ادامه دخالت کشورهای خارجی در بحران سوریه

کشورهای شرکت کننده در نشست گروه موسوم به "دوستان سوریه" ضمن تاکید بر تداوم حمایت ها از شورشیان سوریه با دخالت در امور داخلی این کشور بر لزوم کناره گیری بشار اسد از قدرت تاکید کردند.
کد خبر: ۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰ - 23October 2013

ادامه دخالت کشورهای خارجی در بحران سوریه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "راشا تودی"، نشست 11 کشور گروه موسوم با دوستان سوریه و همچنین نمایندگان گروه های شورشی سوریه با برگزاری نشستی در روز گذشته در لندن بدون توجه به شرایط داخلی سوریه و خواسته های مردم این کشور بر لزوم کناره گیری بشار اسد از قدرت به عنوان پیش شرط موفقیت هر راهکاری برای صلح در سوریه تاکید کردند.

"ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس در سخنانی مداخله جویانه بعد از برگزاری این نشست گفت: "بشار اسد هیچ نقشی در آینده دموکراتیک و صلح آمیز سوریه ندارد و تنها راه برای ثبات در سوریه کناره گیری وی از قدرت است".

گفتنی است این اظهارات مداخله جویانه وزیر خارجه انگلیس به نمایندگی از گروه دوستان سوریه در حالی مطرح شده است که نه تنها دولت سوریه توانسته است با عقب راندن شورشیان موفقیت های به دست آورد، بلکه طبق گزارشی که در ماه های گذشته از سوی سازمان اطلاعات مرکزی امریکا منتشر شده بود، بیشتر مردم سوریه خواستار تداوم حکومت فعلی سوریه و برقراری ثبات در سوریه قبل از هر موضوع دیگری هستند.

شایان ذکر است در حالی این نشست یک ماه قبل از برگزاری احتمالی کنفرانس صلح ژنو دو برگزار شد که کشورهای عربی و غربی حاضر در آن بر لزوم تداوم حمایت ها از گروه های شورشی در سوریه تاکید داشتند. در واقع به نظر می رسد در شرایطی طی ماه های اخیر شاهد شکست های پی در پی شورشیان در مقابل دولت بوده ایم و اختلافات داخلی میان گروه های شورشی نیز به اوج خود رسیده است،کشورهای حامی شورشیان تلاش دارند با افزایش حمایت ها از شورشیان در آستانه برگزاری مذاکرات صلح آنها را از موضع ضعف در مذاکرات خارج کنند.

در این رابطه، باتوجه به این موضوع که برخی گروه های شورشی اعلام کرده اند در مذاکرات صلح ژنو شرکت نخواهند کرد، کشورهای حاضر در نشست دوستان سوریه تلاش داشته اند موافقت آنها را برای شرکت در این نشست جلب نمایند؛ به گونه ای که حتی برای تحریک آنها به منظور شرکت در مذاکرات صلح پیشنهاداتی برای افزایش کمک ها به شورشیان داده شده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار