تندیس شهید دکتر شهریاری ساخته می‌شود

رئیس حوزه هنری استان زنجان از ساخت تندیس دکتر شهید شهریاری به سفارش حوزه هنری زنجان خبر داد.
کد خبر: ۴۸۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ - 21June 2015

تندیس شهید دکتر شهریاری ساخته می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حمیدرضا اسماعیلی عصر امروز در بازدید کارگاه هنرمند مجسمه ساز و کاریکاتوریست زنجانی اظهار کرد: استان زنجان مهد تربیت بسیاری از هنرمندان است.

وی با اشاره به اقدامات هنری انجام شده در استان زنجان در زمینه معرفی شخصیتهای شهیر استان اضافه کرد: اصل موضوع باید معرفی شخصیت و ترسیم افق آینده به نسل بعدی باشد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان ادامه داد: لازمه ارائه اثر مطلوب مطالعه و انجام تحقیقاتی در زمینه اثر تولیدی است.

در این بازدید کاریکاتوریست زنجانی به معرفی آثار ساخته شده پرداخت و اظهار کرد: آثار هنری ساخته شده شامل مفاخر و شخصیتهایی در سطح بینالملل، کشور و استانی بود.

علی چراغی همچنین به تندیس در حال ساخت خود اشاره کرد و گفت: تندیس استاد شهید دکتر مجید شهریاری به سفارش حوزه هنری استان زنجان در حال ساخت است.

وی با بیان این که اتود اولیه آن توسط حوزه هنری تایید و مراحل بعدی آن در حال انجام است، افزود: اثر مذکور در حدود 60 سانتیمتر در حال ساخت است.

این هنرمند زنجانی ادامه داد: پس از ساخت مرحله گلی و قالبگیری آن، در نهایت تندیس برنزریزی شده و این مراحل حدود یک ماه به طول خواهد انجامید.

وی در توضیح اثر در حال تولید خود چنین اظهار کرد: تندیس در حالت نشسته شهید شهریاری و چهره وی تداعی بخش آسوده خاطر بودن وی از آینده کشورمان ایران است.

گفتنی است، ساخت تندیس شبیهساز و مستند استاد شهید دکتر مجید شهریاری در راستای جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی و جشنواره ایران 1404 به سفارش حوزه هنری استان زنجان است.

گفتنی است، رئیس حوزه هنری استان زنجان از کارگاه هنرمند مجسمهساز و کاریکاتوریست زنجانی به همراه اکبر اماملو مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری از کارگاه هنرمند مجسمه ساز و کاریکاتوریست زنجان، علی چراغی بازدید کردند.

 

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار