آیت‌الله صدیقی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:

رصد راه‌های عهدشکنی دشمن پس از جمع‌بندی مذاکرات در برنامه‌ها گنجانده شود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نباید شرایط پس از جمع بندی مذاکرات وین طوری باشد که همه درها به سوی ما باز شده است، گفت: رصد راه‌های عهدشکنی دشمن پس از جمع‌بندی مذاکرات در برنامه‌ها گنجانده شود.
کد خبر: ۵۰۰۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹ - 24July 2015

رصد راه‌های عهدشکنی دشمن پس از جمع‌بندی مذاکرات در برنامه‌ها گنجانده شود

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیتالله کاظم صدیقی خطیب نمازجمعه در خطبههای دوم نمازجمعه این هفته تهران در سخنانی ضمن تبریک به مناسبت بهره مندی مؤمنان از نعمتهای ماه مبارک رمضان و گرامیداشت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: روزه گرفتن در روزهای گرم تابستان کار آسانی نبود که خداوند این توفیق را به مومنان داد تا از آن بهره مند شوند.

وی همچنین ضمن گرامیداشت اولین نمازجمعه تهران توسط مرحوم آیتالله طالقانی، گفت: انقلاب، انقلاب اسلامی بود و یکی از احکام پربرکتی که زمین مانده بود، نمازجمعه بود که امام(ره) این امر مهم را مانند همه میوههای شیرین به کام ملت ما شیرین کردند و نمازجمعه احیا شد. آیت الله طالقانی اولین امام جمعه شایستهای بود که سهمی در اقامه این فریضه بزرگ ایفا کردند.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: از رئیس ستاد برگزاری نمازجمعه، برادر عزیز و بزرگوارمان حجت الاسلام و المسلمین آقای تقوی هم که در 15 سال قدمهای موثری هم در توسعه کمی و هم کیفی نمازجمعه برداشتند، تشکر میکنیم. از همه خدمتگذاران افتخاری که خودشان لشکر خدا هستند و روزهای جمعه از صبح اول وقت و گاهی از ابتدای نماز صبح در پایگاههای نمازجمعه حضور مییابند و زمینه حضور خداجویان را فراهم میکنند، تشکر میکنیم.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه مقام معظم رهبری امام جمعه حقیقی پس از امام زمان(عج) هستند، افزود: خوش به حال تهرانیها که نایب امام زمان امام جمعه آنها است. توصیههایی که در زمینه نماز جمعه کردهاند شامل تقوا، زمینه وحدت، بازگو کردن نیازهای جامعه، روشنگری، ارتقای معرفت، اینها مطالبی است که جزو مطالبات رهبری از این تریبون مقدس است. عنایت الهی را میطلبد که کسی بتواند حق این تریبون را ادا کند. خدا را گواه میگیرم که بنده همیشه با شرمندگی پشت این تریبون قرار گرفتم؛ اینجا جای امام زمان(عج) است. امیدوارم با دعای خیر امام زمانمان کمک شویم و اگر کمک نشویم به مشکل برمیخوریم. این جایگاه جایگاهی است که شایسته نیست امثال بنده پشت این تریبون قرار گیرند.

وی  در بخش دیگری از سخنانش به جمع بندی مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: ما به حق ولایت مداریم. ولی امرمان را نایب امام زمان میدانیم. تقدیر ایشان از تیم مذاکره کننده باطنی دارد، ایشان انسان حکیمی است و همینجور از کسی تقدیر نمیکنند. ایشان از اول هم حامی بودند و هم در خلوت و جلوت هم تیم را تأیید کردند و هم از زحمات طولانی مدت اینها تقدیر بعمل آوردند. اسرار پیش خداست و این انقلاب هم انقلاب دین است، پس این پرده دست ولایت امام زمان است.

خطیب نمازجمعه  ادامه داد: امید آن داریم که هم تیم مذاکره کننده قدر خودش را بداند و هم نسبت به نواقصی که احیاناً در این توافق هست توجه کنند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه منتقدان جمع بندی مذاکرات وین باید آزاد باشند، اظهار داشت: منتقدان باید دوستانه و منصفانه نقدهای خودشان را بازگو کنند. ملت بصیری داریم و از ما طلب دارند، ما برسر خون شهدای این ملت این نوع موقعیتها را پیدا میکنیم و به این سمتها به دست ما میآیند. مردم ولی نعمت ما هستند، ما چیزی جدا و مخفی از مردم نداریم، لذا هم بازگو کردن واقعیت این توافق و روشن کردن آنها و بررسی آسیبها و خطرات احتمالیاش، هم مال خود این آقایان و مسئولین دولتی است و هم امروز که شورای عالی امنیت ملی از جانب مجلس شورای اسلامی به صورت یک قانون عهده دار این امانت هستند، هم در متن دقت کنند و هم تا کار از کار نگذشته است، نگرانیهایی که بعضی از صاحبنظران منصف دارند را چاره جویی کرده و مقاومت لازم را در فرصت بعدی انشاءالله اعمال کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبههای نماز عید سعید فطر اشاره کرد و این بیانات را احیاگر، شارژ کننده و روح انگیز دانست و اظهار داشت: این توافق عدهای را برآن داشته بود که گذشتههای دشمنان را از یاد ببرند و هویت استکباری دشمنان قسم خورده دین خدا و اسلام را توجیه کنند و چهره کریه اینها را بزک کنند. اما رهبر معظم انقلاب با صراحت و شفافیت اعلام فرمودند که ما با آمریکا 180 درجه فاصله دیدگاه داریم.

امام جمعه موقت تهران با تأکید براینکه ما در تقابل با استکبار جهانی هستیم افزود: هویت دین با بیدینی هیچگاه سازگاری ندارد. عدل با ظلم امکان سازش برایشان فراهم نیست. فریب با صداقت نمیسازد. خشونت با عطوفت و رأفت سازگاری ندارد. این تفاوت و تقابل بین ما و دنیای استکبار یک تقابل فطری، قرآنی و دینی محض و جزو خط قرمزها است.

حجت الاسلام صدیقی به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون رجزخوانیهای آمریکاییها پس از جمع بندی مذاکرات هستهای وین اشاره و تصریح کرد: اینها پس از این توافق مطالب نامربوطی را از صدر تا ذیلشان به زبان آوردند و گفتند ما ملت ایران را تسلیم کردیم. آنها گفتند ما اینها را از دستیابی به سلاحهای اتمی بازداشتیم و از این قبیل مسائل را مطرح کردند که الحق ملتی که خدا و رب العالمین دارد و مسیر انبیاء را در پیش گرفته و ملتی که منتظر ظهور منجی عالم برای ریشه کن کردن همه ظلم در عالم است، در این 36 سال در برابر آمریکا قدرت نشان داد و هرگز تسلیم نشد. خواب تسلیم این ملت در برابر قدرتهای بزرگ را اینها به گور خواهند برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توصیههای مقام معظم رهبری به حفظ وحدت در منطقه و در درون کشور پس از توافق هستهای اشاره کرد و گفت: ایشان تأکید کردند که این مسئله توافق موجب شکاف در متن مردم ما نشود. نخبگان و کسانی که مسئولیت پیگیری این مسائل را دارند، ایشان مکرر نقد سازنده و دلسوزانه را روا میدانند. جزو لوازم زنده بودن انسان این است که بفهمد و مشکلات را ارزیابی کند و شجاعت بازگو کردن آن را نیز داشته باشد. منتقدین باید مطالبه اخلاقی هم از مسئولان داشته باشند که این یک بخش از موضوع است که نقدها باید منصفانه باشد. توهین، تهمت و برخوردهای غیراخلاقی دور از شأن مردم و آحاد نخبگان ما است. قلم بدستان و روزنامهها همه باید این مسائل را رعایت کنند که رضای خدا و آرامش مردم در این است.

خطیب نمازجمعه اضافه کرد: البته درآن طرف هم خیلی شتاب زدگی، دستپاچگی، هیجان زدگی و تحریم روحیهها به این نباشد که همه درها به سوی ما باز شده است. این هم انصافاً متانت و دوراندیشی اقتضا میکند که با احتیاط حرکت کنیم وقدم به قدم مسائل و مشکلات را ارزیابی و بررسی کنیم و راههای اجرایی و رصد کردن عهدشکنی دشمن را در برنامههای خودمان بگنجانیم.

حجت الاسلام صدیقی همچنین به حادثه سیل در اوایل هفته جاری اشاره کرد و گفت: از طرفی باران رحمتی بود و این هوای گرم ماه رمضان با نسیمهای دل انگیز بعد از رمضان جای شکر دارد اما در اثر بی توجهی برخی از مسئولین ما در گذشته و حال باعث این شد که تعدادی از مومنین و مومنات را در این سیل از دست دادیم مگر هواشناسی ما قدرت علمی کافی را ندارد؟ مگر نمیشود که این مسائل را پیش بینی کرد؟ مگر نه این است که ستادهای بحران باید آمادگیهای لازم را داشته باشند؟! مگر نباید علاج واقعه را قبل از وقوع پیش بینی کرد. بنده به خانوادههای داغدیده تسلیت عرض میکنم و برای مسئولینمان توفیق بیداری، به روز بودن، به داد مردم رسیدن، پیشگیری از حوادث کردن را از خداوند منان درخواست دارم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع عراق که مورد مناقشه بین ایران و آمریکا است، اشاره کرد و افزود: ما همیشه حامی ملتها و دولتهای برآمده از آرای مردم بودهایم، بنابراین آمریکا و استکبار جهانی به دنبال تجزیه عراق و مقابله با دولت قانون این کشور بودند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: البته در سوریه و یمن هم همین جور است. ما این سیاهکاریها و این ظلمها، ددمنشیها، دغلها و فریبهایی که آمریکا برای حفاظت از اسرائیل با دلارهای کشورهای منطقه مردم مسلمان را به جان هم انداخته و به دنبال قطعه قطعه کردن سرزمینهای اسلامی است را محکوم میکنیم.

آیتالله صدیقی اضافه کرد: آمریکا هر حکومتی که پایگاه مردمی ندارد را زیرچتر خودش گرفته و هم سلاحهایش را به خورد آنها میدهد و هم سرمایههایشان را میبلعد و هم اینکه به دست آنها این منطقه را به آشوب و خون میکشد. از خداوند منان نابودی استکبار و خنثی شدن این توطئهها را خواستاریم. از خدای متعال نجات مردم یمن، سوریه و عراق را پس از پاکیزگیهای ماه مبارک رمضان که برای مردم ما ایجاد شده است، مسئلت داریم.

خطیب نمازجمعه در خطبههای اول نمازجمعه این هفته تهران ضمن دعوت خودش و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: تقوا نتیجه بارز حرکت در مسیر ماه رمضان است.

آیتالله صدیقی افزود: یکی از آثار روزه داری را خداوند در قرآن میل به قدرت اراده و کنترل و نیز مقاومت در برابر هواهای نفسانی معرفی کرده است.

وی همچنین در پایان تربیت الهی را یکی از جلوههای بارز نورانیت انسان پس از ماه مبارک رمضان دانست.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
-
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۲
0
1
به نام خدا

سلام خسته نباشید.

اینجانب رضااحسانی از استان خوزستان شهرستان دزفول آمادگی کامل خود را جهت خبرنگاری افتخاری برای شما اعلام می نمایم.

باتشکر
یاعلی

0916???9310
دفاع پرس:
سلام و تشکر از شما
مسئول جذب باشگاه خبرنگاران با شما تماس گرفته و مقدمات همکاری پس از انجام امور مربوطه را فراهم خواهد کرد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار