آقا سید-2/

آقا سید لشکر محمد رسول‌الله(ص) به روایت تصویر

تصاویر به‌یادماندنی شهید سید‌محمدرضا دستواره در جلسات فرماندهان لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) و عملیات رمضان و والفجر8.
کد خبر: ۴۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ - 04July 2015

آقا سید لشکر محمد رسول‌الله(ص) به روایت تصویر

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع پرس، شهید سید محمدرضا دستواره به قدری تواضع داشت که به هیچ وجه به دنبال شعار و خودنمایی نبود. حقیقتا به همه ثابت شده بود که تابع محض ولایت فقیه است.

با وجود ماشین کولر داری که در اختیارش قرار داده بودند، هیچ وقت از آن استفاده نکرد و میگفت: «وقتی که بسیجی در گرما با ماشینهای بدون کولر رفت و آمد میکند، من هم با آنها فرقی ندارم.»

از خصوصیات بارز شهید، خوشرویی، جذابیت، صفای باطن، اخلاص و توکل به خدا بود. به گفته همرزمانش، جایی که او بود غم و اندوه بیرون می رفت. او در روحیه دادن به رزمندگان نقش به سزایی داشت. از شجاعت بالایی برخوردار بود. تجزیه و تحلیل حساب شده مسائل جنگ و قدرت تصمیم گیری سریع، یکی از ویژگیهایی بود که در مشکلات، سید را یاری می کرد. با آنکه از نظر جسمی بدنی نحیف و لاغر داشت، خستگی ناپذیری و اعتماد به نفس او زبانزد خاص و عام بود.

او در اکثر نبردها بجز مواقعی که مجروح شده بود، حضور داشت و در شبهای عملیات تا صبح در خط اول درگیری با دشمن و در کنار رزمندگان از نزدیک به هدایت عملیات می پرداخت.

آن بزرگوار تا هنگام شهادت ۱۱ بار مجروح شد ولی هرگز از پای ننشست و با شجاعت کم نظیر تا نثار جان عزیزش به دفاع از اسلام و آرمانهای متعالی حضرت امام خمینی(ره) و حفظ کیان جمهوری اسلامی ادامه داد.

در عملیات کربلای۱، برادرش حسین در خط پدافندی شهید شد. جهت شرکت در مراسم تشییع و تدفین او به تهران رفت. ولی بیش از سه روز در تهران نماند و به منطقه بازگشت. وقتی به وی گفته می شود که خوب بود لااقل تا شب هفت برادرت میماندی و بعد بر میگشتی، در جواب میگوید به آنها گفتهام کنار قبر حسین قبری را برای من خالی نگهدارید.

بیش از ۱۰ روز از شهادت برادرش نگذشته بود که در عملیات کربلای ۱، «روز آزادسازی شهر مهران» از چنگال دشمن بعثی، مظلومانه به شهادت رسید و در جرگه شهیدان کربلا راه یافت.

در بخشی از وصیتنامهاش آمده است: من نتوانستم آنطوری که میخواستم به اسلام خدمت کنم، شما از امام پیروی کنید و به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت نمایید.

در ادامه عکسهای یادگاری این فرمانده دلیر با همرزمان و دیگر فرماندهان را از نظر میگذرانید.

1- ناشناس 2- حاج احمد متوسلیان 3- محمد حسن قدبیگی 4- جبار ستوده 5- شهید محمدرضا دستواره 6- ناشناس 7- ناشناس 8- شهید رضا چراغی 9 و 10 و 11- برادران شهید چراغی

1- محمد کوثری 2- زرمخی 3- شهید محمدرضا دستواره 4- شهید محمد عبادیان 5- شهید اسدالله پازوکی 6- شهید مجید رمضان 7- جعفر محتشم - جلسه فرماندهان لشکر محمدرسول الله (ص) - والفجر 8

1- محمد حسن قدبیگی 2- شهید محمدرضا دستواره 3- شهید رضا چراغی - دریاچه زریوار

1- شهید حسن زمانی 2- شهید محمد پوراحمد 3- شهید محمد سه تن 4- شهید محمدرضا دستواره

1- زرمخی 2- شیبانی 3- شهید محمدرضا دستواره 4- حسین بهشتی 5- قاسم الله وردی - قبل از عملیات بدر

1- شهید محمد عبادیان 2- شهید اسدالله پازوکی 3- حسین بهشتی 4- جعفر محتشم 5- ناشناس 6- شهید محمد واضحی فر  7- شهید محمدرضا دستواره 8- شهید مجید رمضان 9-شهید ابراهیم اصفهانی

1- زرمخی 2- سادات حسینی 3- شهید محمدرضا دستواره 4- ناشناس 5- شهید ابراهیم اصفهانی 6- شهید اسدالله پازوکی 7- شهید مجید رمضان 8- شهید واضحی فر 9- ناشناس 10- رضا نامی 11- شهید علیرضا نوری 12- جانباز منصور رحیمی 13- ناشناس 14- حسن محقق 15- محمد کوثری 16- شهید محمدرضا مردی ممقانی 17- شهید دین شعاری 18- شهید فروزش 19- شهید محمد عبادیان 20- جعفر محتشم 21- شهید حسینی  22- ناشناس 23- ناشناس

1- ناشناس 2- شهید محسن شعاری 3- شهید محمد عبادیان 4- شهید محمدرضا دستواره 5- اکبر ربانی 6- ناشناس 7- ناشناس 8- سید جعفر تهرانی

1- زرمخی 2- جانباز رضا نامی 3- شهید عباس کریمی 4- شهید سعید مهتدی 5- شهید محمد عبادیان 6- شهید محمد رضا دستواره - جلسه فرماندهان لشکر حضرت محمد رسول (ص)

1- رسول توکلی 2- شهید عباس کریمی 3- مرحوم ذبیح الله بخشی 4- محمد باقر شیبانی 5- شهید محمدرضا دستواره 6- شهید یوسف کشاورزیان - قبل از عملیات بدر

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها