دفاع پرس از آخرین تحولات لبنان گزارش می‌دهد/

هلاکت شماری از تروریست‌های داعش در "القلمون"/ جزئیات انتشار تصاویر شکنجه تروریست‌ها در زندان "رومیه"

هلاکت شماری از تروریست‌های داعش به دست حزب‌الله در منطقه القلمون، سقوط یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در منطقه بقاع لبنان و برگزاری سیزدهمین دور مذاکرات حزب‌الله لبنان و جریان المستقبل از جمله مهم‌ترین تحولات یک هفته گذشته لبنان است.
کد خبر: ۴۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸ - 23June 2015

هلاکت شماری از تروریست‌های داعش در

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، هلاکت شماری از تروریستهای داعش به دست حزب الله در منطقه القلمون، جزئیات انتشار تصاویر شکنجه تروریستها در زندان رومیه، بمباران مواضع افراد مسلح در شرق لبنان توسط ارتش، سقوط یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در منطقه بقاع لبنان، تکذیب ادعاهای سفیرعربستان از سوی حزب الله لبنان، مانور تبلیغاتی فرانسه با ادعای کمک به ارتش لبنان و برگزاری سیزدهمین دور مذاکرات حزبالله لبنان و جریان المستقبل از جمله مهمترین تحولات یک هفته گذشته لبنان است.

** هلاکت شماری از تروریستهای داعش به دست حزب الله: شبکه خبری المنار لبنان لحظاتی پیش در خبری فوری از به هلاکت و زخمی شدن شماری از تروریست های داعش به دست حزب الله و ارتش سوریه در یک حمله به مقر آنها در نزدیکی گذرگاه "ضهر»مشرف بر منطقه جرد قاره در القلمون خبر داد.

** جزئیات انتشار تصاویر شکنجه تروریستها در زندان رومیه: روز گذشته انتشار تصاویر شکنجه گروهی از خطرناکترین تروریستهای تکفیری زندانی در زندان امنیتی (سجن) رومیه شهر بیروت واکنشهای فراوانی را در عرصه های سیاسی، اجتماعی و امنیتی کشور لبنان در پی داشته است. در تصاویر منتشره، گروهی از تروریستهای تکفیری شناخته شده برای مردم لبنان که از سوی سازمان اطلاعات و امنیت این کشور به جرم فعالیتهای تروریستی همچون حمله به مراکز ارتش و پلیس لبنان و ربایش نظامیان، بمب گذاریهای انتحاری، پرتاب موشک به روستاهای لبنان، ترور و بمبگذاری در اماکن عمومی دستگیر شده بودند، از سوی افسران اطلاعاتی لبنان برای گرفتن اقرار هدف ضرب و جرح قرار می گیرند.

    تصویر شکنجه گروهی از خطرناکترین تروریستهای تکفیری زندانی در زندان امنیتی رومیه

برخی از این تروریستهای تکفیری زندانی مورد شناسایی قرار گرفته اند که سوابق طولانی در تحریک اهل سنت لبنان و ارتکاب جنایاتی همچون ذبح نظامیان ارتش و پلیس این کشور در طرابلس و شهرک عرسال، انتقال عوامل انتحاری از مرزهای سوریه به داخل محلات شیعه، سنی و مسیحی نشین بیروت و بقاع جهت کشتار مردم در سال گذشته، موشک باران روستاهای لبنانی نزدیک مرز با سوریه، ترور شخصیتهای سیاسی و امنیتی کشور لبنان و ... داشته اند.

** ارتش مواضع افراد مسلح در شرق لبنان را بمباران کرد: به گزارش خبرگزاری قطر، منابع امنیتی اعلام کردند ارتش لبنان روز دوشنبه محل تجمع افراد مسلح را در اطراف راس بعلبک در شرق لبنان با توپخانه بمباران کرد. این در حالی است که درگیری ارتش لبنان و افراد مسلح در مرز با سوریه و در اطراف عرسال و بعلبک همچنان ادامه دارد. ارتش لبنان 23 ژانویه اعلام کرده بود در درگیری با افراد مسلح در اطراف راس بعلبک هشت تن نظامی کشته شده اند.

** سقوط یک پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی در بقاع لبنان: منابع لبنانی اعلام کردند که انفجار انجام شده در ارتفاعات صغبین در بقاع غربی ناشی از سقوط یک هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی بوده است. ارتش لبنان در حال حاضر منطقه را مسدود کرده است. شبکه الجزیره مدعی شد انفجار مذکور در نتیجه حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رشته کوههای صغبین در بقاع غربی لبنان رخ داده است.

پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی

** تکذیب ادعاهای سفیرعربستان توسط حزب الله لبنان: پایگاه خبری العهد گزارش داد که روابط عمومی حزب الله لبنان با صدور بیانیهای برخی اخبار مطرح شده از یک منبع ناشناس در مورد اتهامات "علی بزی" را کاملا بی اساس خواند. براساس یکی از اسناد منتشر شده توسط ویکیلیکس سفیر عربستان سعودی در لبنان به نقل از فردی که آن را منبع مطلع نزدیک به حزب الله خوانده، اتهاماتی را بر ضد علی بزی نماینده پارلمان لبنان مطرح کرده است. روابط عمومی حزب الله لبنان تأکید کرد که آنچه به نقل از منبع مذکور نقل شده، به هیچ وجه ارتباطی با حزب الله لبنان ندارد و مسائلی که به نقل از این منبع ناشناس گفته شده از سوی هیچ یک از مسئولان حزب الله لبنان نقل نشده است.

 ** مانور تبلیغاتی فرانسه با ادعای کمک به ارتش لبنان: به گزارش روزنامه السفیر لبنان، انتظار میرفت فرانسوی ها بر اساس کمک 3 میلیارد دلاری عربستان نقش اساسی در تجهیز ارتش لبنان ایفا کنند، اما مشارکت آنها همچنان نا امید کننده است، چرا که آنها تاکنون تنها تعداد 47 موشک "میلان " به لبنان تحویل داده اند که مدتی پیش به دست آنها رسیده و هزینه آن که بالغ بر 600 میلیون دلار بوده، از سوی ریاض پرداخت شده است. وزیر دفاع فرانسه در روز ورود تسلیحات به لبنان شخصاً مسئولیت عملیات تحویل سلاح ها به ارتش در بیروت را برعهده گرفت، اما بعدها مشخص شد این اقدام تنها یک مانور تبلیغاتی از سوی فرانسه است.

                                                              ارتش لبنان


** برگزاری سیزدهمین دور مذاکرات حزبالله لبنان و جریان المستقبل:
پایگاه خبری العهد نوشت، سیزدهمین جلسه مذاکرات حزبالله لبنان و جریان المستقبل در مقر دوم ریاستجمهوری لبنان در «عین التینه» برگزار شد. حاضران در این نشست درخصوص آخرین تحولات لبنان به بحث و گفتوگو پرداخته و بر لزوم ادامه مذاکرات و نیز پیگیری اجرای طرحهای امنیتی و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت نهادهای قانونی تاکید کردند.
 

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها