‌با موضوع زندگی و شهادت هادی باغبانی؛

‌ساخت فیلم مستند «رضوانه» در مازندران کلید خورد

معاون فرهنگی حوزه هنری مازندران گفت: ساخت فیلم مستند «رضوانه» با موضوع زندگی و شهادت هادی باغبانی در حوزه هنری مازندران آغاز شد.
کد خبر: ۴۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹ - 23October 2013

‌ساخت فیلم مستند «رضوانه» در مازندران کلید خورد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، مهدی معصومیگرجی در جلسه بررسی ساخت این فیلم در مرکز حوزه هنری استان اظهار داشت: این فیلم را علی احمدی زرینکلاهی از مستندسازان برجسته استان و کشور کارگردانی میکند.


وی تصریح کرد: «رضوانه» نام دختر سه ساله شهید هادی باغبانی است که چندی پیش در مراسم بزرگداشت روز سینما و گرامیداشت یاد و خاطره پدر شهیدش میهمان حوزه هنری استان مازندران بود.


مسئول هنرهای تصویری حوزه هنری مازندران گفت: زرینکلاهی سابقه ساخت چندین فیلم مستند از جمله دکلبندها، حاجی بابا، چشماندازی در مه را در کارنامه هنری خود دارد و عناوین مختلفی را در جشنوارههای منطقهای و کشوری به دست آورده است.


مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران نیز در این جلسه گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از 150 میلیون ریال صرف تولید آثار هنری و حمایت از فعالیتهای هنری در بخش هنرهای تجسمی شد.


علیرضا پاکبین هدف از فعالیتهای انجام شده در این مرکز را تقویت هنر انقلابی و ارزشگرا و تولید آثار فاخر دینی عنوان کرده و افزود: از جمله فعالیتهای صورت گرفته در این باره میتوان به تولید حدود 30 اثر هنری در قالب آثار نقاشی، حجم، کاریکاتور و نقاشی خط و ارسال به جشنواره هنر مقاومت و تولید 20 اثر هنری توسط 20 هنرمند برگزیده استان اشاره کرد.


وی در خاتمه از اجرای دو اثر فاخر هنری با موضوع تصاویر شهیدان سیده طاهره هاشمی(نخستین بانوی شهیده استان) و شهید هادی باغبانی(خبرنگار شهید در سوریه) نیز خبر داد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار