سردار جزایری در ارومیه:

قرارگاه‌های جنگ نرم در سراسر‌ کشور راه اندازی می شود

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همانگونه که در دفاع مقدس به پشتوانه مردم و با همراهی انان توانستیم بر دشمن چیره شویم در جنگ نرم نیز بایستی بصورت مردمی وارد این کارزار پراهمیت شویم.
کد خبر: ۴۹۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۶ - 22October 2013

قرارگاه‌های جنگ نرم در سراسر‌ کشور راه اندازی می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری امروز در پایان همایش تخصصی جنگ نرم در نشست خبری در سالن شهید باکری سپاه شهدا آذربایجان غربی با تشریح اهمیت مقابله با دشمن در جبهه جنگ نرم اظهار کرد: بی تردید رسانه ها در خط مقدم مقابله با جنگ نرم و هجمه های شدید رسانه های دشمن قرار دارند.

وی تصریح کرد: جنگ نرم یکی از مهمترین مسائل روز کشور است که بایستی حتماً ابعاد مختلف آن شناسایی شده و آگاهی بخشی های لازم صورت گرفته و اهمیت درک همگانی آن در جامعه تبیین شود که همه اینها در زمره رسالت رسانه ها قابل تعریف است.

ضرورت شکل گیری قرارگاه های پدافندی جنگ نرم

سردار جزایری تاکید کرد: مدیران، مسئولین، نخبگان، دانشگاهیان و رهبران فکری جامعه باید به اهمیت موضوع جنگ نرم و اهداف پیش روی دشمن آگاه باشند و در مقابله با برنامه های گوناگون دشمن صفوف پدافندی لازم را برقرار نمایند.

وی اضافه کرد: تجربه جنگ 8 ساله نشان داد که دشمن بدون قرارگاه و تدابیر بلند مدت وارد جنگ نشده بود و واکاوی اهداف دشمن در عرصه جنگ نرم نیز نشان از وجود قرارگاه هایی با اهداف واحد از سوی دشمن بر علیه ملت ایران دارد که بایستی بر علیه آن جبهه ای متحد در کشورمان شکل گیرد.

معاون امور بسیج و فرهنگی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همانگونه که در دفاع مقدس به پشتوانه مردم و با همراهی انان توانستیم بر دشمن چیره شویم در جنگ نرم نیز بایستی بصورت مردمی وارد این کارزار پراهمیت شویم.

سردار جزایری با تشریح برنامه های مختلف انجام شده در مقوله جنگ نرم گفت: در چند سال اخیر تلاش ستاد کل نیروهای مسلح بر شناسایی محیط جنگ نرم استوار بوده و این عرصه بدقت مورد شناسایی قرار گرفته است چراکه معتقدیم موضوع جنگ نرم و عملیات روانی مولفه ها و شاخصه های گوناگونی دارد که همه آحاد جامعه را در بر می گیرد بنابراین بایستی با شناسایی کامل محیط دست به مقابله با اهداف دشمنان زد.

وی افزود: بر اساس برنامه های ستاد کل نیروهای مسلح و در پی محیط شناسی کافی از جنگ نرم پیش بینی ایجاد قرارگاه جنگ نرم برای مقابله با دشمن انجام شده است و هم اینک مقدمات شکل گیری آن مهیاست و آماده ایم این قراگاه را در عرصه های مدیرتی در سراسر کشور بسط و گسترش دهیم و معتقدیم در هر دستگاه باید کمیته های تخصصی جنگ نرم تشکیل شود.

سردار جزایری تاکید کرد: شبکه قرارگاهی جنگ نرم در سراسر کشور با هدف مقابله هوشمندانه با دشمنان در این عرصه ایجاد می شود و در این مسیر نیازمند همکاری شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کلیه دستگاه های کشور هستیم.

تشکیل کمیته رسانه ای قرارگاه جنگ نرم

وی افزود: یکی از کمیته های مهم قرارگاه جنگ نرم کمیته امور رسانه ای است که تلاش می شود در قالب آن با گرد هم آوری رسانه هایی که درک روشنی از محیط جنگ نرم دارند فضای مقابله با اهداف دشمن در عرصه جنگ نرم شکل گیرد.

معاون امور بسیج و فرهنگی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: جنگ نرم از سوی دشمن بر اساس سامانه های متمرکز طراحی و به اجرا در می آید بنابراین برای مقابله با آن نیازمند شکل گیری سامانه های متمرکز هستیم و معتقدیم مهندسی دشمن در جنگ نرم و هجمه فرهنگی علیه انقلاب و جهان اسلام مبتنی بر کار قرارگاهی است بنابراین حتماً باید قرارگاه متقابل برای انجام این ماموریت شکل گیرد.

وی گفت: روشن است که دامنه هجمه دشمن بسیار گسترده است و کل آحاد جامعه را مورد هدف قرار داده است بنابراین در صدد هستیم تا همه مردم را در قالب این قرارگاه جمع کرده و به مقاومت در برابر دشمن بپردازیم.

شکل گیری سامانه های متمرکز جنگ نرم

سردار جزایری افزود: در این مسیر بایستی اول سامانه های اصلی شکل گیرد تا اعمال مدیریت شود همچنانکه در جنگ تحمیلی با ایجاد قرارگاه های مختلف کار فراخوان مردمی انجام گرفت و در نهایت به پیروزی کشورمان در این جنگ انجامید.

وی تصریح کرد: رسانه ها اصلی ترین ابزار اعمال جنگ نرم هستند که استکبار با بکارگیری آنها در حرفه ای ترین شکل ممکن، مقاصد شوم خود را دنبال می کنند.

معاون امور بسیج و فرهنگی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: رسانه های کشورمان در مقابله با هجه های دشمن وظیفه مصون سازی را بر عهده دارند و بر این اساس حتما باید قرارگاه پدافند رسانه ای راه اندازی شود چراکه در این مسیر ایجاد یک فهم درست از صحنه جنگ یک اولویت است و کار توزیع این فهم در بین آحاد جامعه از طریق رسانه ها امکان پذیر است.

وزرات ارشاد خط پدافندی جبهه جنگ نرم ایجاد کند

وی تصریح کرد: از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی رسانه های کشور انتظار می رود خط پدافندی جبهه مقابله با جنگ نرم را راه اندازی کند و همزمان دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان اصلی ترین قرارگاه فرهنگی کشور بایستی برای این مهم برنامه ریزی های لازم را داشته باشد و ستاد کل نیروهای مسلح در همین مسیر تلاش دارد تا هم فهمی مسئولانه ای را ایجاد کند.

سردار جزایری با اشاره به در پیش بودن روز 13 آبان و راهپیمایی های آن گفت: گمان برخی این است که انقلاب اسلامی اکنون در موضع ضعف قرار دارد اما در روز 13 آبان که به عنوان روز استکبار ستیزی ملت ایران نامیده شده مردم نشان خواهند داد که این تفکری که نظام را در موضع ضعف می پندارد در تحلیلی غلط و آرزویی دست نیافتنی قرار دارد.
 

ملت ایران اهل باج دادن نیست

وی تصریح کرد: اصولاً ملت ایران اهل باج دادن نیست چراکه منطق روشنی دارد و همچنان در مقابله با استکار محکم و استوار ایستاده است.

معاون امور بسیج و فرهنگی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: هم اینک به فضل پروردگار به دستاوردهای گوناگونی در عرصه های علم و فناوری و به ویژه صنایع دفاعی دست یافته ایم بنابراین بازگشت از خط پیشرفت ، علیرغم تلاشهای دشمن و فشارهای فراوان در برنامه مسئولاتن نظام اسلامی قرار ندارد.

بازی های کودکانه دیپلماسی غرب مسیر پیشرفت ایران را عوض نمی کند

وی گفت: تحریم ها و بازی های کودکانه دیپلماسی غرب هیچ وقت مسیر رشد و تعالی ملت ایران را عوض نخواهد کرد.

سردار جزایری گفت: امسال در مراسمات 13 آبان تجمعات مفصل تر و هدفمندی را برگزار خواهیم کرد و جامعه بزرگ ایران با سردادن شعار مرگ بر آمریکا نشان خواهد داد که دشمن را بخوبی می شناسد و به دشمن در این روز نشان خواهیم داد که دسیسه های همیشگی شان به جایی نخواهد رسید و در این میان رسالت رسانه ها نیز بزرگداشت هر چه باشکوهتر این روز تاریخی است.

وی تصریح کرد: اهداف دشمن در عرصه جنگ نرم مشتکل بر چهار راهبرد تغییر در باورها، تغییر در افکار، تغییر در رفتار و تغییر در ساختار است و بر این اساس سلسه برنامه هایی را در تمام عرصه ها طراحی و پیاده کرده است.

معاون امور بسیج و فرهنگی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: تاکتیک ها و تکنیک های دشمن حاکی از آن است که برای کلیه سنین و سطوح جامعه برنامه های جداگانه ای وجود دارد بطوریکه این برنامه ها کودکان و نوجوانان، مسئولین و رده های مختلف جامعه را در معرض انواع خطرات قرار می دهد تا در نهایت به اهداف مد نظر دشمن منجر شود.

رسانه ها در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند

در ادامه این مراسم سردار اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) گفت: رسانه ها سربازان خط مقدم در جبهه جنگ نرم هستند.

وی تصریح کرد: موضوع امنیت تنها مقوله ای نظامی نیست و وجوه گوناگونی دارد و دشمن در عرصه جنگ نرم و در موضوع امنیت در پی از بین بردن احساس امنیت مردم است.

سردار اوصانلو افزود: در سه سال اخیر در شمال غرب کشور امنیت پایدار شکل گرفته و مناطق مختلف از وجود عناصر گروهگ ها پاکسازی شده است اما در عین حال در همین منطقه در عرصه جنگ نرم نیازمند دشمن شناسی و مقابله با آن هستیم و معتقدیم در این موضوع نیز بزودی بر دشمن غلبه خواهیم کرد.

در ادامه این نشست خبری سردار عابدین خرم فرمانده سپاه شهداء آذربایجان غربی نیز گفت: امروز قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع)، میزبان یک همایش مهم و تخصصی بود که طی آن مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی دور هم جمع شدند تا یکی از رهنمودهای مقام معظم رهبری که پرداختن و مقابله با جنگ نرم است را جامع عمل بپوشانند.

وی گفت: مبانی جنگ نرم، اهداف و مفاهیم این عرصه شامل مباحث گسترده ای است که دشمن با سلسله برنامه هایی در پی اجرای سیاست های خود بویژه در شمال غرب کشور است که الحمدلله امروز در این زمینه به فهم مشترکی از موضوع دست یافته ایم و به سبب آن همین همایش تخصصی برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها