گفت: در مسابقه فوتبال همیشه کسانی به فینال راه پیدا میکنند که سختترین کوشش و مبارزه را داشته باشند. در زمینه امتها هم چنین مصداقی قابل انطباق است. اگر امتی میخواهد به عنوان فینالیست فینالیستها مطرح شود باید مراحل بسیار سخت و مبارزات شدیدی را طی کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد: ما در تاریخ شاهد ملتهایی هستیم که نتوانستند زمینه حکومت دینی را فراهم کنند؛ از جمله حکومت حضرت نوح که به دلیل عدم همراهی مردم، حاکمیت الهی محقق نشد. در امت بنیاسرائیل نیز زمینه پیروزی انقلاب فراهم شد و بنیاسرائیل به قدرت و حاکمیت رسیدند، اما نتوانستند این انقلاب را به پیش ببرند و در نهایت سقوط کردند. بنابراین ملتی به اوج عظمت میرسد که به الزامات پایداری انقلاب توجه کند.

سعیدی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی ایران انقلاب چهارم از نوع توحیدی آن است که با گذشت 36 سال همچنان توفنده و بالنده به پیش میرود، اظهار داشت: برای ادامه روند پیشرفت انقلاب باید الزاماتی مورد توجه قرار گیرد. اولین الزام پیشتازی و بقای امت انقلابی ایران وفاداری و توجه به آرمانهای بلند رهبری انقلاب بود. سه رکن رهبری الهی، شریعت و مردم از الزامات یک انقلاب توحیدی است که مردم در محور رهبری به پذیرش آیین الهی به عنوان منشور سطح زندگی زمینه حاکمیت الهی را فراهم میکنند.

وی با بیان اینکه مردم در اصل و ادامه انقلاب نقش بسیار حساسی دارند تصریح کرد: برای پیشبرد اهداف یک انقلاب مردم باید اطاعت کنند. وقتی امام میفرماید حصر آبادان شکسته شود، این یک فرمان است و چه کسی باید به آن عمل کند؟ اگر مردم ایران به مانند قوم بنیاسرائیل در عمل نکردن به فرمان موسیبن عمران عمل میکردند مطمئنا به عذابی دردناکتر و شدیدتر از قوم بنیاسرائیل دچار میشدند و مرتکب سرنوشتی سختتر از آن دوران میشدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اضافه کرد: در عصر حاضر وقتی رهبری انقلاب میفرمایند جنس خارجی نخرید و اگر مورد مشابه در داخل دارید، آن را استفاده کنید چه کسی باید به این فرمان عمل کند؟ ملت ایران تجربه گذشته را در مقابل چشمانشان دارند. وقتی میرزای بزرگ در برابر وابستگی ناصرالدینشاه به انگلستان فرمان تحریم توتون و تنباکو را داد و استعمال آن را در حکم جنگ با امام زمان دانست رسما یک فتوا بود و امام زمان به آن حکم داده بود. ناصرالدینشاه هنگامی که از شکار بازگشته بود به همسر خود میگوید قلیان را چاق کن،  همسرش میگوید که تنباکو حرام است و از فرمان ناصرالدینشاه نافرمانی میکند.

سعیدی تصریح کرد: من نمیتوانم ادعا کنم که این یک حکم حکومتی است، اما میتوانم بگویم که وقتی رهبر انقلاب میفرمایند جنس خارجی نخرید این یک حکم شبه حکومتی است. ما دو نوع رهبر داریم، یک رهبرانی که در مسیر ولایت خدا قرار ندارند و دیگر رهبرانی که در مسیر ولایت الهی قرار دارند که مردم اگر از رهبران در مسیر ولایت الهی تبعیت کنند هم پیروزی عاید آنها میشود و هم حقانیت را به دست میآورند. البته تبعیت از رهبران غیرالهی هم مردم را به پیروزی میرساند. مردم هند با تبعیت از فرمان گاندی امروز به یکی از قدرتهای صنعتی دنیا تبدیل شدهاند و یا مردم چین با تبعیت از فرمان مائو امروز در حال رقابت با آمریکا به عنوان یک قول صنعتی و اقتصادی هستند.

وی گفت: مشکل ما با تکیه بر امکانات درونی حل میشود، نه اتکا به خارج. این در حکم شبه حکومتی است و باید دولتمردان، مجلس و مردم به این فرامین و تدابیر عمل کنند. اگر بناست ملت ایران تاابد انقلاب را حفظ کنند نیازمند به این الزامات هستند که یکی از این الزامات تبعیت همهجانبه دولت، مردم و مجلس از فرامین رهبری انقلاب حضرت امام خامنهای است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عمل به تکلیف، حمایت از مظلوم و ایستادگی در برابر مستکبرین دومین الزام پیشتازی امت انقلابی ایران دانست و افزود: باید متوجه تکلیفمان در برابر مستکبران و حمایت از مستضعفان و همچنین زمینهسازی برای ایجاد حکومت جهانی حضرت مهدی باشیم. نمیخواهم ادعا کنم آنچه که در منطقه رخ میدهد از مقدمات ظهور امام زمان است اما به سادگی نمیتوان از آنچه در عراق، سوریه لبنان و فلسطین و یمن میگذرد بیتفاوت عبور کنیم.

سعیدی خطاب به نمازگزاران حاضر در دانشگاه تهران گفت: موقعیت ما در منطقه بسیار حساس است و رسالت ملت ایران رسالت بسیار سنگینی است. رسالت پیامبر و ائمه تکلیفی بر دوش ما است. دولتمردان، مجلس و مردم وظیفه حمایت از مردم مظلوم فلسطین، بحرین و یمن را دارند. ما در قبال استکبار و شرک مسئولیت داریم.

وی «هزینه و فایده کردن» را سومین عامل پیشتازی امت انقلابی ایران دانست و گفت: باید هزینه و فایده کنیم. هزینه استقامت چیست و هزینه تسلیم چیست؟ باید دستاوردهای انقلاب را محاسبه کنیم. بدانیم عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران کجاست، تا کجا پیش رفتیم و میزان نفوذ ما در دنیا چیست. امیدواریم ملت بزرگ ایران همین مسیر انقلاب را که تاکنون با قدرت به پیش بردن با استقامت و بردباری بیشتر ادامه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها