محسنی اژه‌ای خبر داد

رفع تصرف از ۴۳ هزار هکتار زمین تصرف شده/ حکم مهدی هاشمی در مرحله اجرای احکام است

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه از سال 93 تاکنون 43 هزار هکتار از زمین‌هایی که غیر قانونی تصرف شده بودند، رفع تصرف شده است، گفت: با تمهیدات اتخاذ شده دستگاه‌های مختلف حق تغییر کاربری زمین برای ساخت ویلا و برج را ندارند.
کد خبر: ۴۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ - 20June 2015

رفع تصرف از ۴۳ هزار هکتار زمین تصرف شده/ حکم مهدی هاشمی در مرحله اجرای احکام است

به گزارش خبرنگار قضایی دفاع پرس، حجتالاسلام والمسلمین محسنی اژهای معاون اول قوه قضائیه، صبح امروز در نشستی خبری درباره برنامه های هفته قوه قضاییه که از اول تیر تا هفتم تیر برگزار میشود، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بهواسطه خون پاک شهدایی همچون شهدای هفتم تیر که در راستای اعتلای انقلاب بر زمین ریخته شد، از ثبات لازم برخوردار است؛ به نحوی که علیرغم سپری شدن سالها از شکلگیری نظام جمهوری اسلامی در ایران، این نظام مقدس ذرهای از مسیر ترسیم شده از سوی امام خمینی(ره) منحرف نشده است.

وی سپس دیدار مسئولان عالی قوه قضاییه با رهبر معظم انقلاب را یکی از برنامههای این هفته ذکر کرد و افزود: برگزاری همایش مشترک با حضور رؤسای قوای مقننه و مجریه و سایر مسئولان لشکری و کشوری، حضور در مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران  و مزار شهدای هفتم تیر بهمنظور تجدی بیعت با آرمانهای امام و شهدا، برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم آیتالله محمدی گیلانی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، حضور سر زده در یکی از مراکز قوه قضاییه و نیز سخنرانی مسئولان قضایی در پیش از خطبههای نماز جمعه، بخشی از برنامههای پیشبینی شده برای هفته قوه قضاییه است.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه با ارائه آماری در خصوص عملکرد این قوه در یک سال اخیر، بیان داشت: در راستای حمایت از سرمایهگذاری و فعالان اقتصادی، از سال گذشته تاکنون لیست معوقات بانکی به  217 نفر کاهش یافته، که این کاهش به دلیل پیگیریهای مدعیالعموم بوده است.

وی بیان ادامه داد: در راستای کمک به وصول معوقات بانکی از طریق سازمان ثبت سال گذشته حدود چهار هزار میلیارد تومان از مطالبات بانک ها وصول شده است.

معاون اول قوه قضاییه در خصوص ساماندهی نظام پولی و بانکی کشور نیز عنوان کرد: در جهت ساماندهی نظام پولی و بانکی کشور از سال گذشته تا امروز 31 بانک دولتی و خصوص فعال شناسایی شدهاند که علاوه بر این 9 موسسه مالی و اعتباری نیز شناسایی شده اند که سه موسسه مجوز دارند، و سه موسسه دیگر در حال دریافت مجوز و سه موسسه هم فاقد مجوز هستند که باید برای دریافت مجوز اقدام لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه 145شرکت تعاونی اعتبار دارای مجوز، یک شرکت در حال دریافت مجوز و 590 شرکت نیز فاقد مجوز شناسایی شدهاند، اظهار داشت: در رابطه با شرکتهای واسپاری(لیزینگ) هم تاکنون 33 مورد دارای مجوز شناسایی شده که 74 شرکت در حال دریافت مجوز و 300 شرکت نیز بدون مجوز در حال فعالیت هستند.

حجتالاسلام اژهای یادآور شد: از سال 93 تاکنون 43 هزار هکتار از زمینهایی که غیر قانونی تصرف شده بودند، رفع تصرف شده است؛ علاوه بر این سازمان ثبت نیز طی این مدت 44 هزار سند مالکیت برای دولت صادر کرده است.

وی ضمن تأکید بر اینکه با تمهیدات اتخاذ شده دستگاههای مختلف حق تغییر کاربری زمین برای ساخت ویلا و برج را ندارند، تصریح کرد: طی سال گذشته افرادی که با گرفتن پول در محاکم قضایی شهادت دروغ می دادند و هم چنین کسانی که در دادگستریها کارچاق کنی یا دلالی می کردند و یا با جعل عنوان از مردم اخاذی می کردند، بازداشت شدند.

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص مهدی هاشمی نیز خاطرنشان کرد: این فرد هنوز بازداشت نشده، اما حکم آن در دادسرا و در مرحله اجرای احکام قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار