نشست حامیان شورشیان سوریه امروز در لندن برگزار می شود

نشست کشورهای گروه موسوم به دوستان سوریه با حضور نمایندگان گروه های شورشی با هدف اتخاذ مواضعی هماهنگ در حمایت از شورشیان و اقناع آنها برای شرکت در کنفرانس ژنو دو در پایتخت انگلیس برگزار می شود.
کد خبر: ۴۹۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴ - 22October 2013

نشست حامیان شورشیان سوریه امروز در لندن برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "اسکای نیوز"، در حالی قرار است نشست وزیران خارجه کشورهای موسوم به گروه دوستان سوریه امروز در لندن پایتخت انگلیس برگزار شود که نگرانی هایی در مورد عدم کسب توافقی جامع میان این کشورها و همه گروه های شورشی در رابطه با شرکت در کنفرانس صلح ژنو وجود دارد.

طبق گزارشات منتشر شده قرار است این نشست با حضور "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس و همتایان وی از ده کشور غربی و عربی به همراه ترکیه شرکت کنند و محور اصلی مذاکرات آنها نیز دستیابی به توافقی در مورد چگونگی حمایت از شورشیان سوریه و همچنین اقناع همه گروه های شورشی برای شرکت در کنفرانس صلح ژنو خواهد بود.

اما با توجه مواضع روزهای اخیر برخی گروه های شورشی و با توجه به اعلام نگرانی وزیر خارجه انگلیس این نگرانی وجود دارد که توافقی جامع در مورد چگونگی حمایت از شورشیان در این نشست کسب نشود و مهم تر از آن این کشورها نتوانند همه گروه های شورشی را برای شرکت در کنفرانس صلح ژنو دو قانع نمایند.

گفتنی است این نگرانی در میان نمایندگان کشورهای عربی حاضر در نشست نیز وجود دارد به گونه ای که یکی از دیپلمات های عربی عازم به این نشست طی سخنانی گفت: "با توجه به مواضع اخیر برخی گروه های شورشی ابهاماتی در مورد گروه های شرکت کننده در کنفرانس ژنو دو وجود دارد و محورهای اصلی آن نیز هنوز مورد توافق قرار نگرفته است".

شایان ذکر است در حالی که در روزهای اخیر اخبار مختلفی در مورد زمان برگزاری کنفرانس ژنو دو منتشر شده است، برخی گروه های شورشی مانند "شورای ملی سوریه" عدم تمایل خود برای شرکت در این کنفرانس را نشان داده اند.
 

نظر شما
پربیننده ها