دفاع پرس از آخرین تحولات عراق گزارش می‌دهد/

هلاکت 140 داعشی در صلاح الدین و بیجی/ 60 درصد عملیات انتحاری‌ داعش در عراق توسط سعودی‌ها صورت می‌گیرد

همکاری ناتو برای اجرای اصلاحات در ارتش عراق، آزاد سازی کامل شهر بیجی، 60 درصد عملیات انتحاری‌ داعش در عراق توسط سعودی‌ها، آغاز آموزش نیروهای پیشمرگه کردستان عراق از جمله مهم ترین تحولات عراق در یک هفته گذشته است.
کد خبر: ۴۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ - 27June 2015

هلاکت 140 داعشی در صلاح الدین و بیجی/ 60 درصد عملیات انتحاری‌ داعش در عراق توسط سعودی‌ها صورت می‌گیرد

به گزار ش گروه بین الملل دفاع پرس، کنترل نیروهای عراقی بر جادهای بین الانبار و صلاح الدین، هلاکت 140 داعشی در صلاح الدین و بیجی، احداث یک پایگاه نظامی در صلاح الدین توسط آمریکا، 5 کشته و7 زخمی در انفجار تروریستی بغداد، همکاری ناتو برای اجرای اصلاحات در ارتش عراق، آزاد سازی کامل شهر بیجی، 60 درصد عملیات انتحاری داعش در عراق توسط سعودیها، آموزش نیروهای پیشمرگه کردستان عراق توسط آلمان و سفر یک هیئت از عشائر الانبار به ایران از جمله مهم ترین تحولات عراق در یک هفته گذشته است.

** کنترل نیروهای عراقی بر جادهای بین الانبار و صلاح الدین: به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، "محمد عباس" فرمانده هنگ ششم سازمان "بدر" اعلام کرد که نیروهای این هنگ کنترل این جاده خاکی را در دست گرفتند که داعش از این جاده برای نقل و انتقال سلاح و تجهیزات و انتحاریها بین فلوجه و دیگر مناطق صلاحالدین استفاده می کرد. محمد عباس تأکید کرد که در این عملیات، چندین مخفیگاه داعش شناسایی و پاکسازی شد و 5 تن از عناصر داعش نیز از پا درآمدند.

** هلاکت 141 داعشی در صلاح الدین و بیجی: شبکه خبری العالم گزارش داد که حدود 140 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در حمله هوایی ارتش عراق به مقرهای آنها در استان صلاح الدین کشته یا زخمی شدند و 8 خودروی داعش به همراه عناصر داخل آن منهدم شد. 35 نفر از این داعشیها در حمله هوایی ارتش عراق به مقرهای آنها در منطقه واقع در شمال استان صلاح الدین و جنوب استان کرکوک کشته یا زخمی شدند و یک انبار سلاح نیز منهدم شد.

 ** احداث یک پایگاه نظامی در صلاح الدین توسط آمریکا: یک افسر خلبان نیروی هوایی ارتش عراق در گفتوگو با خبرگزاری «باسنیوز» عراق، از قصد آمریکا مبنی بر احداث یک پایگاه نظامی جدید در استان صلاحالدین به بهانه مبارزه با داعش خبر داد.

** 5 کشته و7 زخمی در انفجار تروریستی بغداد: به گزارش شبکه المیادین، یک خودروی بمبگذاریشده در منطقه «الشعب» در شمال شرق بغداد منفجر شد که 5 کشته و 7 زخمی برجا گذاشت.

** همکاری ناتو برای اجرای اصلاحات در ارتش عراق: رویترزنوشت: در حالی که نیروهای امنیتی عراق همچنان در حال مقابله با تروریستهای داعش هستند، ناتو قصد دارد به زودی طرحی را برای اجرای اصلاحات در ارتش و نیروهای امنیتی عراق به دولت بغداد ارائه کند. عراق دسامبر گذشته از ناتو خواسته بود تا برای آموزش نیروهای امنیتی به این کشور کمک کند. داگلاس لوت نماینده آمریکا در ناتو تاکید کرد که طرحی که مذاکره بر سر آن در ناتو ادامه دارد، شامل مشاوره دادن به عراق برای اصلاح بخش امنیتی و کمک به دولت برای نگاشتن یک برنامه امنیت ملی است.

** شهر «بیجی» عراق کاملا آزاد شد: یک افسر ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای مسلح عراقی و بسیج مردمی بار دیگر موفق شدند شهر استراتژیک بیجی را که تاکنون چندین بار میان تکفیریهای داعش و نیروهای عراقی رد و بدل شده، کاملا آزاد کنند. این افسر پلیس عراق در گفتوگو با پایگاه خبری "روداو" تاکید کرد که شهر بیجی برای بار چندم کاملا آزاد شده است و این شهر پس از 3 روز درگیری شدید، کاملا در کنترل نیروهای مسلح عراقی است.

** 60 درصد عملیات انتحاری داعش در عراق توسط سعودیها: روزنامه الحیات به نقل از گزارشهای مطبوعاتی درباره عناصر سعودی گروه تروریستی داعش نوشت: گروه داعش اعلام کرده است که 21 نفر از اعضایش در جریان عملیات انتحاری در 5 شهر عراق در طول سال گذشته میلادی کشته شدهاند که 12 نفر از آنها را اتباع سعودی تشکیل میدهند. این روزنامه تصریح کرد: دهها نفر از جوانان سعودی در نبردهای داعش کشته شدهاند و این درحالی است که مأموریت نقش تولیدات و کارهای رسانهای داعش به آنها محول شده است.

** سفر یک هیئت از عشائر الانبار به ایران: به نوشته پایگاه خبری "السومریه نیوز"، "عاشور المحلاوی" شیخ عشیره "البومحل الطرابشه"  در استان "الانبار"، اعلام کرد که یک هیئت از عشائر این استان برای درخواست کمک از ایران برای جنگ با داعش به این کشور سفر کردن که این هیئت شامل 14 شیخ عشیره بود. بر اساس این گزارش، این هیئت در دیدار با طرفهای ایرانی خواستار حمایت از مبارزان عشائر در مقابل داعش شد و ضمن درخواست سلاح درباره شیوههای حفظ وحدت عراق و حدود اداری و استانی و رد هرگونه طرح تجزیه و اقلیمبندی این کشور در شرایط کنونی رایزنی کرد. طرف ایرانی در این دیدار بر حمایت از شیوخ عشائر عراق و ارائه کمکهای مادی و اقتصادی و تسلیحاتی از طریق دولت مرکزی این کشور تاکید کرد.

 ** آغاز آموزش نیروهای پیشمرگه کردستان عراق: «جمال محمد» رئیس ستاد نیروهای پیشمرگه کردستان عراق، در گفتوگو با روزنامه الشرقالاوسط، گفت: آموزش گروهی از ایزدیها تحت تشکیلات وزارت پیشمرگه، توسط مربیان آلمانی در پایگاه "بنسلاوا" در استان اربیل و پایگاه "أتروش" در استان دهوک چند روزی است که آغاز شده است.

**4 میلیون عراقی آواره شدهاند: پایگاه خبری السومریه نیوز نوشت که کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان شمار آوارگان عراقی را 4 میلیون نفر دانست که 3 میلیون نفر از آنها پس از ژانویه 2015 آواره شدهاند و 1 میلیون نفر نیز قبل از این تاریخ آواره شده اند. کمیساریای عالی سازمان ملل تاکید کرد: این ارقام وحشتناک است و متأسفانه هر روز افزایش می یابد؛ کما اینکه نیمی از خانوادههای آواره سرپناه مناسبی ندارند، و از نیازهای اساسی دیگر نیز بیبهره هستند. آنها مجبور شدهاند در ساختمانهای متروکه و نیمه کاره پناه بگیرند.

                                                

انتهای پیام/ف



 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار