گزارش دفاع پرس از آخرین تحولات یمن/

شلیک 70 موشک به فرودگاه "نجران" عربستان/ خلبان سعودی پس از مشاهده اجساد کودکان یمنی خودکشی کرد

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با شلیک 70 موشک، فرودگاه نجران عربستان را هدف قرار دادند که در پی این عملیات نظامیان سعودی مانع از ورود مردم به داخل شهر نجران شده اند.
کد خبر: ۴۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱ - 23June 2015

شلیک 70 موشک به فرودگاه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، عربستان سعودی با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان به همراهی آمریکا از ششم فروردین سالجاری حملات گستردهای را علیه یمن آغاز کرد تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

رژیم عربستان که با اهداف خاصی از جمله بازگرداندن رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت صنعا، این جنگ را با فریب اذهان عمومی آغاز کرد، اکنون در باتلاق یمن گرفتار شده و به هیچ کدام از خواسته های خود نرسیده است.

براساس اعلام وزارت بهداشت یمن، آمار تلفات و زخمیها در یمن بر اثر بمباران آل سعود به بیش از 10 هزار نفر از 6 فروردین امسال تاکنون رسیده است. تعداد کشتهها 2326 نفر که 229 زن و 411 کودک هستند. تعداد زخمیها 8021 نفر که 581 نفر زن و 766 نفر کودک هستند.

تاکنون 115 مرکز درمانی، 63 بیمارستان و 13 آمبولانس مـورد هدف سعودیها قرار گرفته است. وضعیت بهداشتی و درمانی در یمن بسیار بحرانی است و به علت کمبود دارو و آلودگی محیطی، بیماری مالاریا در این کشور شیوع یافته و حدود 20 هزار نفر را مبتلا کرده است. چند کودک هم به دلیل مالاریا و عدم دسترسی به دارو جان خود را از دست دادهاند.

از سوی دیگر سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس مطبوعاتی گفت: طبق برآوردها بیش از 21 میلیون یمنی یعنی 80 درصد شهروندان این کشور که 9.3 میلیون نفر از آنها کودک هستند، نیاز به کمک های انسانی وحمایت دارند.

آخرین تحولات یمن:

** بر اساس گزارش شبکه خبری المیادین، منابع محلی اعلام کردند که نیروهای ارتش و قبایل یمن با نظامیان سعودی در اطراف شهر نجران درگیر شدند. همچنین صدای انفجارهای شدید در فاصله 10 کیلومتری از شهر نجران به گوش می رسد.

** همچنین پایگاه خبری النشره گزارش داد که نیروهای ارتش یمن و کمیتههای مردمی وابسته به جنبش انصارالله با شلیک 70 موشک، فرودگاه نجران عربستان را هدف قرار دادند.

** در همین راستا برخی منابع خبری گزارش دادند که در پی ادامه حملات موشکی یمن به نجران، برق برخی مناطق این شهر قطع شده است و نظامیان سعودی از تردد مردم در نجران جلوگیری میکنند.

** به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، جنگندههای سعودی منطقه مران و الملاحیظ در استان صعده را بمباران کردند. در همین حال، منابع محلی از شهادت شماری غیرنظامی در حملات ارتش سعودی به مناطق شمالی و جنوبی یمن خبر دادند. این منابع گفتند: 2 زن در اثر ویران شدن یک خانه در حمله جنگندههای سعودی به منطقه المصنعه در استان یمن شهید شدند. 3 غیرنظامی نیز در حمله ارتش سعودی به چند محله مسکونی در منطقه عقبه لودر در استان ابین به شهادت رسیدند.

** جنگنده های سعودی همچنین قلعه تاریخی صیره در جزیره صیره در استان عدن را نیز منهدم کردند.

** شبکه المستقله گزارش داد که منابع آگاه در دربار سلطنتی آل سعود از خودکشی یکی از خلبانان شرکت کننده در بمباران صنعاء پایتخت یمن خبر دادند. بهگفته این منابع، محمد عمرالعنزی افسر خلبان نیروی هوایی ارتش عربستان که در بمباران صنعاء مشارکت کرده بود، پس از مشاهده تصاویر کشتار کودکان یمنی و اجساد آنها و خانههای ویران شده، دست به خودکشی زد.

** معاون وزیر امور خارجه ایران در تماس تلفنی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارسال فوری کمکهای بیشتر انساندوستانه از طریق سازمان ملل به سراسر یمن اعلام کرد.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار