حجت‎الاسلام سعیدی در گرگان:

مشکل ایران و آمریکا تنها مساله هسته‌ای نیست/ نمی‌توانیم از برخی اصول کوتاه بیاییم

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به رویکرد دولت در حل مشکلات کشور با استفاده از دیپلماسی گفت: مشکل ایران و آمریکا تنها مساله هسته‌ای نیست.
کد خبر: ۴۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱ - 23October 2013

مشکل ایران و آمریکا تنها مساله هسته‌ای نیست/ نمی‌توانیم از برخی اصول کوتاه بیاییم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام علی سعیدی ظهر امروز در همایش رهروان ولایت که با محوریت بصیرتافزایی روحانیون و تبیین مسائل سیاسی در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: زمانی که مقام معظم رهبری «نرمش قهرمانانه» را مطرح کردند دو دیدگاه در جامعه به وجود آمد برخی مشکلات را با نگاه به بیرون قابل حل میدانند و برخی نیز معتقدند که مشکلات باید از درون برطرف شود.

وی در خصوص اعتقاد گروهی که باز شدن گره مشکلات را با نگاه به بیرون میدانند، تصریح کرد: این عده میگویند عمده مشکلات موجود در کشور بستگی به تحریم دارد و تا مسئله تحریمها حل نشود مشکلات نیز برطرف نخواهند شد، آنها دلایل دیگر را نیز در خستهشدن مردم از ادامه تحریمها و تغییر وضعیت دشمن میدانند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی از ابتدای شکلگیری تاکنون در تحریم دشمن بوده است، افزود: تحریم انقلاب اسلامی موضوع و تاکتیک جدید دشمن نیست، آیا این انقلاب تا به حال تحریم نداشته، آیا نمیتوانیم با تحریم مقابله کنیم و آن را کنار بزنیم.
 
سعیدی با بیان اینکه مردم تحریمها را برای حفظ نظام تحمل میکنند، تاکید کرد: مردم در سایه مقاومت در برابر تحریمها ارزشهایی در دنیا به دست آورند که به سادگی حاضر نیستند این ارزشها را از دست بدهند.
 
وی ادامه داد: برخی معتقدند که باید مشکلات را با نگاه به درون حل کرد و دلیل این عقیده را در نفوذ ایران میدانند و میگویند نفوذ ما باعث شده که دشمن کوتاه بیاید که این نفوذ ناشی از مقاومت ما است اگر مقاومت ما خدشهدار شود نفوذ ما هم کم میشود.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه سیستم آمریکا 200 سال است که با شیوه تجاوزگری و سلطهگری پابرجاست، خاطرنشان کرد: مسئله ما با آمریکا فقط موضوع هستهای نیست یک طیفی از مسائل وجود دارد که نه به این سادگی آمریکاییها کوتاه میآیند و نه ما میتوانیم کوتاه بیاییم یعنی در فرسایش قرار میگیریم.
 
سعیدی با اشاره به اینکه بین امام و رهبری هیچ تفاوتی وجود ندارد، اظهار داشت: امام راحل از اصول ثابت پیروی میکرد و مقام معظم رهبری نیز همین رویه را دنبال میکنند.
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پاسدار اصل نظام است، بیان داشت: اگر اصل دین مورد تهدید قرار بگیرد یقینا رهبری تغییر تاکتیک خواهند داد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار