محفل راویان فتح یاران سلسله الذهب نیشابور، میهمان خانواده «شهید نگهبان» شد

ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس با خانواده پاسدار شهید «حسن نگهبان» دیدار کردند.
کد خبر: ۴۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲ - 16July 2015

محفل راویان فتح یاران سلسله الذهب نیشابور، میهمان خانواده «شهید نگهبان» شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از نیشابور، محفل میثاق با شهدا و ایثارگران نیشابور باهدف تجدید میثاق با شهدا و یادبود پاسدار شهید حسن نگهبان با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند.

این دیدار که جمعی از همرزمان شهید و فرماندهان پیشکسوت و راویان فتح نیشابور در آن حضور داشتند، با قرائت زیارت عاشورا و مداحی توسط ذاکرین اهلبیت آغاز شد. در ادامه تعدادی از همرزمان شهید به نقل خاطراتی از سیره و اخلاق شهید نگهبان بیان کردند. پایانبخش این نشست صمیمانه نقل خاطراتی از شهید حسن توسط همسرش بود.

پیشبینی شهید قبل از تولد فرزند (مادر مصطفی)

شهید نگهبان هر وقت از جبهه نامه مینوشت میگفت: «به پسرمان مصطفی سلام میرسانم» بااینکه هنوز فرزندمان متولد نشده بود و نمیدانستیم که فرزند پسر است یا دختر. در منزل من را به نام مادر مصطفی صدا میزد. فرزندمان بعد از شهادت پدرش متولد شد و پسر هم بود. نامش را طبق گفته پدرش مصطفی گذاشتیم.

راوی همسر پاسدار شهید حسن نگهبان

اصابت گلوله بهجایی که شهید اشاره کرد

آخرین باری که میخواست به جبهه برود حسن گفت: «من از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار می­ گیرم و به شهادت میرسم. من سینه او را بوسیدم. وقتی پیکرش را آوردند و ما پیکر مطهرش را برای آخرین بار زیارت کردیم، دقیقاً همان ناحیه ­ای که به من نشان داده بود تیرخورده و به شهادت رسیده بود.

راوی همسر پاسدار شهید حسن نگهبان

حسن نگهبان در سال 1342 در نیشابور متولد شد. وی در کسوت فرمانده گردان لشکر 21 امام رضا (ع) در  17 تیرماه 1367 طی عملیات کربلای 1 که منجر به آزادسازی شهر مهران شد به درجه رفیع شهادت نائل آمد. او در وصیت­نامه ­اش می­ نویسد: «برای تمامی شهدا دعا کنید. برای امام و رزمندگان دعا کنید. امام و شهدای اسلام را فراموش نکنید.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها