حجت‌الاسلام سعیدی در افتتاحیه طرح ولایت:

«طرح ولایت» باعث شناخت جریانات سیاسی و نفاق می‌شود/ ۹۵ درصد بودجه کشور به نیازهای مادی اختصاص می‌یابد

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: «طرح ولایت» شبهات را برطرف می‌کند و به شناخت جریانات سیاسی امروزی و نفاقی که در خیلی از دوره‌ها با آن مواجه بودیم، کمک می‌کند ضمن اینکه ما را در شناخت این دو جبهه یاری می رساند و باعث می‌شود تا به محورهای اختلاف توجه ‌کنیم.
کد خبر: ۴۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۶ - 21July 2015

«طرح ولایت» باعث شناخت جریانات سیاسی و نفاق می‌شود/ ۹۵ درصد بودجه کشور به نیازهای مادی اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلام علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در مراسم افتتاحیه بیستمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی با اشاره به چالشهایی که انقلاب اسلامی در طول ۳۶ سال با آن مواجه بوده، گفت: در عصر امام(ره) چالشهایی مانند چالش دولت موقت، مجاهدین خلق، جریان منتظری و مهدی هاشمی و جریان کارگزاران و اصلاحطلبان در دوره زعامت امام خامنهای را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه ریشه این چالشها بیشتر اعتقادی است و ساختار و رفتار نیز از مسائل اعتقادی نشأت میگیرد، افزود: تفکر شهید بهشتی و بنی صدر دو جهت را تعقیب میکند؛ این دوگانگی را در تفکر اموی و علوی، بین هابیل و قابیل، و الله و شیطان هم میبینیم.

حجتالاسلام سعیدی با اشاره به چالشهای موجود، ادامه داد: این چالشها را میتوان در سه محور بررسی کرد؛ در محور اول، اختلاف این است که ملاک مشروعیت قانون و رهبری چیست؟ و اینکه قانون باید از ذات باری تعالی تعیین شود یا اینکه رأی اکثریت 1+50 ملاک است؟ یا منشأ اصلی این است که آیا قانون، مقررات، نقشه راه و سبک زندگی را باید خالق انسان ارائه کند یا اینکه به مردم واگذار شده است؟

وی با اشاره به محور دوم اختلاف بیان کرد: محور دوم اختلاف این است که آیا پیامبر(ص) غیر از ابلاغ رسالت خود مأموریت دیگری داشته یا نه؟ آیا پیامبر(ص) فقط رسول بود، یا اینکه اداره امور مردم را هم بر عهده داشت؟

نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه سه وظیفه ابلاغ پیام، عملیاتی سازی این نسخه و پاسداری و صیانت از حکومت دینی بر عهده پیامبران است، تصریح کرد: سومین محور اختلاف این است که آیا حکومت دینی مسئولیت پاسخگویی به نیازهای مردمی را دارد یا تزکیه و دینداری جامعه هم بر عهده رهبران الهی است؟

وی اضافه کرد: ۹۵ درصد بودجه کشور هماکنون صرف نیازهای مادی جامعه میشود؛ البته این اشکال از سیستم غربی ما است که فقط نیازهای مادی را میبینند و این هم باعث شده انسان تکساحتی دیده شود.

حجتالاسلام سعیدی با طرح این سوال که حکومت دینی در قبال اخلاق و دینداری جامعه مسئولیت دارد یا نه، بیان داشت: در دنیای غرب می گویند که اخلاق و دین ارتباطی با حکومت ندارد و در آنجا یک سیستم سکولاریستی حاکم است، اما در اسلام رسالت اصلی رهبران الهی، ایجاد بستر تکامل انسان است و انسان تک ساحتی نیست.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی باید متوازن عمل کند، عنوان کرد: طرح ولایت شبهات را برطرف می کند و به شناخت جریانات سیاسی امروزی و نفاقی که در خیلی از دورهها با آن مواجه بودیم، کمک میکند؛ ضمن اینکه ما را در شناخت این دو جبهه یاری میرساند، و باعث میشود تا به محورهای اختلاف توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطرنشان کرد: طی پانزده، شانزده سال گذشته نمایندگی ولی فقیه در سپاه در طرح ولایت مشارکتی نداشت، اما دو سال است که در این طرح با موسسه امام خمینی(ره) همکاریهایی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها