مادر شهیدی که به "دانه" معروف است!

فرزندان شهید این مادر از ابتدا مادرشان را دانه صدا می زدند و همین موضوع باعث شده تا امروز مادر شهیدان به نام دانه و شهیدان هم به شهیدان دانه مشهور شده اند و مردم منطقه ایشان را به همین نام می شناسند.
کد خبر: ۴۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ - 09July 2015

مادر شهیدی که به

به گزارش گروه سایر رسانههای دفاع پرس، سردار غیاثی راد به همراه نمایندگان سردار ایزدی، امام جمعه، مسئولان سپاه شهر کمیجان با مادر 2 شهید که در روستای دور افتاده زندگی می کند دیدار کردند.

وی اظهار داشت: به نمایندگی از سردار ایزدی معاونت راهبردی و اشراف فرماندهی کل قوا با خانواده شهدای غرب و شمال غرب کشور دیدار داشته و در این دیدار با مادر 2 شهید والامقام، شهیدان حیدر غریبی و ابوالفضل غریبی از شهدای گیلان غرب کردستان دیدار داشتیم که همه مسئولان همراه از روحیه انقلابی، سر زندگی و شادابی مادر شهیدان انرژی مضاعف گرفتند.

سردار غیاثی راد افزود: فرزندان شهید این مادر از ابتدا مادرشان را دانه صدا می زدند و همین موضوع باعث شده تا امروز مادر شهیدان به نام دانه و شهیدان هم به شهیدان دانه مشهور شده اند و مردم منطقه ایشان را به همین نام می شناسند.

وی ادامه داد: فرزند شهید این مادر فعالیت هایش از قبل از انقلاب شروع شده بود و اولین کسی بوده که در همان منطقه زندگی شان شعار مرک بر شاه نوشته است و مدتی در تهران کار کرده و حقوقش را خرج تبلیغات انقلاب کرده است و در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی بعد از حضور در درگیری های کردستان در گیلان غرب به شهادت می رسد.

سردار غیاثی راد درباره مادر شهید گفت: ایشان 74 سال سن داشتند اما بسیار روحیه ای بالا و انقلابی داشته و این روحیه را به همه ما تزریق کردند، هیئت مذهبی بر پا می کند و خود به تنهایی نان می پزد و محصولات کشاورزی دارد و این کارش را در راستای اقتصاد مقاومتی و پشتیبانی از رهبر می داند.

وی افزود: این مادر شهید با روحیه بالا مشکلات مردم محل را نیز حل و فصل می کند و می گوید اگر لازم باشد اسلحه به دست می گیرم و دفاع می کنم. همچنین برای مادر شهید لوح تقدیر و هدیه ای برده بودیم که مادر شهید هدیه را گرفت و بوسید و پس داد و گفت: این هدیه را در ماه رمضان به خانواده ای نیازمند تقدیم کنید.

سردار غیاثی راد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه همه ما روزه بودیم در هنگام بازگشت مادر شهید برای همه ما نان و محصولات تولیدی خودشان را برای افطار آماده کرده و با اصرار به مهمانانش داد تا با خود ببرند.

منبع: شهدای ایران

نظر شما
پربیننده ها