به همت اداره کل اوقاف قم صورت گرفت

برپایی 30 شب خیمه معرفت در جوار مزار 14 شهید گمنام خضر نبی(ع)

ضیافت معنوی و الهی با عنوان خیمه معرفت همراه با عطر حضور شهدای گمنام خضر نبی(ع)، طولانی ترین برنامه در جوار مزار شهدای گمنام بود که به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم انجام شد.
کد خبر: ۴۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ - 18July 2015

برپایی 30 شب خیمه معرفت در جوار مزار 14 شهید گمنام خضر نبی(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، برنامه معنوی خیمه معرفت که به مناسبت لیالی پربرکت ماه رمضان در جوار مزار 14 شهید گمنام کوه خضر نبی(ع) برگزار شد، مورد بازدید و استقبال گروه کثیری از زائران و مجاوران بی بی کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران و حرم شهدای گمنام از استان قم و سایر نقاط کشور و حتی زائرانی از کشورهای خارجی و همچنین مسئولان استانی و کشوری قرار گرفت.

در این برنامه معنوی که به میزبانی معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم و همکاری برخی نهادها چون سپاه استان قم و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، شهرداری، ناحیه بسیج امام حسن مجتبی(ع) و پایگاه بسیج شهدای گمنام و ... برگزار شد، غرفه هایی با حضور اساتید و کارشناسان خبره فرهنگی از حوزه علمیه قم و با موضوعاتی چون سبک زندگی قرآنی، سرگرمی و مسابقات، اهداء جوایزی از جنس کالاهای داخلی، تلاوت قرآن نوجوانان، مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات، مضرات و آسیب های ماهواره، وقف احسان ماندگار، ویدئوکلیپ و چند رسانه ای با موضوع شهدای گمنام و معرفی سیره شهدا دائر گردید.

 از دیگر برنامه های خیمه معرفت، برگزاری برنامه های مشترکی چون جنگ شادی و اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی به میزبانی اوقاف و با همکاری سپاه و بسیج استان و سایر نهادهای دغدغه مند در زمینه مسائل فرهنگی بود که با استقبال جمعیت چند هزار نفری از دانش آموزان، بسیجیان، زائران و مجاوران حرم شهدا و مردم روزه دار قم قرار گرفت.

به گفته حجت الاسلام خویی از کارشناسان و مسئولان نمایشگاه، استقبال بی نظیر مردم از این رویداد فرهنگی هر شب از ساعت 22 تا 2 بامداد، قطعا نتیجه انفاس قدسی شهدای گمنام بود که نمایشگاه در مجاورت قبور مطهر آنها دائر شده است و آن را از موهبات الهی می دانیم.

احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم نیز در حاشیه برپایی نمایشگاه خیمه معرفت با اشاره به اجرای مراحل تکمیل حرم مطهر 14 شهید گمنام قم، اظهار امیدواری کرد: برپایی چنین برنامه های فرهنگی در جوار مزار شهدای گمنام بتواند بیش از پیش موجب معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد جامعه بخصوص نسل جوان باشد و جامعه را به راه نورانی شهدا رهنمون سازد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار