رئیس کل دادگستری استان فارس:

حادثه 7 تیر، پرده نفاق را از چهره دشمنان انقلاب برداشت

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: حادثه هفتم تیر، پرده نفاق را از چهره دشمنان نظام و اسلام برداشت و نقشه استکبار جهانی و صهیونیسم که از منافقان کوردل حمایت می‌کردند، نقش بر آب شد.
کد خبر: ۴۸۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ - 22June 2015

حادثه 7 تیر، پرده نفاق را از چهره دشمنان انقلاب برداشت

به گزارش دفاع پرس از شیراز، علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس، در نشست خبری هفته قوه قضاییه اظهار داشت: حادثه هفتم تیر فرصتی است که از زحمات مجموعه دستگاه قضایی، قضات و کارکنان تقدیر و تجلیل به عمل آید.

وی تصریح کرد: ارتقا امنیت یکی از مهمترین دغدغههای مسئولان خصوصا در دستگاه قضایی بوده و هست، لذا دستورالعمل مدیریت پروندههای مهم، تدوین و ابلاغ شد.

مقام ارشد قضایی فارس افزود: در این راستا 12 جرم بهعنوان جرایم مهم مد نظر قرار گرفت و مقرر شد که فرایند رسیدگی به این جرایم از ابتدا تا انتها با مدیریت مستقیم مدیران دستگاه قضایی در تمام شهرستانها انجام شود و در همین راستا شعب ویژهای نیز تشکیل شده است.

به گفته وی، خروجی این اقدام، کاهش بسیاری از جرائم مهم و خشن در استان فارس بوده است ضمن اینکه تلاش شده تا احساس امنیت و رضایت در جامعه به وجود آید و مردم نیز ببینند حدود الهی درباره متجاوزان به اجرا در میآید.

رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: کاهش اطاله دادرسی نیز همچنان به  عنوان یک اولویت مدنظر بوده است بطوریکه با اعزام دادرس به شعبی که ورودی پرونده بیشتری داشته، زمینه کاهش زمان دادرسی را فراهم کردهایم.

القاصی خاطرنشان کرد: در بحث حوزههای پیشگیری استان فارس برنامههای گسترده و متنوعی را در حوزههای مختلف پیشگیری در دستور کار قرار داده است و مجموع این اقدامات صورت گرفته در پیشگیری نقش موثری در کاهش دعاوی و جرائم در سطح استان داشته است به طوری که در سال گذشته انواع سرقتهای ما در استان 20 درصد کاهش داشته است در حالی که در استانهای دیگر افزایش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه ما تنها استانی هستیم که در حوزه سرقت کاهش وقوع داشتیم، گفت: این مسئله  برمی گردد به اقدامات پیشگیرانهای که صورت گرفته است به طوری که دادگستری استان در بحث پیشبرد برنامههای پیشگیری از وقوع جرم جزو استانهای برتر و موفق کشور بوده است و اکنون هم در سطح قوه قضائیه این فعالیتها که با استفاده از توان تمام دستگاههای متولی پیشگیری این رتبه را کسب کرده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه امسال هم در ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد در فارس برگزار میشود، گفت: اقدامات اصلاحی و سازشی ستاد دیه در سال گذشته زمینهساز آزادی تعدادی از زندانیان جرایم مالی غیرعمد را فراهم کرده است.

القاصی جمع کل بدهی زندانیان آزاد شده بهواسطه تلاشهای ستاد دیه را بیش از 863 میلیارد ریال ذکر و اضافه کرد: بخشی از این میزان توسط شاکیان بخشیده شده و مابقی نیز با همراهی مردم، نیکوکاران و خیرین و راهکارهای اندیشیده شده توسط ستاد دیه تامین و زمینه آزادی زندانیان فراهم شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار