منابع رسمی عراق؛

میزان تلفات ماه گذشته عراق در پنج سال اخیر بی سابقه است

منابع دولتی عراق اعلام کردند با کشته شدن بیش از 850 تن در ماه اکتبر در شهرهای مختلف عراق، میزان خشونت ها در این کشور نسبت به پنج سال گذشته به سطح بی سابقه ای رسیده است.
کد خبر: ۴۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶ - 02November 2013

میزان تلفات ماه گذشته عراق در پنج سال اخیر بی سابقه است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "الجزیره"، طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت خانه های دفاع، کشور و بهداشت عراق در پی انفجارها و خشونت های ماه گذشته میلادی در مناطق مختلف این کشور 855 تن کشته و بیش از 1600 تن زخمی شده اند که این آمار سطح بی سابقه خشونت ها و تلفات انسانی آن از سال 2008 تاکنون را نشان می دهد.

طبق آمار اعلام شده از میان 855 فرد کشته شده در ماه گذشته، 65 تن را نیروهای پلیس و 44 تن را سربازان این کشور تشکیل می دهند و غیرنظامیان بخش اصلی و دیگر این تلفات را شامل می شوند و از میان 1600 فرد مجروح در پی انفجارها حدود 1450 تن آنها را غیر نظامیان تشکیل می دهند.

در رابط با علت افزایش خشونت ها در عراق پیش از هر چیز باید به افزایش حمایت بازیگران خارجی از شبه نظامیان مسلح در عراق و افزایش سطح گروه های نزدیک به القاعده در این کشور اشاره داشت که از سوی کشورهای نظیر عربستان حمایت می شوند. البته تعمیق اختلافات قومی و مذهبی در عراق زمینه اصلی بی ثباتی ها و ناآرامی در دوران پس از اشغال آن توسط امریکا محسوب می شود.

شایان ذکر است این آمار در حالی منتشر شده است که نوری المالکی نخست وزیر عراق برای دیدار با مقامات امریکایی به واشنگتن سفر کرده و یکی از اهداف سفر خود را نیز درخواست برای دریافت کمک بیشتر برای مقابله با القاعده اعلام کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار