دیده بان حقوق بشر:

حملات هوایی امریکا علیه یمن نقض گسترده حقوق بشر است

امریکا در شرایطی خود را منادی حقوق بشر در جهان معرفی می کند که با اجرایی حملات هوایی توسط هواپیماهای بدون سرنشین و متعاقب آن کشتار غیرنظامیان یمنی مرتکب نقض گسترده حقوق بشر شده است.
کد خبر: ۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱ - 22October 2013

حملات هوایی امریکا علیه یمن نقض گسترده حقوق بشر است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "رویترز"، طبق گزارشات منتشر شده توسط یکی از سازمان های برجسته حقوق بشری، حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا علیه غیرنظامیان یمن که به بهانه مبارزه با تروریسم اجرا شده است، منجر به کشته شدن تعداد زیادی از شهروندان این کشور شده است.

"دیده بان حقوق بشر" به عنوان یکی از سازمان های بین المللی حقوق بشر با انتشار گزارشی 96 صفحه ای اعلام کرد حملات نظامی امریکا در یمن که منجر به کشتار تعداد زیادی از شهروندان این کشور شده است، نقض آشکار حقوق بین الملل می باشد و اصول اولیه حقوق بشری را نیز نقض کرده است.

در این گزارش ادعا شده است که تنها در شش عملیات بررسی شده از حملات هوایی امریکا در یمن، 82 تن از شهروندان و غیرنظامیان یمنی کشته شده اند که می توان آن را نمونه نقض حقوق بشر توسط امریکا توصیف کرد.

شایان ذکر است دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارش دیگری در روزهای گذشته در مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا علیه پاکستان، برخی از جنایات امریکا در منطقه و کشتار بی رحمانه غیرنظامیان به بهانه مبارزه با تروریسم را منتشر کرد.

گفتنی است در حالی دولت امریکا در سال های اخیر با اجرای حملات هوایی علیه برخی کشورهای منطقه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین منجر به کشته شدن تعداد زیادی از مسلمانان منطقه شده است که در تناقضی آشکار در این سال ها دولت امریکا حقوق بشر را به عنوان یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی خود معرفی کرده است.

نظر شما
پربیننده ها