رسول شادمانی:

ارتقاء سطح کیفی برنامه‌های «سینما روایت» در اولویت است

شادمانی گفت: دغدغه ی اصلی ما ارتقاء سطح کیفی برنامه های «سینما روایت» و در مسیر رشد قرار دادن آن است و ارتقاء بُعد کَمی در درجات بعدی قرار دارد، چرا که تلاش بر این نیست که به هر شکل ممکن به تعداد مخاطبین در این برنامه بیافزاییم بلکه برای ما، سینماگران و علاقمندان محور ارزشی سینما، به ویژه جوانان فعال این عرصه که کمتر مجال دیده شدن را یافته اند حائز اهمیت هستند و بیشتر علاقمند به تعامل با این جریان هستیم.
کد خبر: ۴۹۱۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ - 04July 2015

ارتقاء سطح کیفی برنامه‌های «سینما روایت» در اولویت است

رسول شادمانی مدیر روابط عمومی انجمن سینمای دفاع مقدس در گفتو گو با خبرنگار فرهنگ وهنر دفاع پرس اظهار کرد: «سینما روایت» از جمله برنامه­های شاخص و روتین انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است که با هدف ایجاد محفل و فضایی ارزشی در حوزه سینما، پس از کارشناسی و بررسی وضعیت موجود در فضای سینمایی کشور و با برگزاری جلسات متعدد، فعالیت خود را از سوم خرداد ماه سال 1393، همزمان با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر آغاز کرد.

وی افزود: آنچه مسئولان و دست­اندرکاران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس را بر آن داشت که چنین برنامه ای را راه ­اندازی و هدایت کنند، احساس نیاز و کمبود فضاها و محافلی بود که طی آن سینماگران، جوانان فعال این حوزه، علاقمندان و حتی منتقدین و کارشناسان جبهه­ی ارزشی سینما که متاسفانه بنا به دلایلی کمتر محور و مورد توجه قرار می گیرند، حول محور سینمای انقلاب بتوانند گردهم آیند، که «سینما روایت» چنین موقعیتی را ایجاد کرد.

شادمانی  در مورد وضعیت فعلی برنامه ی «سینما روایت» توضیح داد و گفت: اکنون و با گذشت بیش از یکسال از فعالیت مستمر این برنامه، «سینما روایت» به پاتوق سینماگران ارزشی مبدل شده است و این­گونه، فضایی صمیمی به وجود آمده که فعالان عرصه سینما، کارشناسان، منتقدین، جوانان فعال این حوزه، مخاطبین و علاقمندان گردهم می­آیند و ضمن تماشای فیلم به بحث و تبادل نظر می­پردازند. بدین ترتیب و در ذیل این برنامه موقعیتی کارگاهی ایجاد می شود که بستر مناسبی را برای علاقمندان به ویژه دانشجویان رشته های مختلف سینما ایجاد می کند.

وی با اشاره به چیدمان برنامه های «سینما روایت» تصریح کرد: فعالیت «سینما روایت» براساس طرح و الگویی که از سوی شورای سیاست­گذاری این برنامه ارائه شده است، طبق چارتی معین و به صورت کاملا هدفمند، مسیر رو به رشد خود را طی می­کند. بر این اساس سینمای بین­الملل با محور فیلم­هایی با موضوع اسلامهراسی و ایران­هراسی، سینمای مستند با رویکرد ارزشی، انقلابی، بحران و ... ، فیلم های کوتاه با تکیه بر دیده شدن فیلمسازان جوان و فعال در این عرصه و سینمای داستانی ایران، حوزه­هایی هستند که «سینما روایت» در بازه زمانی یک ماهه به آنها ورود می­کند.

مدیر روابط عمومی انجمن سینمای دفاعمقدس درباره نحوه عملکرد و چگونگی برنامهی «سینما روایت» تصریح کرد: به طور مشخص، «سینما روایت» به صورت منظم و مستمر هر هفته روزهای یکشنبه ساعت 17 در مجتمع فرهنگی هنری اسوه با اکران و نقد و بررسی یک فیلم برگزار می­شود که طی آن ابتدا فیلم مورد نظر به نمایش درمی ­آید و بلافاصله پس از نمایش فیلم جلسه نشست نقد و بررسی با حضور کارشناسان و منتقدین و در صورت داخلی بودن فیلم با دعوت از عوامل شکل می­گیرد. نکته قابل توجه استقبال مخاطبین از جلسات نشست پس از نمایش فیلم است که دلیل آن ورود آنها به مباحث است که موجب پویایی و تعاملی بودن جلسات همراه با انرژی مثبت می­شود.

وی افزود: دغدغهی اصلی ما ارتقاء سطح کیفی برنامه­های «سینما روایت» و در مسیر رشد قرار دادن آن است و ارتقاء بُعد کَمی در درجات بعدی قرار دارد، چرا که تلاش بر این نیست که به هر شکل ممکن به تعداد مخاطبین در این برنامه بیافزاییم بلکه برای ما، سینماگران و علاقمندان محور ارزشی سینما، به ویژه جوانان فعال این عرصه که کمتر مجال دیده شدن را یافته­اند حائز اهمیت هستند و بیشتر علاقمند به تعامل با این جریان هستیم. البته این به معنی محدودیت و رادیکال عمل کردن در «سینما روایت» نیست، ما از حضور تمامی فعالان عرصهی هنر به ویژه سینما و نیز علاقمندان این حوزه در برنامه استقبال می کنیم، افرادی که پیش از این در برنامهها حاضر بوده اند گواه بر این مدعا هستند، بلکه منظور نظر ما علاقه به تعامل بیشتر با کسانی در این عرصه است که شاید برگزارکنندگان محافل همردیف «سینما روایت» خیلی علاقه به حضور و تعامل و دیده شدن آنها در مجامع خودشان ندارند.

وی ضمن روشن توصیف کردن چشم انداز این برنامه ادامه داد: بدون تردید «سینما روایت» امروز به یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین برنامه های سینمایی کشور تبدیل شده است و جایگاه خود را در این میان و در مقایسه با برنامه های همردیف خود، البته با توجه به ماموریت و شرح وظایف محوله که پیشتر عرض کردم، به خوبی یافته است. اکنون ما شاهد حضور سینماگران مطرح و شاخص، مسئولان کشوری و لشگری و چهره های شناخته شده در میان مخاطبین در برنامه های «سینما روایت» هستیم که نشان از قوت برنامه دارد. نکته مهم این است که ماموریت و اهداف ارزشی و ارزشمند «سینما روایت» دغدغه ی مسئولان و دست اندرکاران انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس است و همین مسئله موجب بقاء و رشد این برنامه خواهد بود.

شادمانی درباره چگونگی مطلع شدن افراد از این برنامه توضیح داد: اطلاع رسانی برنامه های «سینما روایت» به صورت منظم و مستمر هرهفته روزهای شنبه از طریق رسانه ها به ویژه خبرگزاری ها انجام می شود. همچنین علاقمندانی که پیشتر شماره خود را در سامانه پیامکی این برنامه ثبت کرده اند از طریق پیامک در جریان موضوع و برگزاری برنامه قرار می گیرند. به این بهانه اعلام می شود آن دسته از عزیزان که علاقمند به دریافت پیامک برنامه های «سینما روایت» هستند می توانند با ارسال عدد 20 به شماره 66000000023 نام خود را در این سامانه ثبت نمایند، ضمن اینکه همکاران ما در دفتر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس آماده پاسخگویی به سوالات علاقمندان به این برنامه هستند.  

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
mahan
|
-
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
0
0
درود فراوان و خداقوت وافر، حضور مجری فعال سینما روایت، در سالن اسوه در برنامه اکران فیلم یکشنبه ها ساعت 17
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار