عرضه چاپ جدید "لشکر خوبان" در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس

کتاب «لشکر خوبان» به همراه تقریظی که مقام معظم رهبری به تازگی بر آن نوشته‌اند، در نمایشگاه کتاب دفاع مقدس که از ششم تا سیزدهم آبان ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود، عرضه خواهدشد.
کد خبر: ۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶ - 23October 2013

عرضه چاپ جدید

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب لشکر خوبان حاوی خاطرات مهدیقلی رضایی، از رزمندگان اطلاعات عملیات در دوران دفاع مقدس است که معصومه سپهری؛ نویسنده خاطرات نورالدین عافی در کتاب "نورالدین پسر ایران" آن را نوشته است.

"مهدی قلی رضایی" در این کتاب اغلب خاطراتی از لشکر 31 عاشورا را در بر میگیرد و به همین دلیل با خاطرات مهدی باکری و حمید باکری نیز گره خورده است. راوی لشکر خوبان در زمان ورود به جنگ نوجوان بوده در نتیجه خاطرات او سرشار از شیطنت نوجوانی است که به مرور در مواجهه با سختیهای طاقتفرسای صحنه نبرد جای خود را به استقامت یک رزمنده میدهد.

مقدمه معصومه سپهری بر این کتاب نشان از تأثیری است که خود از مواجهه با خاطرات راوی گرفته است. وی با سطرهای این کتاب، بهترین روزها و بهترین تصمیمها را تجربه کردهاست. نتیجه زحمات دوساله او کتابی است که از آن انتظار دارد خواننده را از پرسه زدن در کلمات خیالی به واقعیت زندگی در سالهای جنگ ببرد و راهی نو در زندگیاش بگشاید.

مقام معظم رهبری در یادداشتی که فروردین ماه سال جاری بر کتاب لشکر خوبان نوشتند و اخیرا از آن رونمایی شد، فرمودهاند: "این نیز بخشی از آن تصویر عظیم و باشکوهی است که ما همواره آن را از دور دیده و تحسین کرده و بزرگ شمردهایم بی آنکه از ریزهکاریها و نقشهای معجزآسای تشکیلدهنده آن و رنگ آمیزیهای بینظیر جزء جزء آن، به درستی خبر داشته باشیم. این کتاب شرح این ریزهکاریهای حیرتانگیز در بخشی از این تابلوی ماندگار و تاریخی است. آنچه درباره عملیات بدر و والفجر ۸ و کربلای ۵ و کربلای ۴ و بیتالمقدس ۲ و ۳ در این کتاب آمده از بخشهای برجستهتر آن است. همچنین مجاهدتها در کوههای غرب؛ در ماووت و گردهرش و قامیش دیگر آن بلندیهای سخت، و نیز آنچه به یگانها و دستجات اطلاعات و غواص مربوط میشود و نیز بخشهای دیگری از آن در خور آن است که در شکل فیلم و رمان عرضه شود."

تقریظ مقام معظم رهبری پشت جلد چاپ چهاردهم کتاب لشکر خوبان را به خود مزین کردهاست و علاقهمندان میتوانند نوشتههای مقام معظم رهبری را با دستخط خودشان مشاهده نمایند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار